SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Med 32 C-seter, er vel det kun en reduksjon på 2 seter fra nåværende konfig?

Det undret også mig.

Hvad er det der gør at de nu udnytter samme plads markant bedre? I gammel konfig er der 6 rækker mellem L1 og L2, nu er der 8. Nu har jeg aldrig fløjet business på SAS LH, så ved ikke hvad der ellers er der, men virker mærkeligt.

Skal muligens til Shanghai i Juni og vurderer da SAS. Det er vel 340-300? Liten sjangs for oppgradert maskin da vel?

Det undret også mig.

Hvad er det der gør at de nu udnytter samme plads markant bedre? I gammel konfig er der 6 rækker mellem L1 og L2, nu er der 8. Nu har jeg aldrig fløjet business på SAS LH, så ved ikke hvad der ellers er der, men virker mærkeligt.

Ikke noe mer merkelig enn at setene er "staggered". Da får man plass til flere i lengderettningen

Det undret også mig.

De endrer jo Crew rest Area, det frigjør vistnok en god del plass.

Det undret også mig.

Man fjerner et stort skap, som erstattes av andre typer skap og oppbevaringslösninger. Dermed frigjör man en god del plass i business kabinen.

Thai biz på Osloruta har da også 3-punkts belter.

Må innrømme at jeg ikke følte meg bekvem med å sitte like mye med beltet på som før - føltes inneklemt

Thai biz på Osloruta har da også 3-punkts belter.

Må innrømme at jeg ikke følte meg bekvem med å sitte like mye med beltet på som før - føltes inneklemt
Føler du deg inneklemt i bil også?
Du bruker jo bare den ekstra strappen over skulderen ved take-off og landing, ellers bruker man bare beltet som vanlig...

Må si at jeg virkelig er lite imponert over Aftenposten, de bruker nesten hele saken på at SAS i likhet med mange andre selskaper får tre-punkt belte på business, og lite om selve oppgraderingen av flyene.

Er også lite imponert over Mr. Molin og Businessclass.no hvis de mener at dette kun er i United GlobalFirst så er det på tide og teste ut andre produkter der ute...

Det tillater vel også at man kan ligge flatt ved takeoff og landing?

Rett meg hvis jeg tar feil, men man kan vel ikke ligge helt flatt under avgang og landing, men at man kan ha setet endel bakover, og slipper sitte rett opp med ryggen

Blir vel nogenlunde samme opplegg som Qantas har på sine håper og tror jeg.

Lite utdrag fra Australian Business Traveller sin test av setet:

To help bleary-eyed business travellers make every minute count in their quest for sleep the Business Suite is also approved for a gentle recline during the taxi, take-off and landing stages.

54a719afd2104da09998488b767f2254-qantas-business-suite-a330-1500adz.jpg

Instead of sitting bolt upright until the plane is in level flight the Business Suite's 'relax and recline' setting allows the seat to tilt back on a 5 inch recline (equivalent to 21 degrees) and slide forward into an approximation of what you'd typically enjoy during the flight, except that the legrest can't be raised in this mode.

http://www.ausbt.com.au/qantas-business-suite-business-class-airbus-a330-200

Back