SAS kopierer Ryanair... igjen

Status
Not open for further replies.
For å ta en oppsummering av lovbruddene som kan foreligge her for de som har dårlig fokuseringsevne og selektiv hukommelse:

Small_salg_740x220_u19_fugler.jpg

Lovbrudd 1) Annonsert pris tar ikke med alt som faktisk må betales. Alle betale mere enn "skatter og avgifter".

Lovbrudd 2) Det informeres ikke ved annonsering av pris om at det er legges til et gebyr på 250,- om barnet reiser alene.

Lovbrudd 3) Faktisk pris er mindre synlig enn annonsert pris.

Det hadde vært fint om folk var saklige og holdt seg til disse 3 punktene.

:headbang skal si folk har kjeda seg på freddan. Godt tomme for ost?

Enda godt der ikke er alvorlige saker å bekymre seg om i verden, krig, sult, terror.

Nå skal jeg ikke starte en diskusjon om hvorvidt dommen gjelder i norge eller ikke, men lurer litt på om det finns dom på at servicehonoraret måtte økes fra 25 til 30 kroner.

Servicehonoraret var i utgangspunktet 50 kr., men ble redusert til 25 kr. i Sverige og Norge, mens det fortsatt var 50 kr. i Danmark. I 2010 ble honoraret økt fra 25 til 30 kr. i Norge og Sverige og redusert fra 50 til 30 kr. i Danmark.

Saklig nivå? Hele denne tråden er vel i utgangspunktet ganske poengløs og usaklig....

Nei, trådens utgangspunkt var hverken usaklig eller poengløs. Dvs. om man ikke synes det er noe poeng å kritisere andre selskap for villedende reklamer så virker den kanskje poengløs, men du har sikkert fått med deg at enkelte kritiserer en del selskaper for en slik praksis. Tråden er kanskje blitt mer usaklig etterhvert, hvor en del synes å fokusere på trådstarter heller enn innholdet.

:headbang skal si folk har kjeda seg på freddan. Godt tomme for ost?

Enda godt der ikke er alvorlige saker å bekymre seg om i verden, krig, sult, terror.

Ofte så bruker man å trekke frem at dette er et luftfartsforum. Det er nok årsaken til at man ikke drøfter situasjonen i Syria, sult i Afrika osv. Jeg får en snikende følelse av at en del har et sterkt behov for å ufarliggjøre dette, men det gleder meg at vi nå slipper alle kjedelige diskusjoner om villedende markedsføring fra andre selskaper og eventuelle tilfeller hvor man mistenker brudd på markedsføringsloven, for det er jo usaklig, poengløst, og kjedelig.

Last edited:
Selv synes jeg det kommer rimelig klart fremi annonsen at diverse avgifter kommer, men som fanden leser bibelen....

Ja, men det står ingenting om hva disse avgiftene er. Ikke et lite hint om hva slags avgifter det er snakk om en gang, eller hvor man man finne ut hvordan de beregnes.

Jeg synes dette framstår som helt klart ulovlig markedsføring og klarer ikke å se forskjellen på å markedsføre barnebilletter uten totalpris og å markedsføre andre produkter uten totalpris. Det er dessuten helt klart at dette er rettet mot forbrukersegmentet, der man ellers ikke har lov til å oppgi priser uten avgifter (øl kr 3 per liter, pluss moms, alkoholavgift og emballasjeavgift).

Og her er fav'en din (r)obertasss.....norwegian.no....kan ikke se at du opplyser om alle skatter/avgifter der...makan tell mas om ingenting..

Og her er fav'en din (r)obertasss.....norwegian.no....kan ikke se at du opplyser om alle skatter/avgifter der...makan tell mas om ingenting..

Her er et fint og aktuelt eksempel på at Norwegian ikke overholder dansk prismærkningslov:
http://www.norwegian.com/vigtig-information

De danske rejsemedier glorde DY opmærksom på overtrædelsen, men man mente det ville være "forvirrende" med forskellige priser, da skatterne ikke er ens på alle flypladser. :rolleyes:

Moderator

Stengt pga oppryddning....og merk det er helg så det kan ta litt tid

/Moderator

Last edited:
Då denne tråden no har utvikla seg til å verte nok ein tråd der vi harselerer og slenger skit om sk/fr, og her har kome diverse personangrep, så vert tråden permanent stengt. Ber om at folk tel til ti før dei postar innlegg som "tek mannen og ikkje ballen".

Status
Not open for further replies.
Back