• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Det var det jeg trodde det ut ifra setevalgene vi hadde, men var ikke helt sikker. Herlig :D

God tur :D
Man kan skille ny og gammel kabin gjennom følgende:

Gammel har Business fra rad 1-6, Plus fra rad 14-18 og GO fra rad 20 og bakover.

Ny kabin har Business fra radd 1-8, Plus fra rad 20-28 og GO fra rad 30 til 56.
 
God tur :D
Man kan skille ny og gammel kabin gjennom følgende:

Gammel har Business fra rad 1-6, Plus fra rad 14-18 og GO fra rad 20 og bakover.

Ny kabin har Business fra radd 1-8, Plus fra rad 20-28 og GO fra rad 30 til 56.

Da blir det ny kabin hjem igjen også :colgate:
 
Jeg fikk gleden av å fly den nye kabinen I en av A330-ene til SAS nå nylig.
Som fattig industriarbeider ble det ikke noe business, - så fikk oppleve den nye kabinen fra bakerste rad på økonomi.
Må si at jeg likte den svært godt, - spesielt det at sitteputen sklir fremover når man recliner setet. Det gjorde at det føltes som man hadde mye bedre plass en man egentlig har - og sammenlignet med den gamle (som jeg fløy på retur) - så var jeg mer uthvilt og avslappet i kroppen etter turen. :)

Stor tommel opp til SAS for dette! :) (y)
 
God tur :D
Man kan skille ny og gammel kabin gjennom følgende:

Gammel har Business fra rad 1-6, Plus fra rad 14-18 og GO fra rad 20 og bakover.

Ny kabin har Business fra radd 1-8, Plus fra rad 20-28 og GO fra rad 30 til 56.

Eller enda enklere:

Sjekk setekartet - gammel har 2-2-2 mens ny er 1-2-1 :D
 
Tiden for langtur med SAS nærmer seg, OSL-EWR 03.07 og EWR-OSL 14.07. Skjønner det fortsatt er noe usikkerhet rundt når siste A330 er ferdig ominnredet, men hvis noen vet er det bare å rope ut, for jeg kunne godt tenke meg å prøve de nye setene og ikke minst det nye IFE-konseptet. Er litt i tvil om 3 eller 4 maskiner er ominnredet til da....

Espen
 
Disse fire A340 maskinene skal foreløpig(?) ikke oppgraderes:
LN-RKG - MSN 424 - 09.2001 - Blueberry Ltd. (Japan)

Denne skal nå visstnok beholdes utover 1/12, som var planlagt utfasingsdato, så da vil jeg anta at den også får ny kabin.
 
Denne skal nå visstnok beholdes utover 1/12, som var planlagt utfasingsdato, så da vil jeg anta at den også får ny kabin.


Det kan vel da stemme med hva han piloten på Instagram skrev at ytterligere en A340 utover de tre som først ble annonsert skal få ny C?
Det betyr jo at minst en av de nye A330 vil gå til vekst

Så får man se hva pilotforhandlingene muliggjør av nye ruter
 
Noen som vet når lease går ut på de tre resterende A340-maskinene som foreløpig ikke blir oppgradert?

LN-RKM har vært lenge i Zurich nå, er det noen som vet når denne blir ferdig?
 
Da er LN-RKO på vei nedover til Zürich.
Fra nå er man garantert ny kabin hvis man flyr med en SAS Airbus A330.
 
Back
Top