SK SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Kom til "skade" for å booke Plus-billett i mars BOO-OSL. I nesten 5 mnd har Eivind lovet oss en forbedring på lange innenriksflighter på matfronten. Hva kan forventes om en måneds tid? Prøver å stagge forhåpningene mine :)
Fem måneder? Vi snakker om SAS, ikke Norwegian. Saken ligger fortsatt til utredning hos prosjektgruppen før den tas videre til diskusjon på nedre mellomledernivå. Deretter sendes et internt notat til mellomleder (de sitter i forskjellige etasjer) hvorpå det innkalles til et tverfaglig møte mellom berørte avdelinger. Dette legges til Boston, så møtet kan ikke finne sted før ruten åpner i slutten av mars.

...og sånn går no dagan ;)

Mer seriøst: Du får akkurat det samme som før. Ingen endring.
 
Prøvde meg på matbestilling ombord og prøvde å bestille pai som stod på menyen:
*peker på menyen og spør om de har pai*
-Pai? *Dama ser veldig overrasket ut og ser på den andre dama som også bare rister på hodet*
-Ja, det står i menyen at dere har pai.
-*Ber om å få se menyen og leser den nøye og med vantro, viser menyen til den andre dama som også ruller med øynene og rister på hodet*
-Er du sikker på at du ikke vil ha wraps?
-Ja, det er jeg sikker på.

Prøver meg igjen på returen:
-Pai? *peker optimistisk på menyen*
-Nei, beklager det har vi ikke. Men vi har wraps. Vil du ha det?
-Nei, da står jeg over.
-Det forstår jeg godt. Jeg synes heller ikke den er god.
 
Last edited:
Ser for meg at de har en avdeling som lager menyene, og en avdeling som bestiller catering. De sitter på hver sin side av jordkloden uten info om hverandre og snakker ulike språk....
 
Fem måneder? Vi snakker om SAS, ikke Norwegian. Saken ligger fortsatt til utredning hos prosjektgruppen før den tas videre til diskusjon på nedre mellomledernivå. Deretter sendes et internt notat til mellomleder (de sitter i forskjellige etasjer) hvorpå det innkalles til et tverfaglig møte mellom berørte avdelinger. Dette legges til Boston, så møtet kan ikke finne sted før ruten åpner i slutten av mars.

...og sånn går no dagan ;)

Mer seriøst: Du får akkurat det samme som før. Ingen endring.

Det var vel det jeg var redd for. Ufattelig at det skal dra sånn ut i tid. :)
 
Ser for meg at de har en avdeling som lager menyene, og en avdeling som bestiller catering. De sitter på hver sin side av jordkloden uten info om hverandre og snakker ulike språk....
Og så har de ombord nesten ingen kommunikasjon med noen av disse 2 avdelingene.

Har et par ganger prøvd å spørre om hva det er de serverer på IC ruter og har aldri klart få noe mer detaljert ut av dem enn "kjøtt", "kylling" eller "fisk". Bruker alltid smile og være hyggelig og korrekt, men får likevel inntrykk av at jeg er en skikkelig plage som stiller slike spørsmål.
 
Prøvde meg på matbestilling ombord og prøvde å bestille pai som stod på menyen:
*peker på menyen og spør om de har pai*
-Pai? *Dama ser veldig overrasket ut og ser på den andre dama som også bare rister på hodet*
-Ja, det står i menyen at dere har pai.
-*Ber om å få se menyen og leser den nøye og med vantro, viser menyen til den andre dama som også ruller med øynene og rister på hodet*
-Er du sikker på at du ikke vil ha wraps?
-Ja, det er jeg sikker på.

Prøver meg igjen på returen:
-Pai? *peker optimistisk på menyen*
-Nei, beklager det har vi ikke. Men vi har wraps. Vil du ha det?
-Nei, da står jeg over.
-Det forstår jeg godt. Jeg synes heller ikke den er god.
Det hører med til historien at wraps ikke står på Europa-menyen som gjaldt for flightene jeg her omtaler, wraps står faktisk ikke på noen av menyene. Det kan virke som om de fortsatt sliter med å bli kvitt et militært oiverskuddslager av vegetar-wraps som de har kjøpt opp.
 
Det hører med til historien at wraps ikke står på Europa-menyen som gjaldt for flightene jeg her omtaler, wraps står faktisk ikke på noen av menyene. Det kan virke som om de fortsatt sliter med å bli kvitt et militært oiverskuddslager av vegetar-wraps som de har kjøpt opp.

Vi hadde pai med oss til Munchen her forrige fredag :)
Bedre lykke neste gang!
 
Det kan virke som om de fortsatt sliter med å bli kvitt et militært oiverskuddslager av vegetar-wraps som de har kjøpt opp.

Hahaha - når har ikke jeg prøvd denne paien, men vi får håpe det ikke er noe RSP rasjoner de har fått kloa i :D
 
SAS lancerer friske småretter - Fresh Bites!
http://www.sasgroup.net/en/sas-lancerer-friske-smaretter-fresh-bites/

SAS fortsætter med at udvikle og forbedre tilbuddet ombord til de frekvente rejsende, og lancerer nu ”Fresh Bites”, friske og lette mellemmåltider til kunder, som rejser SAS Plus på ruter inden for Skandinavien og korte ruter i Europa. Fresh Bites tilbydes fra slutningen af marts og er et tillæg til de eksisterende tilbud ombord.
 
Ser jo bra ut - blir jo også mulig å få kjøpt i GO på lengre innenriksruter

Fresh Bites og Pollarrullen er inkluderet i billetprisen på SAS Plus, mens pollarrullen kan tilkøbes af rejsende i SAS Go for 30 DKK, 35 NOK, 35 SEK eller 4 Euros fra kl. 9 og resten af dagen.

Tilbuddet er tilgængeligt på flyvninger på op til 1 time og 20 minutter og serveres på interskandinaviske ruter, på størstedelen af svensk indenrigs og længere norsk indenrigs samt korte europæiske ruter. Enkelte flyvninger er undtaget af tidsmæssige årsager.
 
Ser jo bra ut - blir jo også mulig å få kjøpt i GO på lengre innenriksruter

Fresh Bites og Pollarrullen er inkluderet i billetprisen på SAS Plus, mens pollarrullen kan tilkøbes af rejsende i SAS Go for 30 DKK, 35 NOK, 35 SEK eller 4 Euros fra kl. 9 og resten af dagen.

Tilbuddet er tilgængeligt på flyvninger på op til 1 time og 20 minutter og serveres på interskandinaviske ruter, på størstedelen af svensk indenrigs og længere norsk indenrigs samt korte europæiske ruter. Enkelte flyvninger er undtaget af tidsmæssige årsager.

Hm. Betyr dette at tilbudet kun gjelder på ruter som er kortere enn 1:20, slik at lengre innenriksruter fortsatt er uten mattilbud?
 
Hm. Betyr dette at tilbudet kun gjelder på ruter som er kortere enn 1:20, slik at lengre innenriksruter fortsatt er uten mattilbud?
Nei, dette er i forhold til Europarutene der normalt konsept i Pluss med måltid gis på flygninger lenger enn dette. Dette slik jeg opplever dette skal tolkes.
 
Nei, dette er i forhold til Europarutene der normalt konsept i Pluss med måltid gis på flygninger lenger enn dette. Dette slik jeg opplever dette skal tolkes.

Når jeg nå har lest det om igjen et par-tre ganger tiol, så har du nok rett. :)
 
Fresh bites synes jeg høres bra ut, undertegnede jobber iherdig med å a), bli 20 cm lengre eller b), bli en halvmeter mindre rundtomkring midt på..

Når jeg jobber hjemme er det ikke noe stress, da er det tilgang på nok ting som inneholder lite carbs, mer protein og grønt. Men på reise er det fryktelig vanskelig å holde seg unna baguetter, som er min store synd. Slike ting, som de wrapsene er absolutt å foretrekke, det tar toppen av panikksulten og er jeg fysen på noe er er en slik liten wrap 100 ganger bedre enn muffin..

Selv om jeg like fordømt kommer til å fly mye DY innad i kongeriket, så ser jeg for meg de der som et godt alternativ på en av de evinnelige turene mine til DUS.
 
Gleder meg til å teste den nye serveringen neste uke i Plus :D Da rakk jeg jaggu en forbedring på denne turen også!

På lørdag fløy jeg med ATR og Jet Time fra Oslo til Kristiansand.
Kan ikke SAS selv bare slutte å fly den ruta, og la JetTime ta seg av det strekket?

Hyggelig besetning som kom og hilset på Frøken Cecilie før avgang, overraskende stille og rolig bakerst i Plus-seksjonen (satt på rad 18) og etter avgang kom de gjennom med serveringstralla. Kunne velge fritt fra tralla, og kaffe og te hadde de også. Like etterpå kom de gjennom kabinen med sjokolade. Og de ryddet faktisk bort sjokoladepapiret også.

Det har aldri SAS gjort.

Om ikke det var nok, så kom de jaggu rundt til oss i Plus og lurte på om vi ønsket noe mer! Påfyll av smoothie og kaffe liksom! Det blir jo ikke så mye bedre enn som så på et lite hopp nedover kysten.

SAS har ikke tid til sånt på denne ruta. Greit nok at et jetfly suser avgårde litt raskere, men flytiden vår var faktisk på rett rundt 40 minutter. Og jeg tror jammen kabinbesetningen fikk tid til å småprate litt bakerst, før landing.

Ja, ATRen er et vesentlig mindre fly, med færre passasjerer. Men poenget mitt er at DET GÅR AN :) og det koster så lite å være litt hyggelig og serviceinnstilt. Noe begge de danske damene var denne lørdags ettermiddagen.
 
Last edited:
Back
Top