SK SAS Lounge OSL (utland)

Disse "regelrytterne" gjør bare jobben sin ut i fra de rammene SAS har satt, akkurat som man må gjøre på alle andre arbeidsplasser.

Hadde det ikke vært noe form for bestemmelser kunne jo hvem som helst bare ha rast inn, og så hadde loungen flommet over av folk, og da forsvinner jo litt av selve poenget med en lounge?

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

En ting er å fylle opp loungen med alle mulige folk men den lille gjengen med EBG+ som har med sine foreldre vil jeg tro er ganske marginal, og ikke minst ganske provoserende om man eksempelvis reiser med barn og farmor. For å få seg en liten matbit må da farmor vente utenfor?

"regelrytteren" gjorde i utgangspunktet alt riktig. Problemet er vel mer at det overhodet ikke er noe konsistens på hva de aksepterer. Av erfaring så har jeg opplevd mange ganger at jeg har stilt et spørsmål på SAS chat og fått et svar og senere stilt akkurat samme spørsmålet på chat til en annen person og fått et helt annet svar.

På den andre siden så skjønner jeg ikke helt at foreldre ikke regnes som nærmeste familie. Det er vel mindre bråk med 2 pensjonister enn 2 små barn skulle en tro.

Så lenge det står klart definert på nettsiden hva som regnes som nærmeste familie er vel dette en ikke-sak.
At man ikke kan la (egne) barn stå igjen utenfor er vel ganske naturlig. At du ikke får med både samboer og foreldre er fullt forståelig gitt regelverket.

Får heller ta det som en bonus hvis man enkelte ganger får mer enn hva man har rett til.

Det har blitt "lettere" for SAS å si nei til mer enn en gjest etter at de åpnet opp mot betaling. Før dette var det vel som regel greit om man hadde med seg en pers. ekstra eller en del familie.

Nå føler jeg at praksis er et hyggelig smil og svaret "ja, det går fint mot betaling for den siste personen" - på spørsmålet om å ha med en gjest ekstra.

Jeg syns det er helt greit jeg. Vi kan ikke suttre over manglende priority boarding og priority bagasje og samtidig forvente at SAS viker på loungereglene. Jeg går ut ifra at du ikke fikk med deg dine foreldre igjennom fast-track heller? Og som sagt, er det viktig å få de med seg inn i loungen er det jo bare å betale.

Disse "regelrytterne" gjør bare jobben sin ut i fra de rammene SAS har satt, akkurat som man må gjøre på alle andre arbeidsplasser.

Hadde det ikke vært noe form for bestemmelser kunne jo hvem som helst bare ha rast inn, og så hadde loungen flommet over av folk, og da forsvinner jo litt av selve poenget med en lounge?

Det er jeg forsåvidt greit nå som en kan bruke både poeng og penger for å betale adgang, men jeg husker jeg spurte i loungen for ca 5 år siden om å ha med foreldre (de var ikke med). Da var svaret at de hadde ikke blitt så gjerrige at de splittet opp familier, men det har de altså blitt nå.

Nå er det jo til tider svært fullt i SAS loungene ettersom så og si alle har tilgang. Etter min mening burde det være en gjest i tilegg til kortholder, punktum.

Det er kostander ved å drive loungen. Alle flyselskaper er presset. At de da praktiserer etter reglene bør faktisk vi kunder være glade for slik at et godt tilbud kan opprettholdes.

SAS må ha sunn økonomi og må jobbe for å nå det målet.

Det er ikke så lenge siden denne presiseringen kom på websidene, før var det ingen spesifikasjon av hva nærmeste familie var.

SAS burde aldri gitt EBD mulighet til å gi bort gullmedlemskap. Det blir bare fullere og fullere i loungen.

Vi som er "så unge" at nærmeste familie er foreldre og søsken.. hva med oss? :(

Har forøvrig gjestet inn foreldre og brødre tidligere.

Med andre ord en av de som får til priority boarding... :headbang
Nå var det ikke nødvendigvis min hensikt å fremstille en "regelrytter" som noe negativt. Men det må jo være rimelig opplagt at de fleste synes det er forvirrende at ens egne foreldre ikke teller som "nærmeste familie", eller hva?

For min egen del skjønner jeg heller ikke hvorfor man skal ha med seg verken gjest eller familie i loungen. Reiser jeg med kollegaer uten status/business billett osv, helt fett, la oss heller ta en kaffe et annet sted. Skal man på død og liv inn i loungen, legg 250,- på bordet og alle er glade. En helt tipp topp ordning av SAS.

Heisann!

Er EBD og har ofte reist med kone og 3 barn. Har aldri hatt problem med det, heller ikke utenlands. Var en i LH-loungen SAS bruker som lurte på IAD en gang, men etter en tlf til SAS-agenten på flyplassen ordnet det seg glatt.

Kim

Heisann!

Er EBD og har ofte reist med kone og 3 barn. Har aldri hatt problem med det, heller ikke utenlands. Var en i LH-loungen SAS bruker som lurte på IAD en gang, men etter en tlf til SAS-agenten på flyplassen ordnet det seg glatt.

Kim
Det er jo ikke så rart, kone + 3 barn er jo i henhold til regelverket;)

Ta med familien til SAS-loungen. EuroBonus Gullmedlemmer kan velge mellom å ta med en (1) gjest eller ta med den nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks. 4 familiemedlemmer) til SAS lounger.

Før loungen åpnet før betaling og det ble så smekkfullt som det er om dagen med Plus og gi-gort EBG, så var det ikke noe stress å ta med egne foreldre og barn f.eks 2-3 gjester.

Jeg synes egentlig at det nå i dag enda viktigere enn noensinne å ha litt regler, for det er som sagt helt ille fullt til tider. Men er det mot formodning ikke fullt, så muligens. Kundene blir da glade for sånt, men man åpner for mulig skuffelse da noen evt får og andre ikke får.

Fra SAS.no:

Ta med familien til SAS-loungen. EuroBonus Gullmedlemmer kan velge mellom å ta med en (1) gjest eller ta med den nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks. 4 familiemedlemmer) som reiser med gyldig SAS/Star Alliance-billet til SAS lounger.

Man kan altså ta med familien, inntil fire personer om man reiser med SAS/*A og har Gullkort i EB.

Er dette helt konsekvent, altså vil man med et annet gullkort i *A ikke få ha med seg familien, men bare en gjest? Noen som har erfart hvordan dette håndheves i det siste - særlig det siste året da SAS etter dette enkelt har begynt å løse enkelte usikkerheter ved å henvise folk til å betale for å komme inn?

Går noen løse rykter om at SK skal utvide loungen på OSL (utland) med opptil 400 kvm, skal vist ta av sitt eget crew område. Mer info kommer vist om ikke så lang tid.

Er det noen som har erfaring med spørsmålet mitt i posten ovenfor (nr 158)?

Hvordan er for øvrig dette i LH sine lounger i FRA og MUC? Får man med seg familien på et gullkort, eller er de strenge på kortholder + 1?

Back