• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-600

Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Definitivt en morsom flytur med mange elementer underveis som går inn i den personlige minneboken. Prisverdig at selskapet byr på et slikt opplegg.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Det er veldig liten info om den siste SAS B737-600 (SK600) reisen her på Flyprat.
Er ikke Peter Kjelsberg Bakke her på Flyprat?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Hva savner du da?

Bilder (innvendig i flyet).
Linker fra flere steder en NRK.
Flere historier som Blubird forteller.

Definitivt en morsom flytur med mange elementer underveis som går inn i den personlige minneboken. Prisverdig at selskapet byr på et slikt opplegg.


Jeg hadde planer om å være med, men det kolliderte med privat selskap :(
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Fin video! Tusen takk for at du delte, fint å se igjen turen.
Ellers er det andre som fikk ekstra poeng for turen? Fikk mer enn gull tillegget, det er jo greit nok. :)
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Noen som tilfeldigvis skulle kjenne til den flydde distansen til SK600, i NM?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Ut i fra Flightradar24 sin eksporterte fil på SK600 så ble det totalt rett over 733NM.
 
Og da er LN-RPG snart fremme hos huggern, på det som trolig er siste -600 flight med en SK-flightnummer

Dett var dett

9058b39e8096731746fd24552c3174ae.jpg
 
Ser imidlertid ut som det ble en bonusrunde eller to før landing der, planlagt eller dårlig vær?
 
Fra kapteinens fb-side ...

En B737-600 æra er slutt i SAS. Den sist er levert til opphugging på Kemble airfield UK. VFR inn i pattern på Kemble, med en student i Cherokee i løypa foran. Han var ikke rask nok av banen, så det ble go around i 50ft og ekstra runde
 
Back
Top