SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Reker, gulrøtter og poteter fra Stora Tollby Gård denne gangen. Ingen like stor höjdare som kyllingbrystet men den syltede fennikelen satte spiss på måltidet. Rekene var noe tafatte. Normalt terningkast 4, men oppjusterer til 5 fordi det er morsomt å få servering ombord igjen.

"Syltet fenikkel"... kalde kokte gulrøtter... MAAAAAAKAN

"Syltet fenikkel"... kalde kokte gulrøtter... MAAAAAAKAN
Enig. MAKAN! Fikk servert det samme på vei til Roma i går og jeg er mer gjerrig på terningkast enn @waytog074. Blir en svak toer fra meg. Høres jo fint og flott ut med med "North Atlantic shrimp with flower steamed carrots from Skags Gård and steamed potatoes from Stora Tollby Gård....", men jeg sitter igjen med inntrykket av at de prøver for hardt og det blir for fancy. Selv hadde jeg vært mer fornøyd med å få en sandwich eller baguett med godt pålegg. For å si som Rema 1000: "Det enkle er ofte det beste."

. Høres jo fint og flott ut med med "North Atlantic shrimp with flower steamed carrots from Skags Gård and steamed potatoes from Stora Tollby Gård....", men jeg sitter igjen med inntrykket av at de prøver for hardt og det blir for fancy. "

Flower steamed carrots??

SAS har da glemt at skrive, hvilke blomster, der er tale om, hvilke
sommerfugle, der har kysset dem, hvor blomsterne er dyrket og
endelig…. hvad gartneren hedder! :p

God ferie!

Flower steamed carrots??

SAS har da glemt at skrive, hvilke blomster, der er tale om, hvilke
sommerfugle, der har kysset dem, hvor blomsterne er dyrket og
endelig…. hvad gartneren hedder! :p

God ferie!

Sommerfuglen heter, i flg rykter, Arne og er skyld i en mengde uønsket graviditet blant hylleblomst den seneste tiden. Den har siden blitt kraftig tilsnakket, og skal etter sigende tilbringe det meste av den senere tid på å skamme seg.

Nå gikk vel FHI ut i dag og ba om at flyselskapene IKKE gjenåpnet serveringen ombord innenlands, så spørs om det drøyer litt med servering.

Kim

Servering i dag BGO-OSL. Fikk aller nådigst lov til å ta av bleien mens vi spiste og drakk. Litt redusert utvalg i forhold til før, men absolutt innafor, mener nå jeg. Men: Ringi er borte... iiiiiiiik

Nå gikk vel FHI ut i dag og ba om at flyselskapene IKKE gjenåpnet serveringen ombord innenlands, så spørs om det drøyer litt med servering.

Kim
Er det noen som kan forklare meg hvorfor servering er mye farligere mellom OSL og TOS enn mellom OSL og ALC?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Er det noen som kan forklare meg hvorfor servering er mye farligere mellom OSL og TOS enn mellom OSL og ALC?

Det er vel heller slik at myndighetene kun har myndighet innenlands, og ikke i internasjonal trafikk. Derfor kan de ha anbefalinger og retningslinjer i innenriks trafikken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Tilnærmet full servering inkludert kaffe/te TOS - TRD på mandag. Dog noe spesielt at man samtidig forbyr stoffmunnbind og har påbud om kirurgiske bind samtidig som enkelte passasjerer ble sittende uten munnbind over lengre tid mens kaffekoppen ble installert. Vel vel, uansett et gledelig syn og et steg i riktig retning.

Samme på TOS-TRD i dag. Nær full servering, også for status på GO.

Tilnærmet full servering inkludert kaffe/te TOS - TRD på mandag. Dog noe spesielt at man samtidig forbyr stoffmunnbind og har påbud om kirurgiske bind samtidig som enkelte passasjerer ble sittende uten munnbind over lengre tid mens kaffekoppen ble installert. Vel vel, uansett et gledelig syn og et steg i riktig retning.
Varierer nok hvor strenge crewet er på det med munnbind. Fløy CPH - OSL i går ettermiddag og purser, en gretten godt voksen dansk mann, var veldig streng på at man skulle ha munnbindet på HELE tiden. Var noen som tok det av for å drikke mens det var servering, men da fikk de klar beskjed om å ta det på igjen. Man kunne nemlig bare dra det ned mens man tok en slurk og så på igjen mellom slurkene. Minst mulig av og mest mulig på var hans mantra.

OSL-LYR i morges. Kjekt å prøve den nye luftbussen og SAS Plus.

Kaldt lunsjmåltid servert med kort kubebestikk: gule rødbeter i overflod, kolde poteter, grønnkål og danske rygeost(?). Samt noen mindre skiver av kyllingfilet. Sistnevnte var spiselige. De øvrige ingredienser var ikke. Men jeg måtte jo prøve. Noen prøver for hardt... gi meg en wiener i lompe eller en baguett, ikke noe som er pønsket ut for å høres fancy ut, men være uspiselig. Kanskje de er redde for at noen skal be om mer...?

Noen prøver for hardt... gi meg en wiener i lompe eller en baguett, ikke noe som er pønsket ut for å høres fancy ut, men være uspiselig. Kanskje de er redde for at noen skal be om mer...?

Pølse med lompe er vel ikke bærekraftig mat ..... :stir

Back