SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Ser for meg at flytende skille mellom Plus og Go sammen med soft seatblock kan gi en del spesielle situasjoner.

Fly innenriks før klokka ni med tilnærmet lik gratis servering i Plus og Go; book Plus og få midtsete, mens en får blokkert midtsete om en bestiller Go. Ja, man får 500 poeng ekstra og hakket mer fleksibilitet, men betaler også tre ganger mer.

Jeg ser at at flighten jeg har billett for, så er de første seks radene forbeholdt Plus. Noe jeg vil anta er i overkant innenriks, midt på dagen og midt i uka. Litt spent på hva som skjer hvis de selger masse billige billetter til denne flighten. Risikerer de med å vindu eller midtgangsete på rad 5 og 6 å bli flyttet til midtseter lengre fremme? Eller vil de fylle opp ledige Plus-seter med Go-folk?

Vil en EBG i Go ha høyere prioritet enn en Star Alliance Gull i Plus? Vil X antall softblocks i Go kunne flytte skillet mellom Go og Plus og forringe Plus-opplevelsen?

SAS burde vel vite hva de gjør, men her bør de tenke seg godt om og få gjort ting riktig fra starten av. Man skal ikke gjøre mye galt før det påvirker folks betalingsvilje.
 
Kan virke som der er noen små innkjøringsproblemer. Er en del småforsinkelser i dag på OSL merket GB(Catering).
 
Kan virke som der er noen små innkjøringsproblemer. Er en del småforsinkelser i dag på OSL merket GB(Catering).
Køståing er et kjent fenomen på kafé, så dette burde ikke overraske noen :p

Satser på bedre flyt ut fra SVG senere.
 
Om du bytter til Lufthansa for du ledig midtsete, mat og drikke blir kanskje servert litt "penere" (slipper SASPlast(tm) )- innhold av Mat tror jeg ikke blir noe bedre eller verre hos Lufthansa (ikke akkurat noe å skrive hjem om) Drikke blir vel omtrent likt - så det går vel mere på tidspunkt

Takker for raad - da ble det booket om til "Waffe" ;)
 
Ser for meg at flytende skille mellom Plus og Go sammen med soft seatblock kan gi en del spesielle situasjoner.

Fly innenriks før klokka ni med tilnærmet lik gratis servering i Plus og Go; book Plus og få midtsete, mens en får blokkert midtsete om en bestiller Go. Ja, man får 500 poeng ekstra og hakket mer fleksibilitet, men betaler også tre ganger mer.

Jeg ser at at flighten jeg har billett for, så er de første seks radene forbeholdt Plus. Noe jeg vil anta er i overkant innenriks, midt på dagen og midt i uka. Litt spent på hva som skjer hvis de selger masse billige billetter til denne flighten. Risikerer de med å vindu eller midtgangsete på rad 5 og 6 å bli flyttet til midtseter lengre fremme? Eller vil de fylle opp ledige Plus-seter med Go-folk?

Vil en EBG i Go ha høyere prioritet enn en Star Alliance Gull i Plus? Vil X antall softblocks i Go kunne flytte skillet mellom Go og Plus og forringe Plus-opplevelsen?

SAS burde vel vite hva de gjør, men her bør de tenke seg godt om og få gjort ting riktig fra starten av. Man skal ikke gjøre mye galt før det påvirker folks betalingsvilje.

Nå skal man ikke overdramatiserer kompleksiteten. Klasseskille med forskjellige seterader er jo ikke noe nytt. De har fått til EcoExtra på intra-scand og ander steder så de får vel til dette også.
 
Da var man inne live fra LN-RRK, og Plus serveringen her er Cafevognen, i dag salat. I tillegg drikke. Stinn brakke og ikke ledig midtsete i Plus. Akkurat samme servering foran og bak med andre ord, kun betalingen som er forskjellig. Akkurat like trangt alle steder også.
 
Da var man inne live fra LN-RRK, og Plus serveringen her er Cafevognen, i dag salat. I tillegg drikke. Stinn brakke og ikke ledig midtsete i Plus. Akkurat samme servering foran og bak med andre ord, kun betalingen som er forskjellig. Akkurat like trangt alle steder også.

Salat????? Bare salat?

Hva skjedde med all den jåle-grevlingen de viste på pressekonferanse og i menyene?
 
Ser for meg at flytende skille mellom Plus og Go sammen med soft seatblock kan gi en del spesielle situasjoner.

Fly innenriks før klokka ni med tilnærmet lik gratis servering i Plus og Go; book Plus og få midtsete, mens en får blokkert midtsete om en bestiller Go. Ja, man får 500 poeng ekstra og hakket mer fleksibilitet, men betaler også tre ganger mer.

.

Det har vært verre slik det har vært. Bestill billigste happybillett, sjekk inn på nett med en gang det er tilgjengelig, velg vindusete på en rad der midtgangsete er tatt (sannsynligvis av en EBG eller fullpris) et stykke bak i flyet. Kjøp dyreste billett 1 time før avgang, og du havner i et midtsete hvis flyet har over 66% belegg. Egen dedikert del av flyet til Plus gjør det mye lettere å få et ledig midtsete for de med dyre billetter kjøpt i siste liten. Folk innenriks betaler uansett for fleksibiliteten og komme fra A til B fortest mulig.

Jeg ser at at flighten jeg har billett for, så er de første seks radene forbeholdt Plus. Noe jeg vil anta er i overkant innenriks, midt på dagen og midt i uka. Litt spent på hva som skjer hvis de selger masse billige billetter til denne flighten. Risikerer de med å vindu eller midtgangsete på rad 5 og 6 å bli flyttet til midtseter lengre fremme? Eller vil de fylle opp ledige Plus-seter med Go-folk?

Hva som er i overkant og ikke vet nok SAS veldig mye bedre enn oss. De sitter på et enormt materiale de siste 10 år. Selvsagt kan skillet flyttes, og jeg vil anta at de starter med skillet der de forventer det skal være, og flytter det frem eller bak ved behov. Derfor har jeg aldri valgt seter på de 2 forerste radene på setekartet i Europa, da reduserer man risikoen for å bli flyttet. Det samme gjør jo Lufthansa og Swiss på sine intra-europeiske ruter med flytende størrelse på business og økonomi, uten at det har skapt problemer.
Jeg antar at noen i Plus kun blir flyttet til et midtsete etter at alle setene i Go er tatt, noe annet ville være helt merkelig. Flytting av folk i forbindelse med endring av business, extra og økonomi har SAS drevet med i mange år, så dette er ikke noe nytt.

Vil en EBG i Go ha høyere prioritet enn en Star Alliance Gull i Plus? Vil X antall softblocks i Go kunne flytte skillet mellom Go og Plus og forringe Plus-opplevelsen?

Jeg håper selvsagt at de i Plus blir prioritert, enten de har EBG, *A gold eller ingenting.
 
Last edited:
Salat????? Bare salat?

Hva skjedde med all den jåle-grevlingen de viste på pressekonferanse og i menyene?

Nei, de hadde noen grovbrødskiver med kål også, faktisk ikke så værst, samt sin vanlige wrap.
 
Jeg håper det betyr at du valgte salat, og at du hadde like mange valgmuligheter som i menyen?

Jeg valgte grovbrødskive med kylling. Faktisk ikke så verst. Om den forsvarer prisen, derimot, det er vel heller tvilsomt. 50 kr for en pakke, er vel på høyde med Avinor sine eiendommer?
 
Jada, men les unntakene. Det er ikke alltid de har lastet alle alternativene.

En annen ting jeg har registrert i dag, noe som selvsagt kan ha med en smekkfull -800, med tre stykker i Plus å gjøre, er at de ikke har kommet og spurt om påfyll en eneste gang. Det KAN selvsagt være at de har en avtale om å plinge ved behov som ikke jeg vet om, men det virker jo som de ikke får den behandlingen de har betalt for. Selvsagt, siden dette er en stappet -800, så får de jo full valuta for dokøen. Den er lang hele tiden!
 
Noen som vet når det igjen blir mulig å booke SAS Plus longhaul som bonusbillett? Jeg har prøvd noen tilfeldige destinasjoner og datoer frem til påske neste år uten å se annet enn Go og Business.
 
Noen som vet når det igjen blir mulig å booke SAS Plus longhaul som bonusbillett? Jeg har prøvd noen tilfeldige destinasjoner og datoer frem til påske neste år uten å se annet enn Go og Business.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117732

Tror ikke det blir med det første. De har ikke en egen bookingklasse til IC Plus Award, så det må de først komme opp med. Står fortsatt på SAS Sales:
Economy Extra on Intercont will not be available on awards until further notice
 
Ser at setevalgene på noen flighter i sommer har blitt radert ut i løpet av helgen, så det kan lønne seg å dobbelsjekke bookingene man har. Kjedelig om man har mistet god-setet man har reservert. Dette har ikke noe med hvor skillet mellom go og plus for min del.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top