• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS med spesial livery til 80-årsjubileumet

Ikke pen i det hele tatt synes jeg. Billig og simpel.
Det hadde vært mye finere om det blå hadde vært hvitt og det hvite hadde vært blått. Da hadde SAS-logoen på siden av flyet også hvert i blått.

Er det bare meg, eller har SAS ‘fintunet’ blåfargen litt? Jeg synes den virker litt mer … eehh, blå? Reagerte på det samme på app-ikonet etter en oppdatering forleden også.

Er det bare meg, eller har SAS ‘fintunet’ blåfargen litt? Jeg synes den virker litt mer … eehh, blå? Reagerte på det samme på app-ikonet etter en oppdatering forleden også.
Det stemmer at SAS og deres designavdeling har gjort endringer på sin fargepalett blant annet ved å bruke fargen de kaller "Electric Blue" for å være mer synlige. Sort er en annen farge som de nå oftere vil bruke som kontrast til blått i markedsføringen. Alt for å skille seg ut.
Er usikker på om det er denne "Electric Blue"som er brukt på A330-maskinen med 80 Year Anniversary-liveryen, men den vil bli en del brukt i markedsføringen fremover.
Ikke alt jeg liker med svensker, men de er god på design! Det skal de ha;)

Et par eksempler her:

Attachments

• IMG_0147.webp
    IMG_0147.webp
    33 KB · Views: 41
  • IMG_0148.webp
    IMG_0148.webp
    47.3 KB · Views: 43
Last edited:
For 40år siden var dette jubileumsflyet for SAS ; CV440 LN-KLK !
Vi var sponset av SAS for å fly det meste av rutene i Scandinavia fra august til oktober det året.
I dette fargeskjemaet og kun med en 40års sticker som var på de fleste av de øvrige SAS flyene.
Under noen av bildene tatt 23.august 1986 CPH ved åpningen av 40 års jubileet jeg tok fra en lift jeg fikk tilgang til.

Attachments

• CV440 LN-KLK.webp
    CV440 LN-KLK.webp
    130.3 KB · Views: 30
  • LN-KLK 40års SAS Jubileum.webp
    LN-KLK 40års SAS Jubileum.webp
    81.6 KB · Views: 23
  • CPH August 1986.webp
    CPH August 1986.webp
    132.2 KB · Views: 22
  • CPH SAS 40års Jubileum.webp
    CPH SAS 40års Jubileum.webp