• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS nye A350 - Ruter, konfigurasjon etc.

Re: SAS nye A350 - Ruter, konfigurasjen etc

Blir spennende å se når første tur til SFO blir med A350.
 
Re: Hvor i USA bør man dra?

Jeg har ikke sett det, og finner det ikke i SAS A350-tråden.

Hvis noen vet hvor det er seatmap av SAS sin A350 er, vennligst fortell med det :)
 
Seatmap finns i ExpertFlyer.
Det är samma config i Business som i dagens 340.
Plus har 4 rader 2-4-2
Go har 27 rader med 3-3-3 - vissa rader vid nödutgångar och toaletter har något färre platser i bredd (raderna 30, 39, 40, 56)
 
Seatmap finns i ExpertFlyer.
Det är samma config i Business som i dagens 340.
Plus har 4 rader 2-4-2
Go har 27 rader med 3-3-3 - vissa rader vid nödutgångar och toaletter har något färre platser i bredd (raderna 30, 39, 40, 56)

Tusen takk!
Ja, selvfølgelig er det hos ExpertFlyer, det tenkte jeg ikke på.
Så da er det nok ikke lenge før det er ute på SeatGuru.
 
En liten titt...
 

Attachments

  • 49100BCF-73E3-4AEC-BEAE-F687A5604DCB.jpg
    49100BCF-73E3-4AEC-BEAE-F687A5604DCB.jpg
    45.9 KB · Views: 1,915
En rekke endringer i A350 programmet fra 6 juni 2020

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/286602/sas-s20-long-haul-changes-as-of-30sep19/



Copenhagen – Beijing Capital eff 06JUN20 A330-300 replaces A350-900XWB
Copenhagen – Chicago O’Hare eff 07JUN20 A330-300 replaces A350-900XWB (Day 3 A340-300 replaces A330-300)
Copenhagen – Hong Kong eff 06JUN20 A350-900XWB to operate along with A340, instead of A330/340 mix
Copenhagen – Los Angeles eff 08JUN20 A350-900XWB to operate along with A340, instead of A330/340 mix
Copenhagen – Newark Operational aircraft changes:
SK901/902 29MAR20 – 07JUN20 A350-900XWB replaces A330-300
SK909/910 A330-300 on Day 2 replaced by following
09JUN20 – 04AUG20 A340-300
11AUG20 – 01SEP20 A350-900XWB
08SEP20 – 20OCT20 A340-300

Copenhagen – San Francisco eff 08JUN20 A350-900XWB to operate along with A340, instead of A330/340 mix
Copenhagen – Shanghai Pu Dong eff 10JUN20 A350-900XWB to operate along with A340, instead of A330/340 mix
Copenhagen – Tokyo Narita eff 09JUN20 A350-900XWB to operate along with A340, instead of A330/340 mix
 
SAS sine A350 maskiner - status, interiør, etc

Når kommer interiør - og interiørbilder?
 
Re: SE-RSA - status

Når kommer interiør - og interiørbilder?
Sikkert når maskinen blir presentert for presse i København?
Det er ikke noe veldig nytt interiør sammenlignet med SAS sin nye kabin på A330/A340. Noen små justeringer her og der hvis jeg har forstått det rett.
 
Re: SE-RSA - status

Sikkert når maskinen blir presentert for presse i København?

Det er ikke noe veldig nytt interiør sammenlignet med SAS sin nye kabin på A330/A340. Noen små justeringer her og der hvis jeg har forstått det rett.


Blir vel omtrent det samme, ja, og det er bra, men flykroppen er jo litt annerledes og det blir vel 3-3-3 i Go, så bare litt spent.
 
Re: SE-RSA - status

10 rækker (1-10) Business i 1-2-1 (40 sæder)
4 rækker (20-23) Plus i 2-4-2 (32 sæder)
27 rækker (30-56) Go i 3-3-3, undtagen række 30, 39, 40 og 56 (228 sæder).
 
Re: SE-RSA - status

Blir en del flere seter å fylle for SAS, sammenlignet med A340... Spessielt i Go.
Skal bli spennende å se hvordan det går! :)
 
Hvor mye øker cargo-kapasiteten til SAS med når de nå får A350-900?

For å ta to konkrete eksempler, og for enkelhetens skyld anta flyet er fullt.

CPH-EWR - Hvis en A350 erstattet en av de eldre A330-300 maskinene
CPH-NRT - Hvis en A350 erstatter en A340
 
Hvor mye øker cargo-kapasiteten til SAS med når de nå får A350-900?

For å ta to konkrete eksempler, og for enkelhetens skyld anta flyet er fullt.

CPH-EWR - Hvis en A350 erstattet en av de eldre A330-300 maskinene
CPH-NRT - Hvis en A350 erstatter en A340

Rundt 9t ekstra mot 330 og 4t mot 340 payload. Trekker man fra ekstra pax med 3-6 tonn, sitter man vel igjen med 5-6 tonn ekstra cargo mot 330 og omtrent like mye cargo som 340. Fordelen med 350 er at den kan ta Max payload hele 10 000 km. Dvs alle ruter og alle vindforhold.
 
Last edited:
Er der ruter hvor det er en udfordring? NRT/SFO?

De er 8700-8800km. Så en 350 må ha over 100km/t motvind hele veien eller få en omvei for å kutte i payload. Så det er jo alltid en mulighet, men problemet blir marginalt.
 
De er 8700-8800km. Så en 350 må ha over 100km/t motvind hele veien eller få en omvei for å kutte i payload. Så det er jo alltid en mulighet, men problemet blir marginalt.

Mente om der er ruter med 340 hvor det er et problem, eller kan være det?
 
Back
Top