• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-800

RRL hadde jeg før et par uker siden. Må ha vært en av de siste turene for SAS.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Nå som LN-RRL også har forlatt flåten sitter vel SAS kun igjen med en maskin i Star Allianse farger? Er det ikke slik at alle selskaper i Star Alliance skal ha et visst antall maskiner i disse fargene?
 
Høres ut som at SAS har fått et tilbud på de resterende -800’ene de ikke kunne si nei til. De skal visst ut av flåten senest i april. Tipper de skal konverteres. DHL eller Amazon ..

Dermed blir det nok omstokking i utfasingen av -700’ene og mere NEO’er til Norge for å kompensere.
 
Last edited:
Litt artig at den har fått samme reg. som når den fløy for Air Europa tidligere på 2000-tallet. Har spanske myndigheter samme regler rundt gjeninnføring/re-registrering av maskiner som her til lands?

Ja , med mindre det er noen særlige grunner til å fravike regelen.
 
Med mindre noe har endret seg nylig, skal alle ut i mars.

Det forhandles om forlengelse av lease for noen av -700'ene for å kompensere.
 
LN-RRJ skal til en ny operatør, Thai Summer Airways. HS-STD er reg'en. Det blir deres første aktive fly. To tidligere bestillinger kom aldri i trafikk.

HS-TSD......STD er vel noe men risikerer i Pattaya, siden flyet jo skal "dit" :lol:

Eies nå av kinesiske Minsheng Financial Leasing såvidt jeg kan se
 
Ser ut som at det har vært noen nylige endringer. Alle -800'ene skulle egentlig ut av flåten nå i mars grunnet salg, men det ser ut til å ha blitt forsinket.

Så det vil (trolig) forbli 4 -800'er til over sommeren, men de fleste -700'ene vil bli faset ut i løpet av sommerprogrammet.
 
737-883 LN-RRS omregistrerad N325FL 2021-11-19 Bank of Utah Trustee. Parkerad på Arlanda sedan 2021-03-13. Ska till DHL.


Nå på vei mot Kina via Anchorage for konvertering. (ignorer bildet)

aa22634c1803d6b02dbf38a81f26df02.jpg
 
LN-RRT melder Skyliner at forsvant fra ARN i dag, for et videre liv som frakter. men må vel først konverteres

Boeing 737 -883 28326 1036 N326FL Flight Lease ferried 09jun22 ARN-ALA prior freighter conversion ex LN-RRT
 
Back
Top