SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Etter å ha drikket meg gjennom mye rart og eksklusivt av vann har jeg konkludert med det beste av det som vanligvis er tilgjengelig i Norge er First Price og med litt større utvalg er Volvic best.

Beklageligvis er hva som er best lite førende for hva man får servert ombord på fly. Der er det snobberier og produktplassering som gjelder.

SAS har i menyen for sommeren 2015 lagt inn en begrensning på tre gratis drikke i SAS Plus på flyvninger utenfor Norden.

Ææææ, hva skjer....?

Så hvis jeg har hatt en Cola og en flaske vann til maten, så betyr det at jeg ikke får en ny Cola og en Smoothie senere på turen som gjerne varer fire timer!?

Seriøst SAS, hva er det dere har funnet ut som ingen andre "full service" selskaper i Europa enda har oppdaget?

Jeg er ganske sikker på at du har lest om SAS Charter PLUS. Der er det begrensing på 3 enheter, uavhengig av alkoholstyrke forøvrig...

Last edited:
Så hvis jeg har hatt en Cola og en flaske vann til maten, så betyr det at jeg ikke får en ny Cola og en Smoothie senere på turen som gjerne varer fire timer!?

Tja, en flaske vann vet du aldri om du får i Plus, og blant de kabinansatte er det stor uenighet om smoothie teller som drikke eller mat.

Så de nye reglene blir nok håndhevet med største, skandinaviske presisjon slik at alle passasjerer opplever et ensartet produkt hver gang :headbang

Det var ikke spesifisert, ei heller den lange listen med hvilke flighter som inkluderer utvalg av sjokolade og en varm drikke til alle i Plus..

Det var ikke spesifisert, ei heller den lange listen med hvilke flighter som inkluderer utvalg av sjokolade og en varm drikke til alle i Plus..

Utvalg sjokolade.. Nå fikk du det til og høres mer fancy ut enn det er. Anton Berg mint og den ekle sorte Lindt-kula :p

Hahaha, smoothie er mat? Aldri hørt om.

Å joda, det ble hurlumhei da jeg flashet EBD-kortet i Go og spurte om jeg kunne få en smoothie. De to som bemannet tralla måtte diskutere dette før jeg fikk smoothien min. Det er seriøst ikke lenger noe som overrasker meg om bord hos SAS.

Jeg har begynt å kjøpe baguett og drikke på Uppercrust jeg, så slipper jeg å diskutere med CC. Funker egentlig fint, men går utifra SAS vil forby medbrakt dersom dette blir et utbredt problem... ;)

Back