SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Nästa...

Från Skylinner:

MD Douglas MD82 53368 2003 LN-RMS SAS ferried 01-02jul14 OSL-KEF-BGR-BYH, for Delta Air Lines for part-out

Ref Skyliners: "MD82 53365 1998 LN-RMR SAS ferried 09-10sep14 OSL-KEF-BGR-BHY for Delta Air Lines, for part-out" Är det sista MD80 från SAS som nu lämnar OSLO?

Det sto 3 stk der for noen dager siden, hvorav 1 uten motorer.

Ref Skyliners: "MD82 53365 1998 LN-RMR SAS ferried 09-10sep14 OSL-KEF-BGR-BHY for Delta Air Lines, for part-out" Är det sista MD80 från SAS som nu lämnar OSLO?

OY-KHG og SE-DIR står stadig i OSL (mener jeg)
/T

Riksantikvaren som ellers freder alt mellom himmel og jord virker fullstendig uinteressert her. Har ikke fått svar på henvendelsen engang.

Har SAS piloter som fremdeles er current på M80 eller leier de inn utenforstående til fergeflygning?

Er to eller tre som fortsatt har typerating for å ferje disse maskinene over.
To maskiner igjen tror jeg.

Ser ut som OY-KHG forsvinner ut av landet i dag i følge Skyliner

MD Douglas MD82 49613 1519 OY-KHG SAS ferried 07-08oct14 OSL-KEF-BGR-BYH, for Delta Air Lines, for part-out

Så den på FR24 for litt siden, skal nærme seg Færøyene allerede.. Dukker nok opp når den nærmer seg Island igjen.

Ingen MLAT på island. Du vil kunne se den gjennom deler av USA - eller Flightaware-ikon med 5 minutters forsinkelse.

Den fløy temmelig anonymt på flightradar24, men hvis jeg ikke husker feil så hadde den SK9198 som callsign. Ellers så fløy den lavt over Norge på 20 000 fot med til dels lav hastighet.

Den fløy temmelig anonymt på flightradar24, men hvis jeg ikke husker feil så hadde den SK9198 som callsign. Ellers så fløy den lavt over Norge på 20 000 fot med til dels lav hastighet.

Stemmer at den hadde SK9198 som callsign. Usikker på høyden, men mener at den ikke fløy spesielt lavt. Men vet dere om det er noen grunn til at den var såpass anonymt merket?

MD80 kan normalt kun ses med MLAT. Ingenting spesielt med denne.

Back