SAS med merkelig reklamefilm, "Travelers think big"

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Etter å endelig ha klart lage en reklamefilm, om Miami, som ga lyst til å reise så har SAS gått på en skikkelig smell. Reklamefilmen for "Travelers think big" ser ut til å ha som poeng at de som reiser for mye får tourettes når de ser et fly. Virkelig en merkelig reklame med uklart budskap.

https://www.youtube.com/watch?v=xwK7yaUVeWI

Etter å endelig ha klart lage en reklamefilm, om Miami, som ga lyst til å reise så har SAS gått på en skikkelig smell. Reklamefilmen for "Travelers think big" ser ut til å ha som poeng at de som reiser for mye får tourettes når de ser et fly. Virkelig en merkelig reklame med uklart budskap.

https://www.youtube.com/watch?v=xwK7yaUVeWI

Follow your dreams...

Kanskje den appellerer til noen, eller inspirerer.
Skal vise den til kona og spørre henne, hun jobbet i reklame bransjen i mange år og hadde kontrakten med både SWA og AA og laget slike filmer i Hollywood.

Kona så den nå, hun likte den ikke, synes fyren var for sint eller dogmatisk.
Derfor rynket eksperten på nesen og rista på hodet, men det er sikkert et bra byrå som har SAS kontrakten. De har nok mye talent som pønsker ut slikt og SAS sin reklame sjef godkjente det så kanskje er det akkurat det de vil ha.
Hele poenget er vel at den vekker oppmerksomhet og blir diskutert, som vi gjør nå...

Reklame har ulike budskap og "oppgaver".

Filmen om Miami har et konkret mål om å selge seter på den nyopprettede ruten.

"Travellers think big" er langsiktig og merkevarebyggende, en del av den lenge brukte "we are travellers"-kampanjen de kjører på tvers av destinasjonene.

Jeg synes begge filmene er fine og gjør en god jobb for SAS. Å sette de opp mot hverandre har ingen ting for seg.

For the record: jeg jobber i reklamebransjen, men ikke i et byrå som har SAS (eller konkurrenter) i porteføljen.

Reklame har ulike budskap og "oppgaver".

Filmen om Miami har et konkret mål om å selge seter på den nyopprettede ruten.

"Travellers think big" er langsiktig og merkevarebyggende, en del av den lenge brukte "we are travellers"-kampanjen de kjører på tvers av destinasjonene.

Jeg synes begge filmene er fine og gjør en god jobb for SAS. Å sette de opp mot hverandre har ingen ting for seg.

For the record: jeg jobber i reklamebransjen, men ikke i et byrå som har SAS (eller konkurrenter) i porteføljen.
SAS har jo for tradisjon å lage reklamefilmer som gir folk lyst til å bli hjemme, de to siste stiller ikke i den kategorien.

Jeg skjønner jo at den siste reklamefilmen ikke fokuserer på en destinasjon, men hva skal være merkevarebyggende eller bra for SAS i å la en med tourettes rable i vei.

Hva blir det neste? Crazy Cat Lady fra Simpsons som maskot for SAS?

En veldig unorsk reklame synes jeg. Noe de færreste vil assosiere seg med. Den treffer ikke meg. Miami reklamen derimot - super!

Back