SAS leverte denne gangen - strålende service på CPH

Rland

ScanFlyer Silver
Medlem
SAS leverte denne gangen - strålende service på CPH

En blir litt svett når flyet fra BGO tar av 40 minutter etter rute, og det er 45 minutter connection tid i CPH for flyet til NRT.
Etter avgang kom purser og sa at de var klar over at jeg hadde dårlig tid.
Jeg svarte at jeg kun hadde håndbagasje, så dette måtte de fikse...

Over høytaler beklaget kapteinen forsinkelsen, lovet full fart og litt over 1 time flytid.
Før landing kom purser og informerte om at de hadde ordnet transport for meg på CPH.

Flyet parkerte kl 1523 på B2, og avgang til NRT var kl 1545 fra C32.

Jeg ble møtt ved flydøren og tatt med til en bil og kjørt til der bussene ankommer. Så ble jeg fulgt opp rulletrappen og bort til politistasjonen på venstre side der det ble banket på luken og passkontroll unnagjort. Køen i vanlig passkontroll var ganske lang.

Ca 10 minutter etter jeg forlot flyet fra BGO satt jeg i sete 2A på flyet til NRT og fikk servert sjampanje. Boarding complete og dørene stengte kl 1540

Uten statuskort hadde det garantert blitt et ufrivilig døgn i Køben
 
Last edited:
Re: SAS leverte denne gangen

Veldig bra! Dette har jeg aldri hørt at SAS har gjort før.
 
Re: SAS leverte denne gangen

Deilig!

Vi er jo verdensmestre i å syte, men av og til så går jo ting som det skal, bra at de tar vare på statuskundene sine!



Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Re: SAS leverte denne gangen

Hyggelig med ros også.

Dette var mer vanlig før hos endel selskaper, med eller uten status. I VIE og BRU bl.a. har jeg opplevd å busses direkte til neste fly ved kort transfer p.g.a. forsinkelser. Jeg har ikke mistet videreforbindelser på lenge og det er mulig dette fortsatt er vanlig flere steder fortsatt, men det virker som det er mer vanlig med heseblesende trim gjennom terminalen for tiden.
 
Re: SAS leverte denne gangen

Dette har jeg aldri hørt at SAS har gjort før.

Så flott at du får det med deg nå, da :) Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.
 
Re: SAS leverte denne gangen

Så flott at du får det med deg nå, da :) Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.

De får det til hvis de vil...

Det som ergret mest var somlingen på BGO.
Flyet fra CPH kom til gate 12 minutter etter ankomsttid

Vel nok var det en tilsynelatende full A320N som både kom og gikk, men at boarding først startet 15 minutter etter oppsatt avgangstid var drøyt. Boardingen var og lite effektiv med mye turister som hadde svært god tid når de skulle legge bagasje i hyllen.

Det har vel med tilgjengelig kapasitet på handlingtjenesten å gjøre. SAS har vel ikke prioritet fremfor andre WF Handling kunder
 
Re: SAS leverte denne gangen

De får det til hvis de vil...

Det som ergret mest var somlingen på BGO.
Flyet fra CPH kom til gate 12 minutter etter ankomsttid

Vel nok var det en tilsynelatende full A320N som både kom og gikk, men at boarding først startet 15 minutter etter oppsatt avgangstid var drøyt. Boardingen var og lite effektiv med mye turister som hadde svært god tid når de skulle legge bagasje i hyllen.

Det har vel med tilgjengelig kapasitet på handlingtjenesten å gjøre. SAS har vel ikke prioritet fremfor andre WF Handling kunder

Det er også et generelt problem med «effektivisering» (les: underbemanning) av bakketjenester rundt omkring i Europa for tiden, som fører til mange forsinkelser. De løper så fort de kan der nede på bakken, men det blir aldri bra nok siden det er konstant mannskapsmangel.
 
Re: SAS leverte denne gangen

Et annet resultat er at det er mye søppel og møkk i kabinene nå om dagen. Virker som tiden til klargjøring av kabinen til neste flyging nå er i korteste laget. Eller er det bare jeg som har vært uheldig i det siste?

Espen
 
Re: SAS leverte denne gangen

Dette er jo bra saker. Kan det være at de øver på "star connect" for cph også?
 
Re: SAS leverte denne gangen

Så flott at du får det med deg nå, da :) Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.

Ja, jeg er veldig fornøyd med SAS (bortsett fra at de fjernet 3 parts Lounge).
Og er det noen som kan kundeservice er det SAS. Jeg syns SAS er rund i kantene for statuskunder.
 
Re: SAS leverte denne gangen

Så flott at du får det med deg nå, da :) Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.



Ja, men akkurat her tenker økonomen i meg (han er vel stort sett der) at det kostet SAS mindre å sende en bil enn at det ble en missed connection. Så det kan vel ikke akkurat defineres som «veldedighet» [emoji6]
 
Re: SAS leverte denne gangen

Ja, men akkurat her tenker økonomen i meg (han er vel stort sett der) at det kostet SAS mindre å sende en bil enn at det ble en missed connection. Så det kan vel ikke akkurat defineres som «veldedighet» [emoji6]

Må du ikke komme her og være fornuftig ;)
 
Re: SAS leverte denne gangen

Ja, men akkurat her tenker økonomen i meg (han er vel stort sett der) at det kostet SAS mindre å sende en bil enn at det ble en missed connection. Så det kan vel ikke akkurat defineres som «veldedighet» [emoji6]

Mye av det du sier er nok rett, men jeg tror neppe at det satt "noen" og gjorde tunge vurderinger om den enkelte som fikk (for) liten tid i CPH om hva som var lønnsomt for SAS - re-booking til neste dag, re-routing, holde igjen flyet, samt vektet den økonomiske kompensasjonen for forsinket ankomst.

I mitt tilfelle tror jeg at de følgende faktorene avgjorde:
*At purser brydde seg. Han gikk gjennom passasjerlisten og satte seg inn i situasjonen til passasjerene med (høy) status, og kontaktet CPH for å finne en løsning.
*At jeg hadde "riktig" billett og satt fremme i flyet og kunne komme meg ut tidlig
*At jeg reiste med kun håndbagasje
*At dette var mulig å få til uten at flyet til NRT måtte vente
 
Back
Top