Jeg var innom ROB for noen år siden ( http://forum.scanair.no/showthread.php?t=7932 ) og fikk høre fra vedkommende i etterkant at det ikke var mye som hadde forandret seg siden DC-8-dagene ... 

Var det ved introduksjonen av DC-10 SAS begynte med nonstop til Rio? Nesten litt småtrist å tenke på at disse nye maskinene visket ut litt av disse stedene fra destinasjonskartet
Som LN-MOW skriver saa gikk ogsaa DC-10 erne via LIS til RIO....i tillegg fortsatte de til Montevideo/Buenos Aires og Santiago (avhengig av ukedag) de gikk vel Onsdag og Loerdager nedover...foerst med 767 (i hoved sak -200) ble disse floeyet nonstop CPH - RIO og da ble vel MVD/EZE og SCL lagt ned....mot slutten ble RIO ogsaa lagt ned og flyttet til Sao Paulo....
Jeg har kun fløyet med SAS B767-300 en gang, det var 22.mars 1999 CPH-SFJ tur-retur i cockpit. Maskinen var OY-KDM, Ingvar Viking og det var SK291/292.
Se: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=42129Har det ikke blitt hevdet, og dels bekreftet av SAS, at de hadde avtale med Taliban som ga dem klarering til å fly over Afghanistan på vei til Bkk -Singapore. Det var mens Taliban kontrollerte landet og en del vestlige selskap valgte fly rundt, noe SAS med sine 767 ikke hadde rekkevidde til. Stemmer det?
SAS vet jeg fløy 767 til Kai Tak i Hong Kong men eksisterte denne ruta ennå når Chep Lap Kok åpnet i 1998?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.