SAS MD-90 - An aircraft for the 21st century

Fantastisk å få se den brosjyren.. MD90 er noe av det beste som er laget...

Jag hittade resten av mina bilder från MD-90-leveransen och RolfL hjälpte till med scanning av diabilderna - tack!

(En liten bonus kommer med också, MD-90s bestemor DC-9-21 med vacker bakgrund)

Attachments

• HJ 01.jpg
    HJ 01.jpg
    131.4 KB · Views: 363
  • HJ 02.jpg
    HJ 02.jpg
    148.5 KB · Views: 365
  • HJ 03.jpg
    HJ 03.jpg
    190.4 KB · Views: 365
  • HJ 04.jpg
    HJ 04.jpg
    228.2 KB · Views: 404
  • HJ 05.jpg
    HJ 05.jpg
    220.8 KB · Views: 363
  • HJ 07.jpg
    HJ 07.jpg
    228.6 KB · Views: 175
Tack allesammans, själv önskar jag att kvaliteten var bättre men detta var en av de första gångerna jag fotograferade på diafilm och det blev väl inte särskilt bra. Men som jag brukar säga; hellre en dålig bild än ingen alls! 12 år senare är jag glad att jag var där... det finns totalt 25 bilder i denna serie, det kanske kommer fler om de är av hyfsad kvalitet.

Men som jag brukar säga; hellre en dålig bild än ingen alls! 12 år senare är jag glad att jag var där... det finns totalt 25 bilder i denna serie, det kanske kommer fler om de är av hyfsad kvalitet.
Jeg sier akkurat det samme, og ja vi tar imot alle de du har i denne serien!
Takk for at du deler de med oss!
Dette var en stor dag i FBU-historisk sammenheng, da det var siste gang en helt ny flytype kom til SAS på FBU.

Fler bilder + en annan maskin som passerade förbi samtidigt...

Attachments

• HJ 11.jpg
    HJ 11.jpg
    153.4 KB · Views: 76
  • HJ 12.jpg
    HJ 12.jpg
    158.2 KB · Views: 121
  • HJ 13.jpg
    HJ 13.jpg
    179.1 KB · Views: 133
  • HJ 09.jpg
    HJ 09.jpg
    226.1 KB · Views: 135
MD-90 er et utrolig flott fly og blant mine definitive favoritter. Fikk også noen turer med den, tur/retur LHR og tur/retur ARN, så vidt jeg kan huske. Så den på ARN i Blue 1-farger i går - flott, men blir ikke det samme...

Om jag minns rätt så var det inte Aeroflot utan något annat, möjligtvis Iran Air Tours. Flög de till FBU 1996?
Nei, ikke det jeg vet, men jeg vet ikke alt...

Men Aeroflot kom fra St. Petersburg på fredager...

Jeg tror også at disse billeder er taget på Long Beach....Der står et par C17(tror jeg nok) i baggrunden og det passer meget godt med LGB

*Hilsen
Ole

...og Ingegerd var den første 767`n til SAS jeg fløy - hjem fra Newark på businessklasse!

Ja, MD-90 er ett fint fly. (for paxen iallefall).

Hadde en mimretur med Blue1 nå i høst. Virkelig en "Whisperjet"....

Då väcker vi tråden till liv igen med några nya bilder på DMF och KIL, tagna i samband med leveransen i Long Beach 1996:

m90dmf1.jpg

m90dmf.jpg

Notera MD-90 till EVA Air i bakgrunden!

m90kil.jpg

En bra studie i storleken på motorerna.

md90cpit.jpg

Flight deck utan slitage!

m90cab.jpg

Fina headrest covers från jubileumsåret 1996...

Guld!

Ballasten: Er det ikke blybarrer i MD-90?

Hmmm... Nå fikk jeg et flashback: Fatterns stasjonsvogner pleide å ha gule sandsekker baki om vinteren. :)

Back