SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Klart det er et I-landsproblem, men det er et større problem for SAS: Paxen vet ikke hva de får. Når er det frokost, når er det ikke? Sist sommer da jeg skulle til Moskva var det fullt måltid med det meste til på Plus CPH-SVO-ARN. Morgenflyet OSL-CPH hadde en grei frokost, mens ARN-OSL bare var plukk&velg fra den kjipe snacksvogna. Og for oss som ofte flyr til Nord-Norge er det ikke mye mettende å velge mellom wasaknekke og en muffin.

Faktisk har jeg servicemessig begynt å foretrekke Norwegian fra sør til nord. Ja - man må betale for sete, mat, bagasje, kaffe - men det er tross alt mulig å få noe etandes, og det er forutsigbart.

Skal til Dorset i sommer. Nedover flyr vi med SAS, og selv om bagasje er inkludert, må vi betale ekstra bagasje på automat på flyplassen, mens syklene må vi sende forespørsel om. Hos Norwegian tilbake koster det, men det er greit å betale på nettsidene.

http://www.aftenposten.no/reise/Fulle-folk-far-SAS-til-a-kutte-ned-pa-gratis-alkohol-545339_1.snd

Du Trond, nå må du gi livstegn fra deg på slabberaset slik at de som er engstelige for deg blir beroliget... ;-)

Faktisk har jeg servicemessig begynt å foretrekke Norwegian fra sør til nord. Ja - man må betale for sete, mat, bagasje, kaffe - men det er tross alt mulig å få noe etandes, og det er forutsigbart.

Mener du det? Har valgt SAS da jeg trodde DY var nada.

Men leste det var en regel som kun skulle følges for å unngå fyll, da vil det jo enda større krangler, for de som nektes en 4. vil jo da bli stemplet som full [emoji16]. Glad der blir Legoland på meg[emoji482]

SAS skal nå ansette sommerstudenter som skal følge med om du har drukket noe i Loungen før avgang, da blir det mindre på deg ombord.. Om du da flyr I pluss, innen Europa og det er før kl 0900, og dragene har fri, og du har Seat block og medbrakt vann :-)

Last edited:
SAS - det flyselskapet hvor du IKKE vet hva du får, enten det er på en fredag eller mandag. På fredag får du ihvertfall ikke noe mer enn 3 enheter pga helgefylla. På mandag kan du kanskje klare å få det. Om flighten slutter på oddetall så får du kanskje Ramløsa, hvis ikke må du nøye deg med Cola.

Mener du det? Har valgt SAS da jeg trodde DY var nada.

Ja, faktisk, i hvertfall mellom sør og nord-Norge. Jeg flyr oftest bak forhenget (Russlandturen var et unntak) og må betale for serveringa uansett (kanskjemuligens unntatt hos SAS før ni om morran?) - men hos DY er det i hvert fall forutsigbart.

DY har riktignok ingenting på de korte rutene, men de turene er ofte så korte at SAS ikke rekker å komme med kaffen til alle uansett. Og jeg holder fint ut uten kaffe en time.

Jeg lar meg ikke imponere over de som er ansvarlige for kommunikasjonen her nei, noe som burde vært greit internt kommunisert blir ikke kommunisert, noe av det kommuniseres mer eksternt enn internt, og man undervurderer hvordan negative meldinger blir tatt i mot her ute i verden...

Jeg lar meg ikke imponere over de som er ansvarlige for kommunikasjonen her nei, noe som burde vært greit internt kommunisert blir ikke kommunisert, noe av det kommuniseres mer eksternt enn internt, og man undervurderer hvordan negative meldinger blir tatt i mot her ute i verden...

Hele denne story'n er priceless........... Blir sikkert en Gullpenn i award på SAS sin kommunikasjonsavdeling :-)

Fikk også bare glass med vann sist Plus, osl-txl. Flaske var ikke mulig.

Beste opplevelse plus: cph-waw. Super service, kvinnen viste frem alt som var å få. Kom også rundt med sjokolade utenom.

Ellers foretrekker jeg Norwegian pga nyere kabin/fly, samt greit innhold å kjøpe om du må ha noe å spise. Aldri opplevd dårlig ombord service der heller. 2-4 turer pr mnd.

Last edited:
Innenriksloungen skal vi flytte, og den blir tre ganger så stor som i dag.

Jeg har vært på innenriksloungen noen ganger og den er stort sett stappfull, men åpnet ikke den for relativt kort tid siden? Kom det som et sjokk på SAS at reisende i pluss eller med EBD/EBG faktisk kom til å bruke loungen? (burde jo være et relativt enkelt regnestykke å regne seg frem til pågangen)

Dessuten krever den nye generasjon reisende mer aktivitets- og underholdningstilbud mens de oppholder seg på bakken. Her kommer det mye nytt som gjør loungene til hitech opplevelsessenter, sier Roald.

Her kan man jo drømme om VR-briller til alle og det siste fra Segway. Om man er litt mer realistisk så dreier det seg vel om tilgang til WiFi og arbeidsstasjoner i et hjørne. Om de går helt av skaftet så kan det og kanskje bli mulig med utskrifter :-)

Back