SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Jeg registrerer at predeparture drinks fortsatt er borte i SAS. Er det nå en permanent forbedring eller er det så ekstremt Covid utsatt at de fortsatt ikke tør åpne flasker før vi er i luften?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Jeg registrerer at predeparture drinks fortsatt er borte i SAS. Er det nå en permanent forbedring eller er det så ekstremt Covid utsatt at de fortsatt ikke tør åpne flasker før vi er i luften?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Nei, det er ikke permanent borte, fikk det ikke i mars noen veier men fikk det begge veier i april. Da jeg spurte ble jeg fortalt at det har med hvor mange crew det er bemannet med, det kan visst variere for tiden. Litt slapt med denne variasjonen, men fortsatt en hel del som ikke er tilbake til pre-Covid i servicekonsept longhaul.

Det er her jeg skulle ha lagt ut denne infoen (bedre sent en aldri).

Når jeg reiste i SAS plus OSL-BOO torsdag 2. juni fikk jeg servert noe nytt.
Purser sa til meg at de hadde sluttet med Polarrullen fra 1. juni 2022.

Det var dette som vi fikk servert, og jeg var spent.

0e5762ba8b80ffd7abe7301c1d353b6a.jpg

b209bc11e40cf0d31b753b14bdefc3e8.jpg

Det så bra ut, men det var mye luft og liten mat i det (verken fugl eller fisk), det var litt mer mat i Polarrullen. Jeg kommer ikke til å savne Polarrullen.

På returen BOO-OSL lørdag 4. juni sa Purser at i dag var det Polarrull på grunn av at de hadde problemer med cateringen. Så litt oppstartings problemer har de.
Hvorfor kan de ikke bare servere vanlig sandwich.

Last edited:
Fikk Ringi forrige helg, men ikke fredag. I dag sa det at de hadde slutta med den gode eplemosten.
Mikeller Burst er også den dårligste ipa de har hatt som jeg kan huske.

Ikke bra

Aaah ... Crunchy Frog!

Milton: We use only the finest baby frogs, dew picked and flown from Iraq, cleansed in finest quality spring water, lightly killed, and then sealed in a succulent Swiss quintuple smooth treble cream milk chocolate envelope and lovingly frosted with glucose.

Praline: That's as maybe, it's still a frog.

Milton: What else?

Praline: Well don't you even take the bones out?

Milton: If we took the bones out it wouldn't be crunchy would it?

https://www.youtube.com/watch?v=3zZQQijocRI

Nei, jeg tenkte at om den fikk bli helt uberørt så kanskje de ikke trengte å kaste den. Gav den rett tilbake.

Bra! Det var det jeg også gjorde en gang når jeg ikke hadde lyst på den maten.
Men, jeg tror den blir kastet.

Bra! Det var det jeg også gjorde en gang når jeg ikke hadde lyst på den maten.
Men, jeg tror den blir kastet.

Joda, det vet man innerst inne.

"Ikke ta livsløgnen fra en idiot", er det noe som heter.

Så jeg vil helst få leve i troen at det kommer en liten alv og henter den uspiste maten fra Plus etter landing.

Joda, det vet man innerst inne.

"Ikke ta livsløgnen fra en idiot", er det noe som heter.

Så jeg vil helst få leve i troen at det kommer en liten alv og henter den uspiste maten fra Plus etter landing.

Ja, jeg er 200% enig med deg.

Det var derfor jeg med et tungt hjerte skrev "tror den blir kastet".

Og det var derfor jeg ga den tilbake til de i samme tilstand som jeg fikk den og smilte fra øre til øre og tenkte akkurat det samme som deg.

Tydeligvis er det innført begrensninger på servering innenlands i Plus også nå. Jeg forsøkte meg på en bestilling av brus, sjokolade og nøtter - men fikk beskjed om at jeg kun fikk to «enheter». Flyverten refererte til «nye regler». Kanskje det er er folkehelsetiltak?

Tydeligvis er det innført begrensninger på servering innenlands i Plus også nå. Jeg forsøkte meg på en bestilling av brus, sjokolade og nøtter - men fikk beskjed om at jeg kun fikk to «enheter». Flyverten refererte til «nye regler». Kanskje det er er folkehelsetiltak?

Må være et Ch.11 tiltak i så fall.

Hvordan slår dette på Diamond? Som Diamond i GO har man fått ubegrenset fri drikke.

Må være et Ch.11 tiltak i så fall.

Hvordan slår dette på Diamond? Som Diamond i GO har man fått ubegrenset fri drikke.

Er EBD - men fikk fortsatt kun to ting i Plus på OSL-TRD. Greit nok, men var bare litt overraskende.

La merke til dette på OSL-SVG-OSL denne uka - satt riktignok i "Go", men hørte annonseringen: "Vi har tilpasset vårt serveringskonsept til denne korte flygningen, og tilbyr nå våre passasjerer i Plus en enhet drikke og en enhet snacks". Herlig formulering "Vi har tilpasset vår serveringskonsept" - høres ut som noe veldig bra!

Back