SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
SAS Pluss Innenlands

Jeg flyr jo endel i Norge også, og SAS Pluss som regel. Har ikke sett noe til/eller blitt tilbydt noe der ombord.
Er det noen her som vet hva som er inkludert her ? Mat, Drikke, Øl, Vin ?? Flyvertene sier jo ingen ting om dette ?? Eller er det bare kaffe/te ?

Fløy OSL-TRD i Plus igår. Såvidt jeg kunne se var det tiltenkt blokkerte midtseter til alle i Plus, men jeg måtte hoppe over til at annet sete etter endt boarding for å sikre meg det. Hadde ikke all verdens forventninger til servering ombord, og mine forventninger ble innfridt. Av spiselig kunne jeg velge mellom Pringles, Kvikk Lunch, blåbærmuffins og energybar. Greit for min del, siden jeg allerede hadde fått frokost hos Lufthansa to ganger tidligere på dagen - men tilbud om en skikkelig matbit kunne vært greit siden jeg hadde tight connection og et sabla stress på Gardermoen.

Jeg hadde 70 minutter for internasjonal transfer og er usikker på om det hadde holdt om det ikke var for at priority tags faktisk virket. Positivt dog at de også virket innenlands - koffert 2, 3 og 4 på båndet på Værnes var mine.

Kaos på SK4176 BGO-TRD i dag også. Flere hadde fått samme sete. Er det mellomlandinger og flytte av divider som er problemet mon tro?

Hoppsan! Der hadde man booket seg sin første billett i SAS Plus. Jeg har liten erfaring med reise på fleksible full-pris billetter. Så det blir en ny opplevelse selv om det ikke har så veldig mye å si på en liten tur over fjellet fra hovedstaden. Men har man bestemt seg for å prøve å oppnå sølvstatus så har man det.

Vurderer til og med SAS ned til London på en tur jeg skal dit i oktober selv om jeg egentlig hadde tenkt å bestille BA.

Kjørte Sas Plus i går SVG-OSL. Var 10 rader, fikk velge fra menyen som skrevet over her.

737-600/700, veldig trangt og slitte seter.

Last edited:
Hoppsan! Der hadde man booket seg sin første billett i SAS Plus. Jeg har liten erfaring med reise på fleksible full-pris billetter. Så det blir en ny opplevelse selv om det ikke har så veldig mye å si på en liten tur over fjellet fra hovedstaden. Men har man bestemt seg for å prøve å oppnå sølvstatus så har man det.

Vurderer til og med SAS ned til London på en tur jeg skal dit i oktober selv om jeg egentlig hadde tenkt å bestille BA.

Ouch.. Betalte du en tusenlapp ekstra en vei fra Plus til Plus Full Flex?? May I ask why? Du mottar jo ikke mer poeng med Full Flex

Ny forretningsreise booket til Europa foerste uken i August. Kan herved melde at jeg klarte med suksess aa unngaa SAS intra euro fullstendig selv med Oslotur.

Synd det siden det kunne passet med SAS biz intercont, men Plus er saapass raevva i forhold til det alle konkurrentene tilbyr, saa da blir det vanskelig aa velge SAS over dammen da det alltid vil innebaere ett SAS leg eller mye venting

Ouch.. Betalte du en tusenlapp ekstra en vei fra Plus til Plus Full Flex?? May I ask why? Du mottar jo ikke mer poeng med Full Flex

En tusenlapp ekstra? En full fleks Plus billett til MAN fra OSL koster 2500,- mer enn rimeligste Plus billett på samme strekning (og eneste "fordelen" er at man ikke trenger å betale mellomlegget om man booker om - en litt tvilsom fordel får man vel si...). Jeg antar at det er noenlunde samme prisdifferanse til London.

En tusenlapp ekstra? En full fleks Plus billett til MAN fra OSL koster 2500,- mer enn rimeligste Plus billett på samme strekning (og eneste "fordelen" er at man ikke trenger å betale mellomlegget om man booker om - en litt tvilsom fordel får man vel si...). Jeg antar at det er noenlunde samme prisdifferanse til London.

Vel, vaar venn skal fly Plus Full Flex mellom SVG-OSL. Forskjellen mellom Plus og Full Flex er "kun" fra litt under tusenlappen hver vei paa den strekningen. Som du sier, som aa skylle cashen i dass ;)

Nei nei. Booket bare "Flex" hos wf.no. Tilsvarer SAS PLUS på SK sine sider.

Last edited:
Vel, vaar venn skal fly Plus Full Flex mellom SVG-OSL. Forskjellen mellom Plus og Full Flex er "kun" fra litt under tusenlappen hver vei paa den strekningen. Som du sier, som aa skylle cashen i dass ;)

Jeg så London i quoten og regnet med at det var destinasjonen, men ser at det ikke var helt korrekt. Det er, som du sier, fullstendig poengløst å betale for Full Fleks Plus.;)

Hva er greia? Han har kjøpt en Plus-billett, ikke Plus full flex. Det var vel ordet "fullpris" som ble til "full flex"l.
Det er vel ikke så mange som kjøper Plus full flex hvis det ikke er som del av en avtalepris eller det ikke er andre farebuckets tilgjengelige?

Igjen har jo mange av de jeg kjenner som jobber i el tett inntil SAS uttrykt sin bekymring bla for et meget differensierende bill system. De mener, da noen er gamle i gamet, at her får du svært lite igjen for dyre billetter og firma med edru øko ansvarlige vil kun velge nest beste alternativ(den gang en mye dyrere bill ikke gir katta igjen ift pris).. For meg som kun er ute etter profitable selskap, så er det i min verden dumt a selge meget dyre billetter når du får det samme ved å velge bort FullFlexPlus el hva det nå kalles og alt for et glass el 2 appelsinjuice/vann og sikkert for de mest poengkåte viktig å ha mest mulig opptjent av nettopp poeng. Prisen(og som jeg har skjønt samme opptjening av disse, for mange, livsviktige poeng)vil være viktig. For den jevne forbruker bryr seg ikke om han/hun flyr DY/SK/QR osv de aller fleste vet ikke 2 dager etter reisen hvilket selskap de har flydd med(ingen empirisk undersøkelse kun tatt utifra selvopplevde møter med publikum)....

På wf.no (hvor jeg endte opp med å bestille billetten) har du valget mellom "Flex" og "Full Flex". På sas.no beskrives tilsvarende som "Sas Plus" og "Sas Plus Full Flex".

Jeg valgte "Flex" hos Widerøe og kan dermed altså endre billetten innenfor samme bookingklasse/priskategori uten mellomlegg. Så det pristillegget får jeg eventuelt ta dersom jeg må det. Slik som Dag Viking skriver her:

Hva er greia? Han har kjøpt en Plus-billett, ikke Plus full flex. Det var vel ordet "fullpris" som ble til "full flex"l.
Det er vel ikke så mange som kjøper Plus full flex hvis det ikke er som del av en avtalepris eller det ikke er andre farebuckets tilgjengelige?

Nettopp.

Nå er det vel fort gjort å misforstå Fullpris Flex som Full Flex, selv om vi nå vet at det var Flex som ble valgt.

Du synes ikke det er litt pussig at man opererer med tilsynelatende 3 klasser av billetter: Go, Plus og Plus Full Flex?

Man opererer jo ikke med en rekke Go produkter, selv om også disse sorteres i en rekke bookingklasser. Plus er fleksibel (om man kaller den Flex eller full Flex).

Last edited:
Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Nå er det vel fort gjort å misforstå Fullpris Flex som Full Flex, selv om vi nå vet at det var Flex som ble valgt.

Du synes ikke det er litt pussig at man opererer med tilsynelatende 3 klasser av billetter: Go, Plus og Plus Full Flex?

Man opererer jo ikke med en rekke Go produkter, selv om også disse sorteres i en rekke bookingklasser. Plus er fleksibel (om man kaller den Flex eller full Flex).

Ja, som jeg beskrev litt tidligere i denne tråden, er jo samme som før, bare annet navn, og i følge flere brukere; kjipere mat.

Interessant at de som tidligere klagde på at det var manglende valgmuligheter hos SAS nå også klager på at man kan velge Full Flex. Det er ingen som tvinger noen å velge Full Flex, og det er fortsatt kun Go og Plus som er klassene. Alternativet Full Flex eksisterer fordi noen ønsker den mulighetene (f.eks. hvis man kjøper billetter til andre, og ønsker at den skal være full fleksibel og man ikke må be vedkommende betale mellomlegget ved endring). Det er sikkert ikke så mange, men det virker som konsensus her er at SAS bør fjerne den muligheten fordi den er dyr. Jeg er interessert i å vite hvorfor.

Ellers er erfaringen min så langt er at de fleste passasjerene er ikke så misfornøyd som man ser en del av på forumet. Men jeg synes at konseptet er markedsført feil, og spesielt "Our Cafe". Jeg håper at man får noe bedre alternativ for catering, spesielt for flighter over 1,5 timer.

Status
Not open for further replies.
Back