SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Jeg reiste BOO-OSL SAS pluss her om dagen.
Det var 2 ting som slo meg, det ene var at det ikke var veldig opplyst om hva som er inkludert for oss på Pluss.
Det andre var at alle setene foran på pluss var opptatt, mens på GO var det enkelte ledige seter.
Jeg syns de burde ha flyttet grensen for Pluss noen rader bakover slik at vi hadde fått ledig midtsete og de på GO satt tettere..
 
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Ble flyttet frem til SAS Plus på SK4412 OSL-TOS i går av en eller annen merkelig grunn, ikke har jeg EB-status heller.
Riktignok ble turen bestilt med EB-poeng.
Uansett, hyggelig det!
Var bare to rader Plus på denne flighten til TOS, ledig midtsete på ener-rekka der hvor jeg satt, men på 2A-C var det ikke det..

Her annonserte de hva som er inkludert for de i Plus. De hadde med seg to typer sandwitcher og vegetarwraps. Valgte sandwitch, det var ikke store greiene. Tørr var den også! Fikk også en Cola ..

Ble aldri tilbydt noe mer, men påfyll av kaffe spurte han om jeg ville ha.
 
Last edited:
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Ble flyttet frem til SAS Plus på SK4412 OSL-TOS i går av en eller annen merkelig grunn, ikke har jeg EB-status heller.
Riktignok ble turen bestilt med EB-poeng.
Uansett, hyggelig det!
Var bare to rader Plus på denne flighten til TOS, ledig midtsete på ener-rekka der hvor jeg satt, men på 2A-C var det ikke det..

Her informerte de hva som er inkludert for de i Plus. De hadde med seg to typer sandwitcher og vegetarwraps. Valgte sandwitch, det var ikke store greiene. Tørr var den også! Fikk også en Cola ..

Ble aldri tilbydt noe mer, men påfyll av kaffe spurte han om jeg ville ha.

En helt standard innenlands Plus reise med andre ord.
 
Og nettopp pga dette valgte jeg Lufthansas C klasse på vei inn og ut fra FRA på min DM tur. Hadde håpet at SK beholdt sin intra europeiske C klasse. Fikk aldri prøvd den dessverre.
 
Nettopp landet i SVG, SK4159 BGO-SVG i Plus. Venter nå på WF368 SVG-ABZ.

Ikke noen servering i det hele tatt på BGO-SVG og det var heller ikke noen informasjon om dette. Er det aldri servering ombord på BGO-SVG? (Frokost får man jo tydeligvis, men den henter man jo før man går ombord).
 
BGO-SVG er en såpass kort strekning at der serveres det aldri noe som helst. Unntaket er som du sier før kl. 9 der du får en liten frokostpakke i hånden på vei inn i flyet.
 
Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Nettopp landet i SVG, SK4159 BGO-SVG i Plus. Venter nå på WF368 SVG-ABZ.

Ikke noen servering i det hele tatt på BGO-SVG og det var heller ikke noen informasjon om dette. Er det aldri servering ombord på BGO-SVG? (Frokost får man jo tydeligvis, men den henter man jo før man går ombord).

Det hadde sikkert blitt like bra servering der som i Hovmesteren & Grevinnen:beer:, tror ikke du hadde trengt løvehodet engang, om alle skulle fått seg en skvett :D
 
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Det hadde sikkert blitt like bra servering der som i Hovmesteren & Grevinnen:beer:, tror ikke du hadde trengt løvehodet engang, om alle skulle fått seg en skvett :D
Hehe godt skrev, selv slitter jeg med å drikke opp kaffen min mellom TRD-OSL før
landing..
 
Reiste SK 4425 TOS-OSL idag og på fremste rad i GO syntes jeg å observere at de som satt i plus måtte betale for alkohol (hvitvin og øl). Trodde all drikke var gratis i Plus?
 
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

litt-amatør;871979 said:
Reiste SK 4425 TOS-OSL idag og på fremste rad i GO syntes jeg å observere at de som satt i plus måtte betale for alkohol (hvitvin og øl). Trodde all drikke var gratis i Plus?

Ikke norsk innenriks
 
Reiste SK 4425 TOS-OSL idag og på fremste rad i GO syntes jeg å observere at de som satt i plus måtte betale for alkohol (hvitvin og øl). Trodde all drikke var gratis i Plus?

SAS søkte om tillatelse/dispans, men fikk ikke. Man må derfor ta betalt i henhold til meny. Med samme priser. Det er ikke lov å gi bort alkohol, ei heller selge til rabaterte priser.
 
SAS søkte om tillatelse/dispans, men fikk ikke. Man må derfor ta betalt i henhold til meny. Med samme priser. Det er ikke lov å gi bort alkohol, ei heller selge til rabaterte priser.

Men i loungene på OSL er det jo gratis alkohol, så hvis dette regelverket skal tolkes strengt burde man jo ta seg betalt der også?
 
SAS søkte om tillatelse/dispans, men fikk ikke. Man må derfor ta betalt i henhold til meny. Med samme priser. Det er ikke lov å gi bort alkohol, ei heller selge til rabaterte priser.

Får ikke EBP lenger gratis alkohol ombord? Eller har jeg bare misforstått - og de har bare kunne fått alkoholfritt fra vogna?
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Jo, men fortsatt underlagt norsk regelverk.

Loungen på utland er definert som utenlands sone, så der er det ikke noe problem.
Problemet blir eventuelt ved en innenriks lounge og hva SAS kommer til å gjøre her.
Men loungen i dag er i internasjonal sone, og derigjennom ikke innbefattet av dette regelverket.
 
I gamle dager lå jo lungene før den internasjonale delen av flyplassen og EBG hadde da tilgang til loungene også på innenriks. Husker at det ble servert øl og vin den gangen i lungene. Mulig reglene har endret seg siden da for alkoholservering?
 
I gamle dager lå jo lungene før den internasjonale delen av flyplassen og EBG hadde da tilgang til loungene også på innenriks. Husker at det ble servert øl og vin den gangen i lungene. Mulig reglene har endret seg siden da for alkoholservering?

Regler og tillatelser har nok endret seg en del siden den gang ja.
Tidligere var det også slik at selskapet selv kunne "ta regningen" det er derimot ikke tillatt med dagens lovverk.
 
Akkurat, takk for info om dette. Hadde ikke fått det med meg. ;) Da så jeg riktig igår da.;)

Ble nok også litt forvirret av at det ble servert gratis alkohol LYR-TOS og så etter mellomlandingen var endret.;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top