SAS og Leasede A320/B737

Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Hva er grunnen til at denne er lakkert i SAS-farger, mens RPO og RPR fortsatt ikke er det? Ble den lakkert mens den var i Kina?

LN-RPO og LN-RPR er ikke en del av bestillingen på innleide fly vi snakker om i denne tråden. Disse kom tilbake fra utleie til et flyselskap i Russland og gikk direkte ut i trafikk. Regner med at disse males om ved neste C-sjekk.
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

LN-RPO og LN-RPR er ikke en del av bestillingen på innleide fly vi snakker om i denne tråden. Disse kom tilbake fra utleie til et flyselskap i Russland og gikk direkte ut i trafikk. Regner med at disse males om ved neste C-sjekk.

Vet de ikke er en del av bestillingen. Tenkte mer på malingsslot etc..
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

De brukte 737'ene (som SE-RER som jeg hilste på i hangaren i STO i forrige uke) bygges om i hos Boeing Shaghai til samme config som fabrikknye 737-700 8dog med "noen små forskjeller" uten at jeg kjenner helt til detaljene der.

Her er RER i hangar: http://statigr.am/p/148260003446128590_17079990
RER leases fra GECAS og ble satt i trafikk 20. mars. I dag flyr den mellom Arlanda og London noen ganger

Og her er et bilde av nye SE-RER to uker etter at det ble satt i trafikk:

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=262070
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

I lederen til aprilutgaven av Scanorama-magasinet skriver Rickard Gustafson at en ny Boeing 737-800W vil bli levert i løpet av måneden, "Benedicte Viking". Noen som har noe mer informasjon?
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

I lederen til aprilutgaven av Scanorama-magasinet skriver Rickard Gustafson at en ny Boeing 737-800W vil bli levert i løpet av måneden, "Benedicte Viking". Noen som har noe mer informasjon?

Må vel være LN-RGA msn 39397 , en -86Nw ?

Ja, er vel den maskinen nevnt i post #12 i tråden. Men den bør vel dukke opp utenfor Renton om ikke veldig lenge?

Hva er forresten status for den andre Air China maskinen som skal bli SE-RES? Skulle ikke den komme rett etter SE-RER?
 
Re: SAS og Leasede A320..

G-STRF ex-Astraeus skulle oprindelig været leveret may 2013, så vi får se hvad der sker med den. Måske den går til SK før tid, nu da AEU ikke længere har brug for den...

Info er leveret af Invader 26..
Hilsen Ole

G-STRF er i dag blitt OK-SWX hos SmartWings/Travel Service, men det kan jo hende at den flyver der til Mai 2013 da SAS opprinelig skulle ha den!?
 
Re: 2 x MD registreret til SAS

Takk:)

Er den da ferdig modifisert og malet, eller gjøres det i ARN?

Har sett bild på N588SC i SAS målning , bilden tagen i SZB vill jag minnas. Modifierad och klar , vet inte , hur som helst så brukar det vara en del "post delivery modifications" som utförs på ARN.
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

SE-RET ble satt i trafikk 7. juni på SK1483 Stockholm-Oslo. Med denne har SAS 22 Boeing 737-700 i flåten.
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Dersom jeg tar ikke hlet feil, er denne eks N588SC som er eks VH-VBM, og den har Winglets.

http://www.airframes.org/reg/n588sc

http://www.planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=reg&srng=1&srch=VH-VBM

Gleder meg til å se den i SAS sine farger.

Det er riktig. Den ble bygget i 2002 og levert til Virgin Blue (som i 2011 skiftet navn til Virgin Australia). Leieavtalen gikk ut 24. desember 2011. Her er et bilde 20 dager før den gikk ut av trafikk:

http://www.airliners.net/photo/Virg...2044885/&sid=12e4d65d18efd99e48210fa6a3c73cd3
 
Back
Top