Rykte: SAS ställer MD-87, tar in MD-90 (???)

Re: Rykte: SAS ställer MD-87, tar in MD-90 (???)

Hva var grunnen til at SAS kvittet seg med MD90 egentlig?

SAS hadde vel i utgangspunktet åtte MD-90-30-maskiner som ble faset inn i 1996 og 1997. På 2000-tallet prøvde selskapet å få tak i enda flere slike fly, men lyktes ikke. Så da SAS ikke klarte å få inn flere MD-90 kvittet de seg heller med dem. Vet ikke hvorfor de ikke kunne beholde de åtte de allerede hadde, kanskje det var for lite til at det ble lønnsomt - skjedde det i forbindelse med delingen av SAS til fire underselskaper? Jeg synes for øvrig det er rart om Blue1 ikke skal få beholde sine fly - de har jo faktisk trappet opp innfasingen av MD-90-maskiner i år og har nå fem i drift. Disse har "erstattet" Avro RJ100-flyene, de har vel bare et slikt igjen nå. Og det er ellers lenge siden Saab 2000 gikk ut.
 
Last edited:
Re: Rykte: SAS ställer MD-87, tar in MD-90 (???)

Beträffande MD-87 och MD-90 så finns det viss substans i ryktet, har jag fått veta. Den som lever får se vad som sker...
 
Back
Top