• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS med forhåndsbestilling av mat?

Trdfly

Moderator
Medlem
SAS med forhåndsbestilling av mat?

Har bestilt reise med SAS i september, og der får jeg opp ''Forhåndsbestill måltider'' sammen med ''Reserver sete'' og ''Ekstra bagasje'' de to siste har jeg jo fått opp før også, men ikke ''Forhåndsbetill måltider''. Er dette noe nytt?

Attachments

• Skjermbildefghjklø.JPG
    Skjermbildefghjklø.JPG
    100.4 KB · Views: 989
Re: SAS med forhåndsbestilling av mat?

Nytt fra 8. juni. Mener jeg laget en tråd på det den gangen, men nå finner jeg den ikke igjen :D Oh well, her er det som står på sas sales:

Effective 08JUN15, it will be possible for passengers to reserve and pay for their meals from time of booking up until 18 hours before departure.
Available for purchase when booking a SAS Go ticket on SAS online and travel agents at time of booking, at MyBookings and during check-in until 18 hours before departure.
Excluded airports: Ankara (ESB), Gazipasa (GZP) and Malta (MLA).

The price is reduced by 10% compared to onboard prices.
Standard onboard menu is offered in the first launch.
Only valid on SK/117-documents on SK operating flights.

The pre ordered meals are labeled and loaded on the aircraft together with the rest of meals and will be delivered to the passengers at the same time other passengers in SAS Go purchase their meals.
Drinks are not included in the offer and are still bought onboard.
Offered meals are breakfast, salad and sandwich.
Breakfast sold on morning flights include flights departing 09.00 a.m., salad and sandwich sold 09.01 a.m. and rest of day.
In the first launch, only flights of 180 minutes or longer are included in the offer. For breakfast flights it is 60 minutes.

Som skrevet over er det nylig innført, og er et forsøk på å få ned over-catering og kasting av mat.

veldig god ide, sparer både miljøet samt sparer penger for bedriften
samtidig så slipper man som reisende å tenke på hva man blir servert ombord.

Hvis det fungerer er det mulig at forhåndsbestilt mat får et større utvalg enn i dag.

Dette blir vel bra om det fører til bedre utvalg for reisende.
Jeg synes SAS sin innenlandsmeny er ganske tynn matmessig, men det har kanskje av "miljømessige" hensyn å gjøre. ;)

Dette funka greit, reiste til Tromsø 21.Juli og bestilte mat sammtidig med billetten.
Et typisk flymåltid, men helt greit. Var market med setenr. og navn med en stor rød tag.

Back