• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS nye A350 - Ruter, konfigurasjon etc.

Ja, og nei. Det krever utsjekk på begge maskiner, som jo vel endel hos SAS har.
Jepp, men i senere tid har det vel blitt vel så vanlig å fly både narrow- og widebody som å være ren widebody pilot? Kjenner 5 relativt ferske SAS-piloter som flyr 320 og 330 eller 350, virker som det er ganske standard nå

Jepp, men i senere tid har det vel blitt vel så vanlig å fly både narrow- og widebody som å være ren widebody pilot? Kjenner 5 relativt ferske SAS-piloter som flyr 320 og 330 eller 350, virker som det er ganske standard nå

Ja, var ikke dette et krav SAS fikk igjennom i en forhandling noen år tilbake? At man kunne måtte fly både wide og narrowbody.

Det tar nok litt mer enn 20 minutter med iPad....

ZUUdjCC.png

Tviler på at mange utenfor SAS gjør dette. Ingen i USA flyr 2 av disse på samme tid.

Det er nok mer vanlig i Europa (og kanskje andre deler av verden) med mixed fleet flying. Så ikke bare SAS som gjøre det.

Det tar nok litt mer enn 20 minutter med iPad....

ZUUdjCC.png

Det er nok mer vanlig i Europa (og kanskje andre deler av verden) med mixed fleet flying. Så ikke bare SAS som gjøre det.

Uten at jeg vet sikkert så regner jeg med fagforeningene her har en finger mer i spillet. Vi flyr kun 1 flåte i delta (og alle andre selskap), så selv om jeg får utsjekk (7 dager) på A330, så flyr jeg kun den, selv om jeg er type rated på A320 som er 95% likt.

Noen som vet leveringsdato på neste A350 og hva slags business seter den blir levert med? Bransjestandard på nye seter i 2025/2026 er vel med "sliding door", noe de nye VantageXL setene også har.

Siste oppdateringer er at begge skal leveres iløpet av vinteren 2026.
Tipper det blir samme kabin som eksisterende A350, tviler på at de er interessert i å ha en mini-subflåte med andre seter.

Noen som vet leveringsdato på neste A350 og hva slags business seter den blir levert med? Bransjestandard på nye seter i 2025/2026 er vel med "sliding door", noe de nye VantageXL setene også har.
Det burde ikke vare længe, før vi ser RSG. Den blev spottet i primer maling i TLS tilbage i juli. Der mangler dog diverse tests, men umiddelbart vil jeg skyde på, at den kommer i sidste halvdel af december eller starten af januar. Angående sæderne, så er de formentlig de samme som de "gamle", altså uden dør.

Er det noe håp om at de vil sette inn disse for å øke frekvens til Asia iløpet av vinterprogrammet om iallfall en leveres i desember?

Ot, men ingen planer om flere A330?

Er det noe håp om at de vil sette inn disse for å øke frekvens til Asia iløpet av vinterprogrammet om iallfall en leveres i desember?
Tviler på at det blir noen økninger ut over hva som allerede er annonsert.
Vinterprogrammet vil også bli brukt til større sjekker på A330/A350 som allerede er i flåten.

Ot, men ingen planer om flere A330?
Vinterprogrammet er allerede fastlagt. CPH/ARN-MIA bliver A350 fra midten af januar.
Dog øges CPH-HND/ICN i løbet af sommerprogrammet næste år, med den ekstra A350 kapacitet.

Back