SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Noen som har kjenner til prosessen som vet når LN-RKH og de neste A330-maskinene skal inn og er ferdig? Regner med at alle maskinene ikke skal ha C-sjekk.

I E24's reportasje så står det også noe om en ny USA-rute fra OSL!! :) Det er spennende det, la oss håpe det blir når alt kommer på plass. :)

Er det standard med 198 cm lange senger i lie flat config?

Jeg skjønner at det er en kost nytte analyse her, men det er lite her i verden som får meg til å bli så sint på verden som når jeg må ligge i en for kort seng..

Jeg vil jo helst ha 220 å boltre meg på, men hadde vært evig takknemlig for 205, så det er litt å strekke seg i.

Nuvel, first world problem, ser uansett bra ut!

Tommel opp for en god artikkel på bonusfeber.no om arrangementet i regi SAS. En god artikkel og flotte bilder. :) Stilig at SAS velger å gjøre såpass utav det, det viser tydelig at de er åpenbart stolte over resultatet. God tur til New York med SK909 og Erik Viking. Kjenner nesten et lite snev av sjalusi når man ser bildene, men får følge den på Flightradar24 da. ;)

Ganske imponerende hva enkelte klarer å lire av seg ved en positiv lansering som dette. Noen må ha et trist liv. Fra Facebook-siden til sas:
Stein Valle
For noe tøys. SAS Business vil selv med denne "oppgraderingen" fremstå som økonomiklasse på Qatar, Emirates og Etihad. På Qatar Economy fra Oslo kan man velge mellom 3 varmretter og champagne er selvsagt gratis også der. Å ikke sammenligne seg med dem er å stikke hodet i sanden. Jeg har de siste 8 årene kun flydd disse til Midt-Østen og Asia nettopp fordi SAS, Lufthansa, KLM osv har et mindreverdig produkt til langt høyere pris. Dessuten vet disse selskapene fra Midt-østen å verdsette loyalitet. Når man når elite status blir man så og si alltid oppgradert til First med business billett. Jeg har vært gull-medlem i SAS i over 10 år og har enda til gode å bli oppgradert uten å betale for det! Med den virkelighetsoppfatningen Roald viser er det bare spørsmål om tid før SAS er historie. Synd, jeg skulle gjerne brukt pengene mine på SAS om de hadde et sammenlignbart produkt.

Neste fly kommer i trafikk i slutten av mars, ifølge pressemeldingen under som SAS akkurat har sendt ut.

Första avgången för SAS nya långdistanskabin

Idag lyfte första planet med SAS nya långdistanskabin. SK909 från Köpenhamn med destination New York har en ny design, nya stolar, nytt underhållningssystem samt trådlöst internet.

SAS Airbus A330 Erik Viking lyfte 12.20 idag mot New York. Det är startskottet för SAS satsning på långdistansflottan där sju existerande flygplan byggs om samtidigt som nya flygplan kommer in från och med hösten 2015. Planet kommer i startskedet främst flyga mellan Köpenhamn och USA. Nästa ombyggda plan planeras att vara i trafik i slutet av mars och kommer främst flyga mellan Stockholm/Oslo till USA.

- Vi är väldigt glada att nu kunna presentera vår toppmoderna kabin. Detta innebär ett stort lyft för SAS och ger våra kunder en helt ny reseupplevelse. Den nya interiören är designad utifrån våra frekventa resenärers behov och stärker vårt kunderbjudande betydligt, säger Rickard Gustafson, vd och koncernchef på SAS.

I den nya kabinen är material och färgval utvalda för att skapa en lugn och välkomnande atmosfär. Platserna i SAS Go och SAS Plus är utformade med bra förvaring som skapar extra utrymme. I SAS Business har alla platser direktaccess till mittgången och stolar som går att fälla helt till sängläge. Sängarna är bäddade med sängkläder från Hästens, Sveriges äldsta sängtillverkare, för att ge resenärerna en högklassig sömnupplevelse. I hela kabinen finns ett nytt underhållningssystem med HD-skärmar samt trådlös internetuppkoppling. Bilder från den nya kabinen finns nu tillgängliga för nedladdning.

Fakta till Redaktionen

Satsning på långdistansflottan
SAS kommunicerade i juni 2013 att man ska förnya hela långdistansflottan de kommande åren. Vissa av de existerande planen byggs om och nya plan kommer in från och med hösten 2015. Förändringarna innebär:
– Uppgradering av kabinen på sju Airbus A330/A340
– Fyra nya Airbus A330-300 som levereras 2015 och 2016
– Åtta Airbus A350-900 som levereras från 2018 och framåt med option på sex flygplan till

Detaljer kring den nya kabinen
Trådlös internetuppkoppling finns tillgängligt i hela flygplanet.

SAS Go
Säteskonfiguration: 2-4-2
Pitch: 31”/32”
On-demand underhållningssystem med 9” HD-skärmar
Ett eluttag per stolspar och eget USB-uttag

SAS Plus
Säteskonfiguration: 2-3-2
Pitch: 38”
On-demand underhållningssystem med 12” HD-skärmar
Eget eluttag och eget USB-uttag

SAS Business
Säteskonfiguration: 1-2-1
Direktaccess till mittgången från alla platser
Fullt sängläge med minst 196 cm bäddlängd
Stol med massagefunktion
On-demand underhållningssystem med 15” HD-skärmar
Eget eluttag och eget USB-uttag

Mer detaljer om den uppdaterade kabinen finns på www.sas.se/allt-om-resan/ombord/ny-kabin-pa-internationella-rutter/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour
+46 8 797 29 44

Ganske imponerende hva enkelte klarer å lire av seg ved en positiv lansering som dette. Noen må ha et trist liv. Fra Facebook-siden til sas:

Prøve å skrive navnet riktig Dag Wiking - wedkommende heter Stein Walle. Mye sant i hva herr Walle skriver når en vet hva han setter pris på - mat, drikke og høyrepolitikk (sjekk facebook siden hans).

Har selv problemer med SAS, men det er av en annen natur. De dekker ikke mine langdestinasjoner, selv Star Alliance dekker ikke den førstkommende når jeg ikke vil bytte fly i USA. Om tre uker blir det Air France for meg mot vest og sør for ekvator. Så får vi se hvordan deres Premium Economy er - i hvert fall er det bare 8 seter bredden på en B777, ikke 10 som i Economy og bare 1 sete mer enn i Business.

Prøve å skrive navnet riktig Dag Wiking - wedkommende heter Stein Walle. Mye sant i hva herr Walle skriver når en vet hva han setter pris på - mat, drikke og høyrepolitikk (sjekk facebook siden hans).

.

Ja whatever makes you happy.:headbang

72084258.jpg

Dette er jo fantastisk bra - og på høy tid. Har hatt mye problemer med underholdning og stol på mine siste 10 langdistanse reiser. Nå er dette surret over, og jeg kjenner at jeg gleder meg til neste tur hvis jeg klarer å komme meg på den nye maskinen…

Hvis vi skal forsøke å være litt kritisk opp i all denne glede så syns jeg at SAS må få skikk på toalettmappen sin igjen - Hørte at de fortsatt kjørte den gamle lefsa.

Hadde gledet meg stort hvis noen var ombord og ga oss en oppdatering om nyheter hvis noen sitter på wifi på vei over…

Back