SAS med nytt "angrep" på Norwegian

Herlov

ScanFlyer Gold
SAS med nytt "angrep" på Norwegian

Har SAS utredet og vedtatt en ny mediastrategi? ;) "Angrep" er selvsagt overdrevet, men det er tydelig at de ikke er like passive som tidligere.

- Tjener penger på kun tre ruter

Kommunikasjonsdirektør Claus Sonberg i SAS går hardt ut mot erkerivalen Norwegian.

- Norwegian tjener i praksis bare penger på tre ruter: Oslo-Bergen, Oslo-Trondheim og Oslo-Stavanger, hevder kommunikasjonsdirektør i SAS, Claus Sonberg overfor DN.no.

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1702953.ece

Last edited:
Re: SAS med nytt "angrep" på Norwegian

Vet ikke om dette hva SAS gjör er vedlig klok, fordi det kunne finne seg en som kunne spöre SAS pa hvilke ruter de virkelig tjener penger... Eller hvor de taper penger...

Jeg er heller ikke overbevist at denne PR-strategi er sa veldig lykked. Neste uke ser vi tallene fra selskaper. Fra SAS sin side vil det komme en milliard-smell mellom 1,5 og 2 Milliarder SEK i röd. Vi her nede regner med at SAS vil tape ca 200 SEK per hver eneste passajer de har flöyet...

Man bedre bruker alle sine ressurser a slutte dette pengeström ut av selskap. Ellers har man innen kort tid ingen grunn a tenke hvor en konkurrent tjener/taper penger. Jeg kan rett og slett ikke forestille meg at de investorer som nylig spytted inn 14 Milliarder i SAS bare sitter ved siden og ser at selskap fordunser hver kvartal mellom 1 og 2 Milliarder.

Desperasjonen i SAS er tydeligvis åpenbar og sterkt tilstede.

Enig i at SAS bør være noe tilbakeholden med å kritisere DY. DY har et meget godt omdømme i befolkningen. Mange oppfatter SAS som delvis statlig, og da forventer man kanskje at man i større grad bidrar med mange ruter, ikke kritikk av en populær konkurrent. Se f.eks. på Molde der SAS legger ned ruter med en gang DY har varslet sin ankomst, og DY setter inn en avgang midt på dagen, der mange fritidsreisende nok mistet et godt tilbud etter at SAS la ned. Lenge har kundene betalt dyrt til SAS, så tilbøyligheten til å velge DY, alle fall hvis de er billigst (som de oftest er), vil nok være stor i ananasbrusbyen.

Og fremfor alt: DY satser offenslivt. SAS gjør det motsatte. Men får jo håpe at begge klarer seg!

Last edited:

Desperasjonen i SAS er tydeligvis åpenbar og sterkt tilstede.

Da har baade Ryanair og Norwegian vaert desperate lenge. Det kommer til stadig sure oppstoet fra begge som er mye verre enn dette

Det har vel noe med at man som lillebror har lov til å si andre ting om storebror enn omvendt. Tror f.eks. Lufthansa aldri legger det ned på dette nivået! SAS burde holde seg unna.

Følelser? Er vel heller det at SAS kanskje burde feie bak sin egen dør først... ;)

Enig med deg Kenneth (for en gangs skyld er vi enige).
Litt dumt å rakke ned på at andre ikke tjener penger, når man selv går med milliardtap.

Da har baade Ryanair og Norwegian vaert desperate lenge. Det kommer til stadig sure oppstoet fra begge som er mye verre enn dette
...ikke direkte uventet at dette kom fra deg Tommy777. Uansett hvor teit mediestrategi som velges så vil du nok forsvare den.

Denne er hverken humoristisk eller treffende. Den er rett og slett lavmål.

Desperasjonen har virkelig har tatt tak hos SAS ved at de direkte uttaler seg negativt om konkurrenter. Merker meg dog at Norwegian er omtalt som erkerival i artikkelen :8:
Etter hva jeg forstår fra Tommy777's tidligere innlegg kjemper de ikke engang om de samme kundene.

Håper og tror at SAS har vett til å fremheve eget selskap fremfor å kaste spekulative påstander om andre i fremtiden. Forøvrig regner jeg med at DY holder seg for gode til å svare med samme mynt..

Ikke noe provoserende, men ser ut som om alle vet bedre en de som faktisk jobber i Norwegian og SAS. Gidder ikke å "ta parti" i noe av dette, men heller følge med passivt i denne interesange diskusjonen :)

Etter hva jeg forstår fra Tommy777's tidligere innlegg kjemper de ikke engang om de samme kundene.

SAS har jo brukt år på å rote bort statusen sin som forretningsmannens flyselskap og sloss for å få tak i hauger av lavpris folk, klart de sloss om de samme kundene så forvirret SAS er nå om dagen.

-A

SAS har jo brukt år på å rote bort statusen sin som forretningsmannens flyselskap og sloss for å få tak i hauger av lavpris folk, klart de sloss om de samme kundene så forvirret SAS er nå om dagen.

-A
Helt enig ... i tillegg satset SAS lokalt her i Seattle paa Etnisk trafikk, de tilbrakte langt mere tid i Ballard (Snus Junction) enn i Redmond, Tukvila eller SoDo, og fyllte SK938/937 med gamle kaller som skulle Home til Norge - naar du holder Sales Incentive meetings pa NorseHeimen i Ballard saa lukter det daarlig lutefish lang vei.....:p

Hehe, artig å se at noen karakteriserer nordmenn som "etnisk trafikk". Lutefisk i stedet for laksepasta, burde man kanksje hatt?

Hehe, artig å se at noen karakteriserer nordmenn som "etnisk trafikk". Lutefisk i stedet for laksepasta, burde man kanksje hatt?
vel jeg har moett min andel av "snus gjengen" fra Ballard og mere "etnisk" enn disse er det vanskelig aa finne - ya sure ya betcha !!

Vel har jeg overlevd SAS sin LaksePasta (selv om den nok foerte til et tap i markedsandel hoeyere enn KGL kunne droemme om) men Lutefisk TV-Dinner staar frem som det totale Mareritt....jeg tror faktisk ikke at jeg kan tenke meg noe vaerre....:p

Back