Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Det er tid for den ukentlige RobertaashakkerpåSAStråden.
Det er tid for den ukentlige RobertaashakkerpåSAStråden.
Poenget er at SAS samtidig kjører kampanjer med at alt er inkludert i prisen og har tilbud med "gratis" flybilett hvor man er nødt til å betale ekstra for faktisk å få fly, slik som med Ryanair.
Kan ikke se at jeg har startet noen tråder for å hakke på SAS tidligere.Det er tid for den ukentlige RobertaashakkerpåSAStråden.
SAS har brukt sin 0,- lenge nå i sin markedsføring, f.eks gratis valg av sete 22 timer før, kofferten reiser gratis osv.Denne siste utviklingen i markedsføringen til SAS burde være av interesse på et flyforum. At alle flyselskapene i Europa skuer til Ryanair og har lyst til å kopiere deres suksess er jo ikke noen nyhet, men jeg har i alle fall ikke tidligere sett at SAS har kopiert markedsføringen til Ryanair så direkte. Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
Kan ikke se at jeg har startet noen tråder for å hakke på SAS tidligere.
Denne siste utviklingen i markedsføringen til SAS burde være av interesse på et flyforum. At alle flyselskapene i Europa skuer til Ryanair og har lyst til å kopiere deres suksess er jo ikke noen nyhet, men jeg har i alle fall ikke tidligere sett at SAS har kopiert markedsføringen til Ryanair så direkte. Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
Nei, tilleggene er langt høyere hos SAS. Når Ryanair kjører en kampanje er man kun nødt til å legge til 55 kr i kortavgift.men så er nå avgiftene ikke som avgiftene hos Ryanair.![]()
Det var markedsføring av 0.- for et tilleggstjeneste. Det nye er at SAS nå annonserer at selve billetten er for 0,-.SAS har brukt sin 0,- lenge nå i sin markedsføring, f.eks gratis valg av sete 22 timer før, kofferten reiser gratis osv.![]()
Du mener det ikke bør nevnes på et flyforum ar SAS nå har kopiert markedsføringen til Ryanair og faktisk gått enda lengere enn Ryanair?Det blåser alltid i samme retningen, jeg skjønner ikke poenget.
Jeg synes det er helt på sin plass å ta opp dette.
Her reklamerer SAS med at noe koster kr 0, selv om det er helt umulig å kjøpe produktet til den prisen. Hvordan SAS, Dag Viking eller hvemsomhelst ellers kan mene at dette er forenelig med SAS egen svertekampanje mot konkurrenter som ikke inkluderer VALGFRIE tilleggstjenester i kampanjeprisene er helt ubegripelig for meg.
Sannsynligvis er kampanjen også i strid med Forbrukerombudets praktisering av markedsføringsloven, som forbyr bruk av uttrykk som gratis eller lignende dersom kunden faktisk må betale noe for å benytte seg av tilbudet. Totalprisen skal forresten alltid vises med tilnærmet samme oppmerksomhetsverdi som tilbudsprisen.
Man kan jo ikke vise hvor mye skatter og avgifter du må betale, det avhenger jo av hvor langt man flyr. Biletten koster jo kr. 0, samt at det opplyses at skatter og avgifter kommer i tillegg. Skjønner ikke hva som er galt med denne reklamen. Synes det er på sin plass at tar av seg anti-SAS brilleneld
Billetten koster ikke kr 0,-. Det er, som LCH helt korrekt påpeker, fullstendig umulig å kjøpe en reise for kr 0,- siden skatter og avgifter kommer i tillegg.
At det er forskjell på hvor mye en reise koster totalt sett pga forskjellige destinasjoner er selvsagt korrekt, men man må være relativt lite objektiv om man ikke ser et tilsvarende problem her som i mange andre tilfeller hvor kritikk av prisinformasjon i reklamer har vært fremsatt.
Hva er problemet med å si "Betal kun skatter og avgifter" hvorfor må man legge til det store og desinformerende blikkfanget "0,-"Har ikke fulgt med på andre diskusjoner angående dette temaet. Hvordan ville du ha lagt denne reklamen slik at den ville vært "bedre" da?
Har ikke fulgt med på andre diskusjoner angående dette temaet. Hvordan ville du ha lagt denne reklamen slik at den ville vært "bedre" da?
Er ikke en fast % av billettprisen skatter og avgifter, i form av det vi ser på mat, kollektivreiser o.l. (moms)? Med en gratisbillett så bør også alt det andre være fritt..
SAS sitt servicehonorar er et av de mest idiotiske ting SAS har, kutt ut denne og bak heller beløpet inn i billetten!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.