• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Med 32 C-seter, er vel det kun en reduksjon på 2 seter fra nåværende konfig?

Det undret også mig.

Hvad er det der gør at de nu udnytter samme plads markant bedre? I gammel konfig er der 6 rækker mellem L1 og L2, nu er der 8. Nu har jeg aldrig fløjet business på SAS LH, så ved ikke hvad der ellers er der, men virker mærkeligt.
 
Skal muligens til Shanghai i Juni og vurderer da SAS. Det er vel 340-300? Liten sjangs for oppgradert maskin da vel?
 
Det undret også mig.



Hvad er det der gør at de nu udnytter samme plads markant bedre? I gammel konfig er der 6 rækker mellem L1 og L2, nu er der 8. Nu har jeg aldrig fløjet business på SAS LH, så ved ikke hvad der ellers er der, men virker mærkeligt.


Ikke noe mer merkelig enn at setene er "staggered". Da får man plass til flere i lengderettningen
 
Det undret også mig.

Hvad er det der gør at de nu udnytter samme plads markant bedre? I gammel konfig er der 6 rækker mellem L1 og L2, nu er der 8. Nu har jeg aldrig fløjet business på SAS LH, så ved ikke hvad der ellers er der, men virker mærkeligt.

De endrer jo Crew rest Area, det frigjør vistnok en god del plass.
 
Det undret også mig.

Hvad er det der gør at de nu udnytter samme plads markant bedre? I gammel konfig er der 6 rækker mellem L1 og L2, nu er der 8. Nu har jeg aldrig fløjet business på SAS LH, så ved ikke hvad der ellers er der, men virker mærkeligt.

Man fjerner et stort skap, som erstattes av andre typer skap og oppbevaringslösninger. Dermed frigjör man en god del plass i business kabinen.
 
Thai biz på Osloruta har da også 3-punkts belter.

Må innrømme at jeg ikke følte meg bekvem med å sitte like mye med beltet på som før - føltes inneklemt
 
Thai biz på Osloruta har da også 3-punkts belter.

Må innrømme at jeg ikke følte meg bekvem med å sitte like mye med beltet på som før - føltes inneklemt
Føler du deg inneklemt i bil også?
Du bruker jo bare den ekstra strappen over skulderen ved take-off og landing, ellers bruker man bare beltet som vanlig...


Må si at jeg virkelig er lite imponert over Aftenposten, de bruker nesten hele saken på at SAS i likhet med mange andre selskaper får tre-punkt belte på business, og lite om selve oppgraderingen av flyene.

Er også lite imponert over Mr. Molin og Businessclass.no hvis de mener at dette kun er i United GlobalFirst så er det på tide og teste ut andre produkter der ute...
 
Det tillater vel også at man kan ligge flatt ved takeoff og landing?

Rett meg hvis jeg tar feil, men man kan vel ikke ligge helt flatt under avgang og landing, men at man kan ha setet endel bakover, og slipper sitte rett opp med ryggen
 
Blir vel nogenlunde samme opplegg som Qantas har på sine håper og tror jeg.

Lite utdrag fra Australian Business Traveller sin test av setet:

To help bleary-eyed business travellers make every minute count in their quest for sleep the Business Suite is also approved for a gentle recline during the taxi, take-off and landing stages.

54a719afd2104da09998488b767f2254-qantas-business-suite-a330-1500adz.jpg


Instead of sitting bolt upright until the plane is in level flight the Business Suite's 'relax and recline' setting allows the seat to tilt back on a 5 inch recline (equivalent to 21 degrees) and slide forward into an approximation of what you'd typically enjoy during the flight, except that the legrest can't be raised in this mode.

http://www.ausbt.com.au/qantas-business-suite-business-class-airbus-a330-200
 
Back
Top