SK SAS og eierskiftet - rutetråden

Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Skulle det åpnes flere ruter østover så vil det vel melde seg et behov for flere større maskiner(A350)? Eller kan A330 gjøre jobben?

Nye ruter avhenger vel av flere maskiner uansett.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Skulle det åpnes flere ruter østover så vil det vel melde seg et behov for flere større maskiner(A350)? Eller kan A330 gjøre jobben?

Nye ruter avhenger vel av flere maskiner uansett.

Da sas fikk nye a330 kunne de iallfall fly arn-hkg og de brukes jo også cph-sfo som også er et stykke. Selvfølgelig mulig at Ukraina krigen gjør det vanskeligere.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Flere destinasjoner kan jo løses uten flere maskiner men med færre frekvenser i uken på eksisterende ruter…
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

De fleste av destinasjonene SK flyr i dag er vel nokså "tunge"? Enkelte av dem kunne vel i utgangspunktet trenge en frekvensøkning dersom man skal holde seg konkuransedyktige?
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Personligen tycker jag det vore olyckligt om man drog ner på frekvensen på existerande linjer ”bara” för att kunna öppna upp en till destination. Det är inte en tävling i att ha mest destinationer, det är en tävling i att servicera dem man har bäst så man kan erbjuda en konkurrensaktig produkt. Det är så man tjänar pengar antar jag.
Min gissning på nästa är
1. CPH-SEA (för att knyta ihop JV N Amerika/Delta samarbetet och servicera det man vill, även på lite längre sikt.)
2. CPH eller kanske OSL -INC (de har uttalat sig om ett tätare samarbete med Korean air. INC är också stort i sig själv)
3. Istället för SIN drar jag till med ett litet wildcard: CPH-HKG (gammal favorit)
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Frem til det eventuelt annonseres en flåteutdvidelse hos SAS er det vel nesten like spennende å spekulere i hva de nye alliansepartnerne kan komme med av skandinaviske ruter?
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Helt klart! But don’t get me started :)

Tror största ”risken” är att man fort glömmer realistiska förutsättningar och springer iväg med drömmar :) själv som har CPH som min hemmaflygplats vill gärna drömma om INC, MEX, SEA, MSP, DTW, TPE…till och med HAN, men utan en riktig riktigt bra feed till CPH så förblir nog en del av dem som bara drömmar.
 
Last edited:
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

3. Istället för SIN drar jag till med ett litet wildcard: CPH-HKG (gammal favorit)

Det som er litt interessant er at nå er avstandsforskjellen mellom HKG og SIN ganske marginal...

Jeg tror at det er mer sannsynlig at selskaper fra land som fortsatt flyr over Russland kommer til å ta dette markedet nå.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

HKG er ikke lenger hva det var, så ser ikke det som veldig sannsynlig.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Enig i alla kommentarer om HKG, men det var också ett wildcard :). Enig också om att jag tror att SIA kommer fortsätta att flyga på SIN och samarbeta så den kommer inte på min topp tre (men nära :) )Men jag var ju tvungen att ha en topp tre. Kunde inte komma på en bättre kandidat helt enkelt. Skulle kanske vara ARN-ATL, eller något helt crazy som CPH-HOU eller CPH-DEL (om AI slutar i och med med byte av allians)… men jag håller fast i HKG som wildcard som NY destination. Tror också att man stärker nog befintliga som PVG (och t.o.m. HND) innan man utökar i Asien.
 
Last edited:
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Jeg tviler på at HKG kommer tilbake. Kommunistpartiet har strammet til skruen der de siste årene, slik at byen er mindre attraktiv som business-destinasjon. Flere internasjonale selskaper reduserer/flytter virksomhet til andre steder i regionen, for eksempel Singapore. Utviklingen hjelper jo heller ikke på turismen.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

CPH-ATL fanns det kapacitet genom att tex lägga ner ARN-ORD och minska frekvensen på andra ruter? Anledningen varför jag frågar är för att om den kapaciteten kunde trollas fram genom ändringar så undrar jag vad de tänkt sig att använda den här maskinen på? Ser ut som om att de får tillgång till den mycket snart.
https://www.flightglobal.com/airlin...hed-during-fleet-restructuring/156844.article


Den maskinen trengs for å fly det oppsatte programmet. Så uten den hadde de ikke klart det.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Så när de lanserade ATL så visste de att de skulle få den här maskinen alternativt om inte det skulle lyckas skulle de bli tvingade att lease en? Det är en kall beräkning :)
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Så när de lanserade ATL så visste de att de skulle få den här maskinen alternativt om inte det skulle lyckas skulle de bli tvingade att lease en? Det är en kall beräkning :)


Jeg tror det har vært nesten klart ganske lenge
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Så när de lanserade ATL så visste de att de skulle få den här maskinen alternativt om inte det skulle lyckas skulle de bli tvingade att lease en? Det är en kall beräkning :)

Det ryktades om att den skulle komma tillbaka redan i höstas.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

SVG-ARN har blitt fjernet vekk fra rutetabellen direkte for S24. Merkelig at de fjerner direkte ruten mellom disse to byene noen ganger i uken :(

Ellers må man si at den lokale Avinor ledelsen i SVG burde ha blitt fjernet da de ikke er dyktige nk til å få inn nye ruter eller klare å beholde eller øke frekvensen på mange av nåværende ruter (utenom KLM).
 
Last edited:
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

TRD-ARN flyes heller ikke i sommer, mens BGO-ARN øker til 3 daglige de fleste dager.
 
Back
Top