SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Artikkel om SR Technics i den siste utgaven av Airliner World der SAS både er omtalt og intervjuet om hvorfor valget falt på SR Technics.

Cool. Kan se, at den flyver på PEK frem til 5. oktober. Jeg bemærker, at man sætter 330'eren ind på den kortere af deres longhaul-flyvninger, hvor det kan flyve tur/retur inden for 24 timer.

Ser LN-RKN flyr til Beijing i kveld, så da er ruten allerede i gang med A330. Klarer de "gamle" A330 dette?

Ser LN-RKN flyr til Beijing i kveld, så da er ruten allerede i gang med A330. Klarer de "gamle" A330 dette?

Ja, SAS sine har ikke problemer her. De er jo samme variant som blant annet Lufthansa jevnlig har brukt FRA-SEA

Last edited:
Ser at SK9135 fra CPH til ZRH har vært satt opp både i går og i dag, men er innstilt.
Trøbbel med OY-KBA som skal nedover?

Ser at SK9135 fra CPH til ZRH har vært satt opp både i går og i dag, men er innstilt.
Trøbbel med OY-KBA som skal nedover?
Fløj med OYKBA som SK984/24sep NRT-CPH....
Skal vi nøjes med at sige, at den er ...øhhhh...meget slidt....;););)

Hilsen Ole

Henter opp posten til LN-MOW. Regner med at de tidspunktene her holder enda:

KBA planlagt ferdig 31/10
RKF planlagt ferdig 28/11
KBM planlagt ferdig 26/12
RKG planlagt ferdig 27/1

Nå har vi også klare indikasjoner på at SAS skal oppgradere de siste tre A340 maskinene også, det er KBC, KBD og KBI. Disse har vi ikke noen dato på.

Laveste pris, regner jeg med?

Faktisk ikke. Det ble poengtert av SR Technics i artikkelen at de aldri vil kunne konkurrere på pris og at det er kvaliteten og evnen til raskt å stiller seg om og være fleksibel overfor kunden som har gjort at SAS valgte dem.

Nå har den nye fargepaletten blitt innført på langdistanseflyene og i loungen. Når skjer det endringer i de andre flyene?

Ville ikke det skje med innfasing av nye fly, og da først med 320neo når de kommer. Syns jeg har fanget opp det ett sted..

Back