Vent litt nå var ikke helt ferdig!
Her er mine kommentarer om SAS sine produkter.
Generell punkt:
- Tydelig kommunikasjon om hva og når innovasjoner / nye produkter lanseres. 2 eks: Smartpass og Internett omboard ble annonsert lenge siden og utsatt flere ganger. Halloo! De som har PR ansvar hos SAS bør tilbake på PR skole.
Innland (Norge):
- Fasttrack for EBG kunder.
- Nyere fly (737C beginner å se sliten ut...

)... men det kommer!
Europa:
- Te/Kaffe/Vann gratis i Øko. Som mange har nevnet her. Dette kan ikke være så vanskelig. Gjerne også en liten pose potetgull eller liten snack.
- Blokkert midt sete i C.
Intercont:
C:
- Nye Lie Flat seter. Det er ingen overaskelse om at setene er nå gamle og at mange andre selskaper har eller vurderer bedre alternativer med full lie flat seter.
- Større skjermer (23'?), bedre IFE (mer valg).
- Ta vekk brettene og plastfolie! Server maten som i en restaurant og som mange andre selskaper gjør. Først, ta bort brettene. Også, rett før man serverer forretten, tar man bort plastfolie. Ikke vanskelig det, men så mye bedre!!!
- Bruk lokalmatkultur som inspirasjon. Asiatisk selskaper har en asiatisk meny og en europeisk/amerikansk meny. SAS burde ha en ekte skandinavisk meny (ikke bare laks; nå snakker vi reinsdyr eller elg kjøtt, skandinavisk julemat når det er jul osv... The whole nine yards) og en vanlig meny.
- Mindre frem og tilbake av crewet mellom galleriene. Noen ganger har jeg følt dårlig av å se dem frem og tilbake ti ganger uten noenting i armene... Også irriterende om natten, når damene har på seg høye hæler...
- Få Expresso maskinene tilbake.
Y+
- Her også trenger man snart nye seter. Mange konkurrentene har lansert egen premium øko produkt, og SAS sine billetter i EcoExtra er ikke akkurat billig i forhold til Business, så man har lov til å forvente litt bedre. "Shells" seter som AF (men bedre komfort) hadde vært fantastisk.
- Bedre IFE her også selvfølgelig.
Y:
- AVOD
Det var det for min del.
Håper dere får tar med dette til SAS også.