SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

hadde en seanse jeg også , satt på 1F og spurte om de kunne plassere sekken for meg så jeg slapp å klatre over personen på 1D.
Da fikk jeg en liten små streng beskjed at det kun jeg gjøre selv, har tatt dem 1 min...
 
hadde en seanse jeg også , satt på 1F og spurte om de kunne plassere sekken for meg så jeg slapp å klatre over personen på 1D.
Da fikk jeg en liten små streng beskjed at det kun jeg gjøre selv, har tatt dem 1 min...

Du skulle bare lagt den på gulvet så hadde de kommet rundt litt senere og sagt at ingenting får ligge på gulvet og så hadde de tatt den opp for deg ;)
 
Kan man ikke legge opp sin egen bagasje, så kan man kanskje droppe å ta den med ombord?
 
Kabinpersonalet er vel ikke ansatt som stuere.
At de hjelper til med jakker, klesplagg osv. er en sak, men bagasje er det etter min oppfatning din egen plikt å ordne opp med selv.

For ordens skyld - jobber ikke i bransjen
 
Fløy AMS-CPH i Plus på fredag. Syntes det var litt tidlig med kaffe da de passerte med kaffekanna. En liten stund senere var gardinene dratt for, og ingen crew var å se... Jeg trykte på knappen, og heldigvis tok det ikke lang tid før noen dukket opp. Fikk både kaffe og cognac og til og med liten grønn sjokoladebit på kjøpet[emoji3] Ingen sure miner. Svensk blondine, by the way...
 
Kan man ikke legge opp sin egen bagasje, så kan man kanskje droppe å ta den med ombord?

Du foretrekker med andre ord heller at alle tar seg god tid i midtgangen under boarding til å legge fra seg alt? Eller kan det være at noen, som meg, trekker inn til setet for å slippe andre forbi. Noen ganger blir man stucked på A eller F, og da skulle det bare mangle at dere bidrar til å få kofferter, jakker eller hva det måtte være på plass i hattehyllen som takk for hjelpen med å gjøre boarding mer effektiv.
 
Du foretrekker med andre ord heller at alle tar seg god tid i midtgangen under boarding til å legge fra seg alt? Eller kan det være at noen, som meg, trekker inn til setet for å slippe andre forbi. Noen ganger blir man stucked på A eller F, og da skulle det bare mangle at dere bidrar til å få kofferter, jakker eller hva det måtte være på plass i hattehyllen som takk for hjelpen med å gjøre boarding mer effektiv.

Kan du ikke bare slenge det inn i hylla før du setter deg? Må jo ikke stå i midtgangen for å få til det. Plukk ut det du trenger på forhånd, så tar det ikke mye tid heller.
 
Jeg gjorde det utenkelige og brukte knappen på en flyvning til Milano forrige uke. Crewet hastet forbi med tralla så fort som mulig etter take-off, men med 1 time + igjen av flyvningen hadde jeg lyst på en Ramløsa. Crewet hadde imidlertid gjort som SAS crews ofte gjør, nemlig trukket seg tilbake til fronten og dratt for gardina, samt markert toalettet som opptatt. Hvorfor SAS lar crew gjøre dette er beyond me, men det er en annen sak. Jeg hamret imidlertid løs på knappen og etter drøye 10 minutter kom en mildt sagt grumpy danske. Han forsøkte seg med at tralla hadde passert forbi, men jeg sa jeg ville ha en Ramløsa og fektet for sikkerhets skyld med statuskortet. Fikk Ramløsa, men en helt ufattelig unødvendig seanse.

Det er klart det er irriterende når kundene kommer i veien for å drive et flyselskap ... :p
 
I går fløy jeg OSL-CPH og spurte jeg etter Mikkeler, men fikk til svar at de hadde det ikke i Norden. Jeg sa da at SAS har hadd Mikkeler på hele sitt rutenett i noen måneder, men hun var helt bombesikker på at de hadde de aldri hadde hadd det.
 
I går fløy jeg OSL-CPH og spurte jeg etter Mikkeler, men fikk til svar at de hadde det ikke i Norden. Jeg sa da at SAS har hadd Mikkeler på hele sitt rutenett i noen måneder, men hun var helt bombesikker på at de hadde de aldri hadde hadd det.

Bare noen uker siden jeg fikk meg en Mikkeller Wit på BGO-OSL, så der tar hun feil.
 
I går fløy jeg OSL-CPH og spurte jeg etter Mikkeler, men fikk til svar at de hadde det ikke i Norden. Jeg sa da at SAS har hadd Mikkeler på hele sitt rutenett i noen måneder, men hun var helt bombesikker på at de hadde de aldri hadde hadd det.

Da burde du jo ha fektet med menykortet, hvor det til og med er bilde av Mikkeller-boksene. Ikke at det hadde hjulpet noe særlig overfor vedkommende, men det hadde i alle fall vært forsøket verdt.

Man blir så grenseløst oppgitt noen ganger... Er det virkelig så mye å holde styr på for crew at de ikke kan ha en viss oversikt over assortementet? Kunne man i det minste ikke innføre obligatorisk pugging av menykort, sikkerhetsforskrifter og evakueringsrutiner når crewet på hver flight trekker seg tilbake bak gardinet og setter wc-skiltet på opptatt, i stedet for at de sitter der og snakker om været og fridagen de fikk i New York forrige uke?
 
I går fløy jeg OSL-CPH og spurte jeg etter Mikkeler, men fikk til svar at de hadde det ikke i Norden. Jeg sa da at SAS har hadd Mikkeler på hele sitt rutenett i noen måneder, men hun var helt bombesikker på at de hadde de aldri hadde hadd det.

Det er ikke noe unikt, dessverre. Har gang på gang fått spørsmålstegn i retur eller samme visa om at "nei, det har de kun på langruter". Svarer pent og hyggelig om at de sikkert ikke har lastet Mikkeller ved avgang. Noe som jeg gjetter på ganske ofte er tilfelle.

Men at det er mange i SK-systemet som ikke har snøring på hva sjappa driver med er jo (igjen dessverre) ikke noe nytt...
 
Jeg fikk samme beskjeden om Mikkeller på en innenriksflyvning nylig. Først viste jeg til menykortet, hun sa at det dessverre ikke gjaldt innenriks. Da sa jeg at jeg har drukket Mikkeller innenriks en 4-5 ganger, og spurte pent om hun kunne sjekke i de to nederste skuffene.

"Oi, dette må være helt nytt!" Jeg spurte pent om jeg kunne fått den som heter Red Lager. "Vi har bare blå. [2 sekunder] Hæ? Vi har visst fått inn rød også, vi!"

Jeg lo godt inni meg, men smilte og sa takk.
 
Jeg fikk samme beskjeden om Mikkeller på en innenriksflyvning nylig. Først viste jeg til menykortet, hun sa at det dessverre ikke gjaldt innenriks. Da sa jeg at jeg har drukket Mikkeller innenriks en 4-5 ganger, og spurte pent om hun kunne sjekke i de to nederste skuffene.

"Oi, dette må være helt nytt!" Jeg spurte pent om jeg kunne fått den som heter Red Lager. "Vi har bare blå. [2 sekunder] Hæ? Vi har visst fått inn rød også, vi!"

Jeg lo godt inni meg, men smilte og sa takk.

At det skal være så utrolig vanskelig å holde seg oppdaterte på det begrensede vareutvalget de tross alt har i den vogna. :8:
 
Opplevde faktisk det motsatte her en dag. Sidemann ville ha øl. Det var jo frædda, må vite.

Flyvertinna svarte: Vil du ha Carlsberg, Mikkeller Wit eller Red Lager?

Passasjeren virket litt overveldet over det mangfoldige øl-utvalget (øl ække bare øl, tydeligvis!) men kjørte safe, og valgte seg en boks Carlsberg.
 
Har akkurat kommet hjem fra en flott flight mellom Oslo og Værnes.
Spurte flyvert om Mikkeller ølet , han ble kjempehappy og snakket både om smaken , at han ikke likte rødt øl men denne likte han osv.
Så da ble det kjøp av en av hver som jeg tok med hjem.
Etter vi landet så sa han hade og lykke til med smakingen
 
Eneste negative med Mikkeller & SAS er at bolaget ikke klarer å få det skikkelig kaldt før servering. Evig lunk.
 
Kan man ikke legge opp sin egen bagasje, så kan man kanskje droppe å ta den med ombord?

Jeg er dønn enig.

Bagen din slenger du opp selv. Bins er høyt oppe og det er urimelig å forvente at crew skal ødelegge ryggen sin på å løfte våre bager opp.

If you bring it, you stow it.
 
Back
Top