SAS med RRJ

• Thread starter Thread starter BGO
  • Start date Start date

BGO

TurbopropFlyer
Klippet fra Flight International

Sukhoi Civil Aircraft (SCA) has secured 40 firm orders for the RRJ-95 to date – 30 from Russian flag carrier Aeroflot, scheduled for delivery in November 2008, and 10 from a financial leasing company. SCA director general Victor Subbotin says he is confident of adding more orders, and is hopeful of including western European carriers in the customer list. The company also hopes to finalise an order for four aircraft from GTK Rossiya this year.

“We are having talks with GTK Rossiya, Pulkovo, Scandinavian Airlines and SN Brussels and a number of other companies,” says Subbotin.

Replying to Topic 'SAS med RRJ'

Skal SK kjøpe russisk? Ikke sikker på at paxen liker det. Uansett hvor gode maskiner det er, så er det nok mange som ikke ville være alt for begeistrede for å fly russisk metall.

SAS er vel bare ute og snuser, ingen har sagt noe om en underskrevet kontrakt.

Ellers saa er jo RRJ'en ett samarbeide mellom Sukhoi og Boeing, og flyene vil nok bli utstyrt med vestlig cockpit instrumentering og vestlige motorer, saa ikke fnys av prosjektet enda fordi det er Russisk.

Originally posted by The Ticketor

Skal SK kjøpe russisk? Ikke sikker på at paxen liker det. Uansett hvor gode maskiner det er, så er det nok mange som ikke ville være alt for begeistrede for å fly russisk metall.

-Tror nok ikke den "vanlige reisende" har noen anelse om hvilken flytype de sitter i når de reiser...,- og ivertfall ikke hvilket land den er bygget i ?

-Og de nye russiske RRJ ser jo faktisk svært fine og moderene ut ! -De har jo noe å "slekte på".......

-Det som avgjør er vel gjerne prisen ? -Er den rett,- kan Russerene komme til å selge godt !

Nå har jeg ikke "fnyst" av det i det hele tatt, men jeg har pax-kontakt hver dag, og det er ingen tvil om at mange ikke liker russisk, selv om de fleste ikke bryr seg.

Nu er jeg ikke liiiiiiiiiiiiiiige med på hvordan denn RRJ95 ser ud....
nogen link til billeder ??

Hilsen
Ole

http://www.scac.ru/su/export/en/info/news/2005-11-23.html

Slik....

Lekker den vel? Elsker russiske maskiner jeg da...

:devot:

Attachments

• rrjgallery001.jpg
    rrjgallery001.jpg
    15.1 KB · Views: 16

Ligner en hybrid mellem en A318 og en EMB 170

Hilsen
Ole

Back