SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Nästa...

Från Skylinner:

MD Douglas MD82 53368 2003 LN-RMS SAS ferried 01-02jul14 OSL-KEF-BGR-BYH, for Delta Air Lines for part-out
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Ref Skyliners: "MD82 53365 1998 LN-RMR SAS ferried 09-10sep14 OSL-KEF-BGR-BHY for Delta Air Lines, for part-out" Är det sista MD80 från SAS som nu lämnar OSLO?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Det sto 3 stk der for noen dager siden, hvorav 1 uten motorer.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Ref Skyliners: "MD82 53365 1998 LN-RMR SAS ferried 09-10sep14 OSL-KEF-BGR-BHY for Delta Air Lines, for part-out" Är det sista MD80 från SAS som nu lämnar OSLO?

OY-KHG og SE-DIR står stadig i OSL (mener jeg)
/T
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Riksantikvaren som ellers freder alt mellom himmel og jord virker fullstendig uinteressert her. Har ikke fått svar på henvendelsen engang.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Har SAS piloter som fremdeles er current på M80 eller leier de inn utenforstående til fergeflygning?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Er to eller tre som fortsatt har typerating for å ferje disse maskinene over.
To maskiner igjen tror jeg.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Ser ut som OY-KHG forsvinner ut av landet i dag i følge Skyliner

MD Douglas MD82 49613 1519 OY-KHG SAS ferried 07-08oct14 OSL-KEF-BGR-BYH, for Delta Air Lines, for part-out
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Så den på FR24 for litt siden, skal nærme seg Færøyene allerede.. Dukker nok opp når den nærmer seg Island igjen.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Ingen MLAT på island. Du vil kunne se den gjennom deler av USA - eller Flightaware-ikon med 5 minutters forsinkelse.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Den fløy temmelig anonymt på flightradar24, men hvis jeg ikke husker feil så hadde den SK9198 som callsign. Ellers så fløy den lavt over Norge på 20 000 fot med til dels lav hastighet.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Den fløy temmelig anonymt på flightradar24, men hvis jeg ikke husker feil så hadde den SK9198 som callsign. Ellers så fløy den lavt over Norge på 20 000 fot med til dels lav hastighet.

Stemmer at den hadde SK9198 som callsign. Usikker på høyden, men mener at den ikke fløy spesielt lavt. Men vet dere om det er noen grunn til at den var såpass anonymt merket?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

MD80 kan normalt kun ses med MLAT. Ingenting spesielt med denne.
 
Back
Top