SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
SK 287 nå. Pluss 4 rader. 100% fullt. Resten av flyet 90%+ fullt. Vil ikke sjansen for ledig midtsete være mye større i Go?

SK 287 nå. Pluss 4 rader. 100% fullt. Resten av flyet 90%+ fullt. Vil ikke sjansen for ledig midtsete være mye større i Go?

Det ville vært merkeli hvis de ikke fylte opp disse ledige midsetene med "upgrades" ved en overbookning?

Edit: sorry - leste det motsatt.

Ser at setevalgene på noen flighter i sommer har blitt radert ut i løpet av helgen, så det kan lønne seg å dobbelsjekke bookingene man har. Kjedelig om man har mistet god-setet man har reservert. Dette har ikke noe med hvor skillet mellom go og plus for min del.

Det har det vel for min del; 1A på B717´n i morgen som jeg EBG-valgte ved bestilling for et par uker siden var nå, etter at go/plus er implementert blitt til rad 7.

Da har man også testet Plus innenlands, og forskjellen på det og på internasjonalt er at all alkohol må man betale for. Så argumentet med at ting skal være enkelt og likt gjelder ikke. Innholdet på cafe-vognen er også ganske så mye enklere, forståelig nok. Det står det jo også en del om i menuen.

Nå er jeg på vei ut igjen, og nå skal Plus testes på morgenavganger, og også morgen mellom sør og nord, så får vi se hva det innebærer utenom frokosten.

Da har man også testet Plus innenlands, og forskjellen på det og på internasjonalt er at all alkohol må man betale for.

Det finner man jo ingenting om på websidene, der står det jo at "Mat og drikke om bord er inkludert", uten forbehold......

Da har man også testet Plus innenlands, og forskjellen på det og på internasjonalt er at all alkohol må man betale for. Så argumentet med at ting skal være enkelt og likt gjelder ikke. Innholdet på cafe-vognen er også ganske så mye enklere, forståelig nok. Det står det jo også en del om i menuen.

Nå er jeg på vei ut igjen, og nå skal Plus testes på morgenavganger, og også morgen mellom sør og nord, så får vi se hva det innebærer utenom frokosten.

What? Kan det være at du bare fikk feil informasjon siden de er helt i innkjøringa av en nytt konsept?
Hvis ikke er det ganske så usannsynlig dumt. Og ikke minst blitt feilaktig og villedende markedsført fra SAS sin side.

Litt interessant å kunne se hvordan SAS setter gardinen på de ulike destinasjonene i Norge. En lite vitenskaplig sjekk i morgen viser at
OSL-SVG stort sett ligger på 10-12
OSL-KSU stort sett ligger på 8-11
OSL-BGO stort sett ligger på 5-11
OSL-TRD stort sett ligger på 6-11
OSL-TOS stort sett ligger på 4-7

Ut fra dette kan man jo gjøre seg noen tanker om inntjening på de ulike destinasjonene.

Får også frem blokkerte seter på seatmapen nå
[KVS Availability Tool 7.1.8/Diamond - Amadeus Enhanced Seat Map: 11 Jun 2013/SK 271/OSL-BGO/73G/Business]
Code:
     A   B   C   |   D   E   F    
 1   +   +   +       +   X   -    
 2   +   X   -       -   X   +    
 3   -   X   +       -   X   -    
 4   +   X   -       -   X   -    
 5   +   +   +       +   +   +    

[+] Available     [P] Preferred   [G] Galley
[-] Unavailable   [X] Blocked     [|] Aisle

What? Kan det være at du bare fikk feil informasjon siden de er helt i innkjøringa av en nytt konsept?
Hvis ikke er det ganske så usannsynlig dumt. Og ikke minst blitt feilaktig og villedende markedsført fra SAS sin side.

Nei, hun ved siden av meg måtte betale for en vinflaske.

Ellers har jeg nå testet Plus på morgenflighter, både sør-sør og sør-nord, og der er det ingen endring fra tidligere. Med andre ord er eneste forskjellen på Go og PLus at Plus sitter foran "lappen". Ellers alt likt. De har ikke lastet noe ekstra drikke, som f.eks. juice.

Ellers har jeg nå testet Plus på morgenflighter, både sør-sør og sør-nord, og der er det ingen endring fra tidligere. Med andre ord er eneste forskjellen på Go og PLus at Plus sitter foran "lappen". Ellers alt likt. De har ikke lastet noe ekstra drikke, som f.eks. juice.

Vil jo gjerne se at SAS skal treffe blink etter regnværsperioden. Utmerke seg, igjen, som et førstevalg.

Lest de første trip reports på nett nå. Folder seg åpenbart rett inn i den europeiske LCC-modellen. (Snacken som tilbys i SAS Plus minnet mistenkelig om baguette/wrap som deles ut i econ. på bl.a. BA.)

Har sans for Fast-Track tilgangen, men den er jo kun (!) av verdi dersom der er proppet i øvrig security.

Last edited:
Vil jo gjerne se at SAS skal treffe blink etter regnværsperioden. Utmerke seg, igjen, som et førstevalg.

Lest de første trip reports på nett nå. Folder seg åpenbart rett inn i den europeiske LCC-modellen. (Snacken som tilbys i SAS Plus minnet mistenkelig om baguette/wrap som deles ut i econ. på bl.a. BA.)

Har sans for Fast-Track tilgangen, men den er jo kun (!) av verdi dersom der er proppet i øvrig security.

Wrap'en er eksakt den samme som i BA økonomi, ja.

Har du linken(e) til trip reporten(e) du har lest?

Fløy SAS fra København til Oslo i dag tidlig, og om bord ble det servert en helt vanlig Economy Extra-boks med frokost og varme rundstykker i Plus med mulighet for å kjøpe samme boksen i Go til 65 kr.

Fløy t/r OSL-EVE fredag/mandag.
Frokostflyet opp på fredag.

Satt i SAS Plus på vei ned i dag. 4 rader tror det var 9 pax. Alle midtseter ledig.
Var temmelig fullt i GO, så det var en del som spurte om å få sitte på de ledige treseterne foran. De fikk da klar beskjed av purser om at her er det forskjellige klasser. Noen forsiktige snøft ble det før de satte seg bak igjen.
Ola Nordmann vil nok aldri bli vant til "klasseskille" ombord, la oss håpe det ikke blir en ny "Braathens Best/Back greie"

Alle midtseter ledig. Var temmelig fullt i GO, så det var en del som spurte om å få sitte på de ledige treseterne foran. De fikk da klar beskjed av purser om at her er det forskjellige klasser.

Er det en markering der hvor PLUS går over til GO, i likhet med de gamle skiltene "Business in front of this row" etc.?

Jepp.
Var forøvrig bare 2 rader Plus på KRS-OSL i dag morges. Så flere som var EBG, men helt fullt på begge radene..

Jepp.
Var forøvrig bare 2 rader Plus på KRS-OSL i dag morges. Så flere som var EBG, men helt fullt på begge radene..

Var 9 rader på BGO-OSL i morges, nesten stinn brakke (så et ledig sete) og 5 rader på OSL-EVE, og der var det vel 4-5 ledige seter foran.

Er det en markering der hvor PLUS går over til GO, i likhet med de gamle skiltene "Business in front of this row" etc.?

Jepp, samme type kort som før, men i den lyseblå SAS-fargen, og selvsagt med de nye navnene. På en av dagens KF-flighter brukte de imidlertid de gamle kortene, mens de nye var på plass på den andre. For øvrig to rader Plus på SK868 og SK714, hele syv på SK725.

Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Har du linken(e) til trip reporten(e) du har lest?

Leste tråden på bussinesclass.se, med bilder, der et knippe forumfolk kikket seg omkring på SAS Plus. Som stadig blir lengre...

De fikk da klar beskjed av purser om at her er det forskjellige klasser. Noen forsiktige snøft ble det før de satte seg bak igjen.
Ola Nordmann vil nok aldri bli vant til "klasseskille" ombord, la oss håpe det ikke blir en ny "Braathens Best/Back greie"

Å si "klasse" gjør jo at enkelte ser rødt med en gang. Hvorfor ikke bare si at "det er kun de med fleksible billetter som sitter på de fremste radene i flyet"?
Litt skuffende at SAS ikke innfører gratis mat i Plus innenriks, det er jo det reklamen legger opp til. Kanskje de er redde for back/best-fella?
For min del kommer dette imidlertid langt ned på lista over hva jeg synes er viktig og vil betale ekstra for når jeg flyr på fullpris:
-Fleksibilitet
-Ledig midtsete
-Fast-track
-Lounge
-Mat og drikke

SAS_NCC_NO_EU.png

Jeg begynner å lure om det er feilmerket i tabellen?
Det står at prioritert bagasje ikke skal gjelde innenriks i Norden, men man har fått og får vel fremdeles tagen når man flyr på fleksible billetter?
Kanskje det heller skulle vært mat som hadde disse fire **** ?
Eller er det personalet ombord som har fått feil beskjed?
Under tabellen står det jo også
  • Mat og drikke om bord er inkludert

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back