SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Noen som vet om man bruke fast track på OSL når man reiser innenriks med en Plus-billett nå? På spørsmål fra en fyr på SAS' FB-side hvor en kar lurer på om fast track på OSL er åpen for EBG svarer de;

Nei, ingen Fast Track på innenriks ennå.

Syns det blir litt kaos med dette nye framifrå produktet fra SAS sin side. Litt vanskelig å ha fulle og hele oversikten. Tipper disse meget kostbare fullflex bill er for folk med for mye penger el firma hvor regnskapsansvarlig er tåkeblind. Dette da siden en Plus billett gjør samme nytten men til hyggeligere pris. Dog vet man at noen av forumbrukerne elsker "fasttrack" og "loungetilgang"(og er poengjunkies). Jeg ser sjelden kostnad og nytte sammenhengen men det er nå meg uten et travelt liv:-)

Da får jeg jammen meg prøvd SAS Plus innenlands jeg også.. Ikke noe å rope hurra for, men da jeg skulle bestille en innenlands bonusreise drev jeg og fiklet litt med forskjellige tidspunkt for utreise og fant ut at hvis en velger go ved utreise og plus ved hjemreise betaler en kun for go begge veier, altså 10,000p. Dette gjelder kun direktefly. Prøvde en routing med mellomlanding og da kom det opp error.. Plus er normalt 10,000 hver vei innenlands, noe som er vel høyt imho. Fleksibiliteten er vel standard for alle bonusbilletter innenlands. Eneste forskjellen mellom go og plus er vel at en kan velge en matbit og checke inn 2stk bagasje hvis en ikke har status. 7,500p hver vei i plus ville vært en mer "passende" pris å betale?

Last edited:
Denne ostebrixen før kl 9 innenriks har jo ikke forandret seg med nytt konsept. Bortsett for at det står en vittig marketing tekst på boksen nå om dette flotte konseptet, og de ber meg nyte deres "bespoke Scandinavian breakfast". Nuvel. Måtte le første gangen jeg leste dette kl 06.20.

Da har man gjort nok en test av Plus! Hele produktet må jo være en forbedring for de som ikke har gullstatus og kjøper denne type billetter, og tidligere kjøpte Economy Extra.
Men, SAS må gjøre noe med menyen ombord ja. Det virker stusselig å gå rundt med et stort brett med masse brune sandwich på, og så kan man velge en eller to. Greit med en fast meny, men hva med å ha noe "dagens" som skifter hver dag? I alle fall der fremme, unne ha hjulpet mye.
Men LH Business var mange hakk over ja!

Da har man gjennomført nok en flygning i Plus, og nok en gang var det overbooket og folk på klapp. Jeg ser med andre ord ikke store forandringene fra tidligere, annet enn at man nå MÅ sitte fremme i flyet, og at man har muligheten til å slippe å betale for en matbit og noe å drikke.

Dete jeg dog ikke skjønner, er hvorfor det konsekvent (utenom på frokostflygningene) blir annonsert for gratis mat i Plus på BGO-OSL, når de ikke har mat der. Etter å ha fortalt hele flyet at de har dette, så blir det litt stusselig å kun tilby Kvik Lunsj, Muffin og en chipsboks. Da får de heller si at de har gratis snacks, eller enda bedre, ikke si noe som helst.

Jeg har aldri hørt de opplyse om gratis mat eller snacks. Virker som de vil holde det litt "hemmelig" så slipper de misnøye med de på Go som ikke vet eller hørte at det var gratis kun for de fremme.. De har aldri tilbudt meg noe gratis uppofordret på SAS Plus

Da har man gjennomført nok en flygning i Plus, og nok en gang var det overbooket og folk på klapp. Jeg ser med andre ord ikke store forandringene fra tidligere, annet enn at man nå MÅ sitte fremme i flyet, og at man har muligheten til å slippe å betale for en matbit og noe å drikke.

Dete jeg dog ikke skjønner, er hvorfor det konsekvent (utenom på frokostflygningene) blir annonsert for gratis mat i Plus på BGO-OSL, når de ikke har mat der. Etter å ha fortalt hele flyet at de har dette, så blir det litt stusselig å kun tilby Kvik Lunsj, Muffin og en chipsboks. Da får de heller si at de har gratis snacks, eller enda bedre, ikke si noe som helst.

Hvis du ønsker ditt forslag gjennomført, anbefaler jeg deg å skrive tips, klage eller andre innspill direkte til SAS. Tviler på at et flyselskap leter etter tilbakemeldinger utenfor offisielle kanaler.

Hvordan vet du at flyet var overbooket? Lufter en kontraidé om at standbypassasjerer får de siste setene og/eller klappseter i kabinen/flightdeck.

Jeg har aldri hørt de opplyse om gratis mat eller snacks. Virker som de vil holde det litt "hemmelig" så slipper de misnøye med de på Go som ikke vet eller hørte at det var gratis kun for de fremme.. De har aldri tilbudt meg noe gratis uppofordret på SAS Plus

Hm, er tydeligvis forskjell fra crew til crew da. Det har i hvert fall blitt annonsert på samtlige av mine turer BGO-OSL, OSL-BGO, BOO-OSL, EVE-OSL og OSL-EVE. Har hatt noen frokostflygninger i tillegg, men der er det samme annonsering som tidligere, samt en TRD-BOO med WF, men de kjører sitt eget løp.

Fløy til Tromsø før helga, og prøvde å sove mest mulig under flighten (til tross for lukten av varme rundstykker). Under innflygingen kom ene flyvertinna bort og sa "jeg så du sov så godt, så jeg ville ikke forstyrre. Vil du ha frokost nå?" Jeg takket pent nei, men flott å få tilbudet også etter at de hadde gått runden i flyet.
Har forøvrig fått tilbud om mat/snacks på alle flighter i Plus, og takket ja ca 50% av gangene.

Har forøvrig fått tilbud om mat/snacks på alle flighter i Plus, og takket ja ca 50% av gangene.

Jeg har også blitt tilbudt dette hver gang. De har sågar spurt flere ganger om jeg er helt sikker siden det ikke koster noe ekstra om jeg har takket nei. :)

Ser at vår bonustur til USA i morgen som ble bestilt pre pluss/go, i Business class har ført til at vi har fått sete 14 i morgen til OSL.. Mulig de har omgjort en C-class til SAS GO ?? her må det sjekkes...

Eg fann det ikkje, men trur kanskje at ny klasseoversikt og opptening har vore posta etter overgang til GO og Plus. Er det nokon som kunne delt, om ein har? På SAS sine sider finn eg to stader der det står aldri så lite forvirrande informasjon:

Oppteningstabell med SAS: http://www.sas.no/Arkiv/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Opptjening-og-uttak-/Opptjening/ (gammal tabell, burde vel vore oppdatert!)

Poengkalkulator: https://ibp2.scandinavian.net/ibp/eurobonus/EBCalculatorEarningPointsView.aspx?MKT=NO

I kalkulatoren er klassane oppdelt i fire grupper (interkont). Kva betyr det, egentleg? Business, Plus, Go og Go-?

Eg fann det ikkje, men trur kanskje at ny klasseoversikt og opptening har vore posta etter overgang til GO og Plus. Er det nokon som kunne delt, om ein har? På SAS sine sider finn eg to stader der det står aldri så lite forvirrande informasjon:

Oppteningstabell med SAS: http://www.sas.no/Arkiv/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Opptjening-og-uttak-/Opptjening/ (gammal tabell, burde vel vore oppdatert!)

Poengkalkulator: https://ibp2.scandinavian.net/ibp/eurobonus/EBCalculatorEarningPointsView.aspx?MKT=NO

I kalkulatoren er klassane oppdelt i fire grupper (interkont). Kva betyr det, egentleg? Business, Plus, Go og Go-?

Den er fra før mai ifjor, da fikk kun 25% poeng for de billigste økonomibillettene.

Uten å ha finlest tråden her. Er det noen som kjenner til problemer med kreditering av bonuspoeng etter innføring av nye klasser? Bestilte en tur i vinter som ble gjennomført nå rett etter omleggingen, men ingen poeng å se. Bruker å gå kjappere.

Det ligger ganske rett frem, med med en drøss av klikk, under Eurobonus -> Opptjen poeng - > Flyselskap -> SAS -> Earn points chart.

http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/SAS/Chart/

Billige fleksible billetter førte til en litt morsom hendelse i går. Bestilte plus til Nice forrige helg, for avreise kommende uke. Brukte appen i går for å sjekke om det var blitt dyrere siden bestilling . Det var det ikke, men i stedet 400kr billigere pr person. Da var det jo enkelt å bare kjøpe nye og avbestille de gamle. Resultatet ble plus 4 dager før avreise til Nice for samme pris som Alicante i go 4 mnd før avreise.

Status
Not open for further replies.
Back