SAS og Leasede A320/B737

Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Flyet ble registrert 1. mars ifølge det svenske luftfartygsregistret

SE-RER
Luftfartygstyp BOEING-737-700
Tillverkningsnr 30736
Tillverkningsår 2000
Max startvikt (kg) 64863
Luftvärdig t.o.m 2013-03-02
Registreringsdatum 2012-03-01

http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=722942#post722942

Ser det meldes at SE-RER har ankommet ARN. Når er det forventet at den skal settes i trafikk?

Maskinen fløy over Asia i natt og ankom Stockholm i dag tidlig. Om den skal bygges om til SAS-standard vil det ta om lag tre uker, så mest sannsynlig er den i trafikk i løpet av april. Om maskinen fortsatt har Air China-interiør, ser den mest sannsynlig slik ut inni:

http://www.airliners.net/photo/Air-China/Boeing-737-79L/2018154/

Last edited:

SAS har bestilt ytterligere fire 737-800 og har dermed ni slik på vei, i tillegg til 12 737-700 (den ene har allerede ankommet).

Men nu har SAS udnyttet en option, der betyder, at selskabet vil leje ni splinternye 737-800NG fly i stedet for oprindeligt fem. Det betyder, at 21 brændstoføkonomiske fly indfases på baserne i Oslo og Stockholm i perioden 2012-2014.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=60138

Høres fornuftig ut med dagens oljepris. Det er ikke lenge igjen før MD-80 forsvinner fra ARN!

Det är väldigt förnuftigt men extremt trist med alla dessa nya Boring 737NG som ersätter MAD DOGS i rask takt.

Vet noen om disse 737-8 og 737-7 kommer til å få:

- De nye settene med en gang?
- Internett?
- Winglets?
- Sky Interiør?

Kunne vi kanskje lage en oversikt her på forumet, samt med EIS dato?

Vet noen om disse 737-8 og 737-7 kommer til å få:

- De nye settene med en gang?
- Internett?
- Winglets?
- Sky Interiør?

Kunne vi kanskje lage en oversikt her på forumet, samt med EIS dato?

Sky Interiør og Winglets er standar på alle B737 i dag.
De nye setene skal etter det jeg har forståt, settes inn på fabrikken.
Wifi vil bli montert på hjemme i Scandinavia, de setter vel på dem på Gardemon i dag.

Det med leverings dato vet vel ingen enda, men den første B738 skal etter planen komme i Mai.

Jeg trodde faktisk at Sky interiøret er en opsjon som kundene velger selv!?
Jeg tror jeg er enig med du. Ryanair får så vidt jeg vet fremdeles levert med det gamle interiøret. Men der er det også snakk om siste rest av en stooor ordre. Man opererer ikke f.eks 40 maskiner med gammelt og 3 med sky. For de som har mange fly i bestilling virker det på meg å være bakstreversk å ikke bytte til sky interiør. SAS har jo 21 i bestilling/under leveranse og får sikkert enda fler med årene, pluss at de har som hovedkonkurent verdens største opperatør av sky interiør, så for dem å ikke bestille med hadde vært u-klokt.

Sky Interiør og Winglets er standar på alle B737 i dag.
De nye setene skal etter det jeg har forståt, settes inn på fabrikken.
Wifi vil bli montert på hjemme i Scandinavia, de setter vel på dem på Gardemon i dag.

Nå lurer jeg på om du sitter hjemme å gjetter, for uten at jeg vet det sikkert så mistenker jeg at det er flere faktafeil i det du nå skriver?

SAS har jo 21 i bestilling/under leveranse og får sikkert enda fler med årene, pluss at de har som hovedkonkurent verdens største opperatør av sky interiør, så for dem å ikke bestille med hadde vært u-klokt.

Kun ni av den (-800) er nye, de tolv -700 er brukte, så lite Sky der ;)

De brukte 737'ene (som SE-RER som jeg hilste på i hangaren i STO i forrige uke) bygges om i hos Boeing Shaghai til samme config som fabrikknye 737-700 8dog med "noen små forskjeller" uten at jeg kjenner helt til detaljene der.

Her er RER i hangar: http://statigr.am/p/148260003446128590_17079990
RER leases fra GECAS og ble satt i trafikk 20. mars. I dag flyr den mellom Arlanda og London noen ganger

Jeg tror jeg er enig med du. Ryanair får så vidt jeg vet fremdeles levert med det gamle interiøret. Men der er det også snakk om siste rest av en stooor ordre. Man opererer ikke f.eks 40 maskiner med gammelt og 3 med sky. For de som har mange fly i bestilling virker det på meg å være bakstreversk å ikke bytte til sky interiør. SAS har jo 21 i bestilling/under leveranse og får sikkert enda fler med årene, pluss at de har som hovedkonkurent verdens største opperatør av sky interiør, så for dem å ikke bestille med hadde vært u-klokt.

Jeg mener at have læst, at SAS bestiller uden Sky pga. arbejdsmiljø ombord. Men det kommer der nok info om hen ad vejen.

Er SERER malet i SAS bemaling...eller en eller and hvid grundfarve ??

Hilsen Ole

De brukte 737'ene (som SE-RER som jeg hilste på i hangaren i STO i forrige uke) bygges om i hos Boeing Shaghai til samme config som fabrikknye 737-700 8dog med "noen små forskjeller" uten at jeg kjenner helt til detaljene der.

Her er RER i hangar: http://statigr.am/p/148260003446128590_17079990
RER leases fra GECAS og ble satt i trafikk 20. mars. I dag flyr den mellom Arlanda og London noen ganger

Hva er grunnen til at denne er lakkert i SAS-farger, mens RPO og RPR fortsatt ikke er det? Ble den lakkert mens den var i Kina?

Back