• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og Dubai

Men SAS IC har jo vist at man kan dra fulle hus og ikke tjene for mye av den grunn. Noen som vet noe om yield er?

-A
 
Oppstarten av ruten ser jo bra ut , for håpe det blir noe igjen på bunnlinjen og for selskapet.
SK kan trenge noen suksess historier etter hvert.
 
Jeg vil avgi rapport om belegg i kveld og hjem på mandag.:exclaimation
 
Velkommen til oerkenen, og haaper du ikke har tenkt deg paa sightseeing, da det er varslet kraftig sandstorm de neste dagene..

The wind would reach up to 30-35 knots on Thursday and Friday, a spokesperson told Gulf News. The weather is expected to gradually improve from Saturday.
Those suffering from allergy and asthma, especially children, must remain indoors during these days, officials warned.

Og TAF'en varsler ned mot 500 meter sikt i blowing sand, saa jeg har i allefall ikke tenkt aa bevege meg utendoers med mindre jeg maa :)
 
Nei, Doha kjenner jeg lite til, jobber bare taarn/approach ved en enhet i den nordlige delen av Emiratene, saa kjenner egentlig ikke til noe utenfor UAE-luftrom :/
 
Da så. Slår meg bare som veldig snodig at ut av Doha og sørover så flyes det alltid nordvest, så vest langt inn i Saudi og så nedover mot Riyadh. Samme på vei oppover, og det ser ut til å være en omvei på 100-150 miles for å unngå Bahrain/UAE helt.

-A
 
Tror han sikter til SAS som flyr EKCH - OMDB i stedet for ENGM-OMDB =)

Men naa er jeg ikke helt sikker paa geografikunnskapene dine... Doha ligger vest for Emiratene, og soer-oest for Bahrain, saa om de flyr nordvest etter avgang saa tar dette dem gjennom Bahrain, og ikke utenom...
Men grunnen til en slik ruting som du sier kan jeg uansett ikke skjoenne, floey selv med Qatar airways for et par uker siden til/fra Bangkok, og da floey vi over Abu Dhabi og Al Ain.
Hvor soer-over er det du har flydd naar du har sett slik ruting? Mulig jeg kan tenke ut noe lurt om jeg ser hvor destinasjonen din er... :)
 
Hvor soer-over er det du har flydd naar du har sett slik ruting? Mulig jeg kan tenke ut noe lurt om jeg ser hvor destinasjonen din er... :)

Til/fra Nairobi.

Jeg har rotet med geografien, vi fløy over Bahrain, ja. :)

Ut fra Doha nord, så nordvest i en lang bue over Al Dammam, rett mot Riyahd og litt sikksak ned til Sana'a i Yemen.

Link til Google M'æps her.

-A
 
Nei, er ikke godt aa si da... er en god omveg som du sier, rundt 150nm ekstra. Mulig det er noen restriksjonsomraader i Saudi-arabia som unngaas, vet at vi har serdeles lite trafikk som gar gjennom det omraadet du ville flydd i om du hadde flydd direkte track...
 
Det skal ogsaa nevnes at SAS gjoer en god jobb i aa markedsfoere ruten her nede ogsaa, jeg ser daglig annonser i avisene og innslag paa radioen der de reklamerer med "the fastest connection to all major cities in Europa via Copenhagen", saa de har nok en del kunder som ogsaa flyr 'motsat' veg.
 
Back
Top