Priority-tag på rene innenriks flighter er borte.
Nei, var ikke borte i går i hvert fall. Ikke på fredag heller.
Man må jo opp over 1000 kroner hver vei(altså 2000 kroner t/r LHR som jeg sjekket) fra Go til Plus og om det eneste ekstra man får er en wrap gratis så er det ikke noe verdt det.
De aller fleste avganger 0-3 uker frem i tid er forskjellen 500kr hver vei. Dvs du betaler 500kr for lounge, fast-track, refunderbar billett og en billett som kan kjøpes opp til høyere bookingklasse uten ekstra kostnad. Helt greit i mine øyne.
F.eks. 3700kr tur/retur OSL-LHR for en billett som kan avbestilles, endres og kjøpes opp til et høyere nivå er ikke ille.
Serveringen ombord har jeg ikke prøvd, så den skal jeg ikke uttale meg om.
Er det gratis servering av alkohol i plus når man reiser både innenriks og utenriks? Serverer (eller selger SAS) sprit når de flyr innenlands elelr gjelder det bare ut av Norge, spesielt i plus?
Det eneste forbeholdet jeg kunne se at de tok om alkoholservering var at det ikke var noen før klokken 1100 på svensk innenriks.
Det kostet penger for øl og vin i pluss søndags formiddag OSL-BGO. Missnøyen var stor
Det kostet penger for øl og vin i pluss søndags formiddag OSL-BGO. Missnøyen var stor
Altså, det der fatter jeg ikke, og er nødt til å være en innkjøringsfeil. Men nå har jo flere rapportert om det.
Da har SAS bevisst ført en villedende og direkte feil markedsføring som er langt over det som er OK. All mat og drikke er gratis, bortsett fra den drikken som faktisk koster litt?? Hadde jeg vært Plus-pax nå hadde jeg printa ut artikler, sitat og nettsida dems og krevd gratis alkohol. Helt utrolig.
Er det ikke slik at myndighetene ikke tillater gratis utdeling av alkohol i Norge da? Mener det er slik i Sverige også?
På den svenske "Flypratvarianten for dem foran gardina", skyldtes det Svensk og Norsk lov at de ikke fikk ha fri bar på innenriks. Men jeg vet ikke om dette stemmer.
Det kan jo også hende at de synes det blir for dyrt i avgifter, og derfor bråombestemte seg og glemte å fortelle markedsavdelingen.
Man er, i beste fall, sinnsyk i gjerningsøyeblikket om man kjøper PLUS på innenriks. Med mindre du absolutt må ha fleksibiliteten.
Kan det være så anderledes enn å kjøpe en vinpakke med maten på restaurant? En pris = vin i glasset.
Man er, i beste fall, sinnsyk i gjerningsøyeblikket om man kjøper PLUS på innenriks. Med mindre du absolutt må ha fleksibiliteten.
Kan det være så anderledes enn å kjøpe en vinpakke med maten på restaurant? En pris = vin i glasset.
Full flex koster fortsatt over 10K t/r OSL, det er vel ganske saa sikkert aa si at SAS har kanibalisiert disse prisene med denne nye strategien. Du maa jo vaere helt blaast for aa velge en slik billett. INGEN, inkludert oljebransjen, burde kjoepe full flex.
Men det er jo det man trenger
SAS har alltid solgt mange flexbilletter på innenriks, og tidligere fikk man ingenting gratis ombord (etter ni)
Så hvordan du klarer å klage over en (liten) produktforbedringer skjønner jeg ikke?
Når vi hos oss har hatt Economy Extra som travel policy innen Europa så er det pga fleksibiliteten og ikke fordi de ansatte skulle få en kålrull og laksebit.....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.