SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Nå er det snart en uke til nytt servicekonsept lanseres på Business, hvem er førstemann til å komme med TR?

Neppe. Som tidligere meldt, kjerra er ikke klar.

Guess again MOW
Head of Onboard Concepts hos SAS, Gustaf Öholm, forteller Bonusfeber at fra 28. Januar 2015 vil man kunne forvente et nytt, oppgradert servicekonsept ombord.

“Vi vil innføre en langt mer individuell service enn vi har i dag, hvor detaljene blir mye viktigere. Passasjerene skal ha en opplevelse som minner mye mer om en restaurant. Det vil blant annet si at vi fjerner folie fra forrettene og gir flere forretter å velge mellom. Dette skal foregå ved at rettene tilbys på ett serveringsbord hvor hver passasjer vil bli servert individuelt, istedet for å få servert maten på et brett. Salaten vil eksempelvis anrettes foran passasjeren, istedet for i et kjøkken på bakken”, forteller han Bonusfeber.

SAS starter med nytt servicekonsept i business allerede på onsdag, og det er gjeldende på alle IC flighter uansett kabininnredning :)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    14.1 KB · Views: 1,547
Last edited:
Nettopp det jeg mener, blir det et løft eller får vi se noe som SAS er flinke på? Ødelegge noe som var bra..

Plasten skal av før pax får matbrettet på bordet, bl.a og det blir nøtteservering i skåler.

Reiser til Tokyo med 340-300 mandag 15/6. Setekartet viser ny konfig med 1-2-1 i business. Retur tirsdag 23/6, her enn så lenge med 2-2-2.

Plasten skal av før pax får matbrettet på bordet, bl.a og det blir nøtteservering i skåler.

Noe man ikke trenger et nytt servicekonsept for å forandre på. Utrolig at SAS har servert mat med plast i så mange år - og at de har servert samme kjipe nøttepose i Business som de serverer i Go.

Som folk nevner ovenfor, jeg har alltid fått servert uten plast. Hvilke andre positive forandringer kan vi oppleve?

Jeg får se da om jeg merker noen forskjell på service nivå, skal fra Stockholm til Chicago om 3 uker, I business class..

Bilder ligger her:
http://www.sasgroup.net/en/improved-service-concept-on-long-haul-flights-in-sas-business/

Improved service concept on long haul flights in SAS Business

On 28 January, SAS is launching an improved service concept in SAS Business on all its long haul flights. Customers will enjoy a restaurant experience in the air with an even greater number of choices, even more personal service and high quality in every respect.

SAS is currently in the process of updating its long haul fleet. This includes the renovation of seven existing aircraft and the introduction of new aircraft from fall 2015. The food and drink experience onboard in SAS Business is also being improved and customers will notice changes from 28 January.

“Our improved service concept together with the totally new design of our cabin interiors means we will be able to offer a genuinely high class experience in SAS Business. Food and drink are incredibly important for our customers and this is an area where we have listened to what they want and developed our new concept accordingly,” says Gustaf Öholm, Senior Manager Onboard Concepts at SAS

Additional choice and more personal service will be the most noticeable changes for customers in SAS Business. For example, they will have an extra starter and main course to choose from. To increase the restaurant feel and provide an even more personal service, proper tablecloths and porcelain will be used and food will be served from a service trolley to minimize the use of trays.

“We have put an even great emphasis on the total experience in everything from food and drink, tablewear, personal service and the cabin atmosphere to create a genuine restaurant experience in the air,” adds Öholm.

The improved service concept will be available on all SAS long haul flights from 28 January. SAS’s long haul destinations from Scandinavia are New York, Washington, Chicago, San Francisco, Houston, Beijing, Shanghai and Tokyo. In September 2015, SAS will open a new route from Stockholm to Hong Kong

Skal sjekke ut konseptet på 907 på fredag om OT-gudene slår til, evt på 910 hjem den 3 Feb om samme guden er i godlune.

NHL-kamp med Zucca lørdag og Superbowl-party søndag, blir en bra langhelg i "the big apple" det!!

Kim

Har en upcoming i mars til SFO via EWR. Jeg lover triprapport og håper på ny kabin begge veiene :-) Om ikke får jeg nok ny kabin en av veiene. Bare å glede seg!

Back