SAS og utfasingen av 737-400/-500

Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BRE landet på CWL torsdag 18. og parkerte for natten på stand 16. Fredag 19. tok den av mot vest kl. 13:23 lokal tid som SK9270 og gjorde flere ovaler over Bristol Channel før den landet for siste gang på St Athan hvor den etterhvert blir behandlet av eCube Solutions.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BRE landet på CWL torsdag 18. og parkerte for natten på stand 16. Fredag 19. tok den av mot vest kl. 13:23 lokal tid som SK9270 og gjorde flere ovaler over Bristol Channel før den landet for siste gang på St Athan hvor den etterhvert blir behandlet av eCube Solutions.

Och nu har också SAS-datan uppdaterats med CWL-DGX ferryn 19 december !
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Och nu har också SAS-datan uppdaterats med DGX-CWL ferryn 19 december !

Det var vel CWL-DXG den 19. og SNN-CWL den 18. ;)
Forøvrig prøvde BRE å lande første gang 1930 lokal tid på CWL, men måtte ta en go around og dermed satte hjulene på bakken ved andre landingsforsøk 12 minutter senere. Årsaken til både go around på CWL og hvorfor den ikke landet på DXG var nok været, dårlig sikt og ikke minst vindhastigheter i kastene opp til 30 m/s. St Athan har følgende begrensninger: "Fast jet aircraft operating to or from St Athan are limited to operations where Visibility is 5000M or greater and the cloud ceiling is greater than 1500 feet."
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Da er BRE i god selskap siden ogsa TUI star ved DGX ...

Litt irriterende a se at noen av de gamle -205 overlever - selvsagt pa eksotiske ströyk av denne kloden - de nyere versjoner som kom som erstatter av dem eller deres erstatter...
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Da er det slutt for 737 Classic og MD-80 serien i SAS etter mange år.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Tenker ofte på tallknekkerene i flyselskap. Jfr LH som fortsatt flyr -500 og -300 og har pusset de opp og flyr fortsatt. Vel, de skal vel snart ut, men de har holdt ut lenge. Nå med billig "bensin" kunne de vel fortsette.... Bare en tanke jeg slipper ut i det fri...:rolleyes:
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Tenker ofte på tallknekkerene i flyselskap. Jfr LH som fortsatt flyr -500 og -300 og har pusset de opp og flyr fortsatt. Vel, de skal vel snart ut, men de har holdt ut lenge. Nå med billig "bensin" kunne de vel fortsette.... Bare en tanke jeg slipper ut i det fri...:rolleyes:


De forsvinner nå løpende ut av flåten, drivstoff er fremdeles ikke gratis (heldigvis) og ikke minst så øker vedlikeholdskostnadene med alderen på flyet
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Tenker ofte på tallknekkerene i flyselskap. Jfr LH som fortsatt flyr -500 og -300 og har pusset de opp og flyr fortsatt. Vel, de skal vel snart ut, men de har holdt ut lenge. Nå med billig "bensin" kunne de vel fortsette.... Bare en tanke jeg slipper ut i det fri...:rolleyes:

Etter det hva jeg har hört sa har LH angred stort at de valgte a sette NEK inn i 737CL, en dyr modifikasjon som ikke armotiserer seg. Bare noen fa fikk Window-belt modifikasjon för de kom seg til 50.000 cycles.

Legg pa dette en svakere vekst i Europa takk til Ukraina/Rubel krise, sa naermer seg slutten for 737 Ops i LH hurtig. Litt trist egentlig, siden LH ble jo den förste operatören og faktisk den selskap som satte 737 i liv...
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser ut som LN-BRH sendes til huggeren idag
Eller kanskje ikke. Skyliner i dag:
Boeing 737-505 24828 1925 N828DG DGI Llc ferried 22dec14 GYR-BGR on delivery to? ex LN-BRH

Hmm... til ARN?

Boeing 737-505 24828 1925 N828DG DGI Llc ferried 22-23dec14 GYR-BGR-KEF-ARN on delivery to? ex LN-BRH
 
Last edited:
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BRE ble omregistrert til G-CILC 23/12 for Aerotron Ltd. Det blir vel siste havn for den gamle damen...

http://www.caa.co.uk/application.as...appid=1&mode=detailnosummary&fullregmark=CILC

LN-BRH: Eier/operatør er Advantage Aviation Services Sweden, sier Skyliner:

Boeing 737-505 24828 1925 N828DG Advantage Aviation Services Sweden ferried 22-23dec14 GYR-BGR-KEF-ARN, all white on delivery to? ex LN-BRH

Det kan jo tyde på hogging, men hvem gjør slikt på ARN?

http://www.advantageavio.se/advantageavio.se/HOME.html
 
Back
Top