TOS
ScanFlyer Mile High Club
Interessant at de som tidligere klagde på at det var manglende valgmuligheter hos SAS nå også klager på at man kan velge Full Flex. Det er ingen som tvinger noen å velge Full Flex, og det er fortsatt kun Go og Plus som er klassene. Alternativet Full Flex eksisterer fordi noen ønsker den mulighetene (f.eks. hvis man kjøper billetter til andre, og ønsker at den skal være full fleksibel og man ikke må be vedkommende betale mellomlegget ved endring). Det er sikkert ikke så mange, men det virker som konsensus her er at SAS bør fjerne den muligheten fordi den er dyr. Jeg er interessert i å vite hvorfor.
Jeg er litt usikker på hva du mener med klaging på manglende valgmuligheter.
Hos mitt reisebyrå så har jeg lenge hatt muligheten til å velge omtrent hvilken bookingklasse jeg ønsker fra hele spekteret hos SAS, så valgmulighetene har vært der lenge for min del.
La meg forsøke å formidle mitt syn en gang til. Man har ulike bookingklasser innen hver "klasse", og innen GO så har man f.eks. U, W, H, T osv. som du naturligvis kjenner meget godt til. Innen PLUS har man også en rekke bookingklasser som f.eks. Y, S, B, D, C osv. Jeg sliter med å se hvorfor man klassifiserer en av disse bookingklassene som noe som ser ut til å være en egen klasse (PLUS Full Flex) - dette ser ut til å være en kopi av det man tidligere hadde når det var Econ, Econ Extra (flex) og Business (full flex), bare at man nå ikke har noen forskjell på Flex og Full Flex i selve produktet. Jeg forstår altså ikke at dette fremstilles som en separat billettklasse (at det er høyere bookingklasser forstår jeg godt, men det finnes mange ulike bookingklasser i GO også uten at man skiller mellom GO og GO+).
Det er ingen big deal for meg, så om det reageres voldsomt på at man kommenterer dette så skal jeg la det bli med dette.