• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-400/-500

Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BRE ble omregistrert til G-CILC 23/12 for Aerotron Ltd. Det blir vel siste havn for den gamle damen...
Men det ble det visst ikke likevel. Noen ville visst ha en gammel og god sliter, sier Skyliner:
Boeing 737-405 24643 1860 4L-GSN Luftline Georgia delivery 22may15 DGX-TBS ex G-CILC
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Gamle LN-BRE ser ut som nå er i et selskap kalt Luftline Georgia

Boeing 737 -405 24643 1860 4L-GSN Luftline Georgia first in svc 14/17jul15 TBS-BAK-RZE-KEF-SZF-BAK-TBS ex G-CILC
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser ut som gamle LN-BUD er på vei til Libya

Boeing 737 -505 25794 2803 5A-FLD Air Libya at ATH 29feb16, all white no titl prior delivery ex SX-BDV
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BRE lever videre og DGX var ikke siste stopp denne gangen heller da den skal videre til Air Djibouti

Boeing 737 -405 24643 1860 9H-HUE Air Horizont air-test at DGX 10jun16 prior wet-lease to Air Djibouti ex 4L-GSN
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BRE lever videre og DGX var ikke siste stopp denne gangen heller da den skal videre til Air Djibouti

Jag tror ex LN-BRE , nu 4L-GSN , står kvar i DGX. 9H-HUE är väl en 737-430 ex 9H-VLA c/n 27003 ?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Noen luktet i en eller annen tråd at ex-BRB kunne komme til å bli frakter hos Kalitta. Og det stemmer visst, sier Skyliner:

Boeing 737-405(F) 24271 1738 N732CK Kalitta Charters II delivery 12oct16 MIA-OSC after freighter conversion ex YI-BAJ

(Nå var jo BRB forsvunnet fra BU før SAS kom inn i bildet, men jeg fant ingen annen passende tråd...)
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

- og en -405 til får visst stor dør i siden, nemlig den som engang var kjent som LN-BUF:
Boeing 737-405 25795 2867 LZ-CGV Cargo Air seen regd a KTW 24nov16, Enter Air cs prior freighter conversion ex SP-ENH
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser ut som gamle LN-BRA nå her hentet fra DGX og ferget til ATH i tjeneste for VVB Aviation Malta for Air Mediterrenaen, så er vel da blitt en frakter?

Boeing 737 -405 24643 1960 9H-KAT Air Mediterranean for delivery 06dec16 DGX-ATH, ops by VVB Aviation Malta ex 4L-GSN
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser ut som gamle LN-BRA nå her hentet fra DGX og ferget til ATH i tjeneste for VVB Aviation Malta for Air Mediterrenaen, så er vel da blitt en frakter?
LN-BRA ble nok hogd på MZJ for et par år siden, dette er LN-BRE.
Og hvis jeg ikke er helt på jordet driver vel VVB Aviation Malta med wetlease, med Bruce Dickinson i en sentral posisjon?
Har ikke hørt noe om at den har fått stor dør i siden, så jeg regner med at den ennå er i pax-utgave.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser ut som gamle LN-BRK skal fly for Volotea i sommer

Boeing 737 -505 24274 2035 9H-OME Air X Charter posn 14may17 BOH-NTE on summer-lease to Volotea ex N274E
 
Back
Top