SAS med A350 til Miami fra OSL

jjessen

ScanFlyer Blue
Har bookinger for vinterferien til Miami. Fikk mail for noen dager siden on en schedule change som viste seg å være en justering på 10 minutter men også en equipment change fra A330 til A350. Er ikke det første gang SAS setter inn en A350 i rutetrafikk fra Oslo?

Ble happy over muligheter å fly denne for første gang. Eneste ulempe er at de flyttet setene våre på SAS Plus på utreisen fra vindusseter til en 4 seter i midten. På returen (via ARN) gleder jeg meg til å prøve nye business klassen[emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den har ikke blitt flyttet fra OSL til CPH da?

Nei, utreisen er direkte fortsatt. Returen som skulle gått direkte er flyttet til ARN men det skjedde et par uker før billettene våre ble bestilt.

Ganske rigtigt, så står flere flyvninger til MIA, både fra CPH, ARN og OSL, som A350. Men situationen er pt så utilregnelig, at man ikke kan stole fuldt på det. Flere USA afgange er i samme periode sat op med A340, som ikke længere er i flåden.

Flere USA afgange er i samme periode sat op med A340, som ikke længere er i flåden.

Det har vært gjort temmelig konsekvent med avganger som ikke skal gå. Så står det 343, så kan du regne med at den er/blir kansellert.

Jeg har 2 direkteflighter MIA - OSL, som begge er blitt flyttet til ARN og CPH istedet. Er det egenlig noe nytt i Business class på A350? På bildene ser jo alt ut som det var før. Jeg flyr i Plus, og det er færre rader der kan det se ut til.
På en reise til EWR har jeg sete i Go, rad 30, og det er de eneste 2-seterne der, så i grunnen likte jeg A330 bedre med 2-setere på begge vindusradene.

Virker forresten som det stadig er endringer på ruten. De gamle har en booking med den på nyåret, og blir stadig flyttet hit og dit. Både via ARN og CPH

Akkurat nå ligger Miami-Oslo inne på torsdager og Oslo-Miami på fredager. Så en W-slinge. Inn kl. 0700, ut 0940.

Last edited:
Akkurat nå ligger Miami-Oslo inne på fredager og Oslo-Miami på lørdager. Så en W-slinge. Inn kl. 0700, ut 0940.

I Februar virker den gå MIA - OSL på torsdager og OSL - MIA på fredager. Håpet de ikke endrer på det[emoji4]

Nye seter av samme type.

Så vidt jeg husker var det et par forbedringer (i ordets rette forstand, ikke SAS markedsføringssjargong) fra de C-setene på 330 og 340. Mener å huske at man f.eks kunne vinkle tv-skjermen litt mer nedover. Men kan godt hende jeg husker feil, begynner å bli en stund siden jeg var på inaugural 350-turen :colgate:

Så vidt jeg husker var det et par forbedringer (i ordets rette forstand, ikke SAS markedsføringssjargong) fra de C-setene på 330 og 340. Mener å huske at man f.eks kunne vinkle tv-skjermen litt mer nedover. Men kan godt hende jeg husker feil, begynner å bli en stund siden jeg var på inaugural 350-turen :colgate:

Litt større skjerm og noen forbedringer i setejusteringene. Ellers likt:)

Back