SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......

Den er frisk! Dette står det ikke et eneste ord om i menyen til SAS. Jeg hadde skrevet et sint brev til SAS etter en slik.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

:8:
Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......

Egentlig veldig positiv til SAS Plus konseptet (selv om klassisk business er gøy, og jeg alltid flyr BA til London) ettersom jeg tror de har funnet de riktige parametrene for dagens marked. MEN, de må få trallens innhold til å fungere, og sørge for at slik småligheter som dette ikke forekommer.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......

Observerte, men var du i dialog med 2C , kan være noen andre grunner til at vedkommende betalte veit du ;)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......

Måtte selv betale for vinflaske nr 2 trd-bgo for noen uker siden, flyet var ganske fult så jeg gadd ikke ta diskusjonen. Men det hadde vært greit å få vite hva som gjelder for innenlandsreiser.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Måtte selv betale for vinflaske nr 2 trd-bgo for noen uker siden, flyet var ganske fult så jeg gadd ikke ta diskusjonen. Men det hadde vært greit å få vite hva som gjelder for innenlandsreiser.

Det som står i menuen. Med andre ord ingen begrensninger.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Implementering har aldri vært SAS sin sterke side… Reis i PLUS, med lav PULS: vi spanderer første enheten! Resterende kommer an på crew, vær og vind.

Det er likeså helt hinsides å krangle om ett glass vann i Go for tiden. Noen tilbyr det, andre svarer med at jeg må kjøpe flaske. So which is it?

Det som er fordelen med DY, er at forventningene matcher produktet.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Det er likeså helt hinsides å krangle om ett glass vann i Go for tiden. Noen tilbyr det, andre svarer med at jeg må kjøpe flaske. So which is it?
Man skal få et glass vann. Selv har jeg en gang måttet diskutert det til meg (på Blue1 flyvning fra ARN til HEL), men ellers har jeg alltid fått vann i Go. Forøvrig så bet jeg meg merke i at den nektende damen med vognen også endte opp med å hente vannglass til flere som satt bak meg, men ingen forran meg. Tror jeg endret hennes "holdning" til å gi gratis vann. :cool:

Det som er fordelen med DY, er at forventningene matcher produktet.
Foretrekker du å få et litt (men usikkert hvor mye) bedre produkt, eller å vite at du får et mye mer basic produkt? Det munner vel ut i hvorvidt en setter det å få det man mener man har krav på, forran hvilket nivå produktet man faktisk får ligger på, eller ikke. :fly
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......

Den fighten hadde jeg tatt der og da, og hadde ikke gitt meg før jeg eventuelt hadde kommet på kant med luftfartsloven.

... med mindre Plus-klassen kun var på rad 1. :)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

SAS leser garantert Flyprat, og jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig for dem å gi en melding til alle kabinansatte, hvor de en gang for alle avklarer om det glasset med vann skal koste noe eller ikke.

Eller kan det være at de allerede har sagt at det skal koste, men at enkelte kabinansatte selv mener at det er for galt og nekter å følge praksis?
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

SAS leser garantert Flyprat, og jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig for dem å gi en melding til alle kabinansatte, hvor de en gang for alle avklarer om det glasset med vann skal koste noe eller ikke.

På samme måte kan man lure på hvor vanskelig det er å gi de som sitter på plus/business/gullinnsjekk beskjed om at alle som har lov til å sjekke inn der skal ha pritag.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Observerte, men var du i dialog med 2C , kan være noen andre grunner til at vedkommende betalte veit du ;)


Mange rader Plus, satt selv i 2E med jentungen på 2F så ingen kommunikasjon med han. Han konsumerte i hvert fall flaske 2 etter å ha betalt så jeg kan faktisk ikke komme på noen grunner til at han skulle betale.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

På samme måte kan man lure på hvor vanskelig det er å gi de som sitter på plus/business/gullinnsjekk beskjed om at alle som har lov til å sjekke inn der skal ha pritag.

Stemmer ikke helt Dag Viking.

Gullkort og høyere skal ha pritag, samme med de som reiser Business class i følge reglene til Star Alliance.

SAS Pluss skal ikke ha pritag da dette er en klasse som regnes som Premium Economy i reglementet til Star Alliance.
Sølvkort skal heller ikke ha pritag.
Skal heller ikke være pritag på WF avganger da de ikke er i Star Alliance.
Innsjekkssystemet til SAS er bygget opp slik at det gir beskjed hvem som skal ha Pritag når man sjekker inn på skranken.

Om ansatte følger med eller ikke på hva systemet sier er en helt annen diskusjon.
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

Stemmer ikke helt Dag Viking.

Gullkort og høyere skal ha pritag, samme med de som reiser Business class i følge reglene til Star Alliance.

SAS Pluss skal ikke ha pritag da dette er en klasse som regnes som Premium Economy i reglementet til Star Alliance.
Sølvkort skal heller ikke ha pritag.
Skal heller ikke være pritag på WF avganger da de ikke er i Star Alliance.
Innsjekkssystemet til SAS er bygget opp slik at det gir beskjed hvem som skal ha Pritag når man sjekker inn på skranken.

Om ansatte følger med eller ikke på hva systemet sier er en helt annen diskusjon.

Jeg fikk pritag i SAS plus uten at jeg har noe som helst status å meske meg med.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Som nevnt, om ansatte følger med eller ikke er en annen diskusjon :)

Det vart printa Priority frå automat (TRD) på taggen min laurdag. Tur i Plus (utlandstur), er ikkje gull eller kulare...
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Stemmer ikke helt Dag Viking.

Gullkort og høyere skal ha pritag, samme med de som reiser Business class i følge reglene til Star Alliance.

SAS Pluss skal ikke ha pritag da dette er en klasse som regnes som Premium Economy i reglementet til Star Alliance.
Sølvkort skal heller ikke ha pritag.
Skal heller ikke være pritag på WF avganger da de ikke er i Star Alliance.
Innsjekkssystemet til SAS er bygget opp slik at det gir beskjed hvem som skal ha Pritag når man sjekker inn på skranken.

Om ansatte følger med eller ikke på hva systemet sier er en helt annen diskusjon.

Takk for oppklaringen. Hvis systemet sier hvem som skal ha pri-tag, og de som sitter der ikke klarer å sette den på, så sier det sitt.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Konstaterer at det store diskusjonstema på flyprat er gratis glass med vann I GO. Prosedyren fra selskapet er at det skal fokuseres på salg i GO. Man skal alltid tilby kunder som spør om vann å kjøpe en flaske, uavhengig om de sier "et glass vann", "litt vann", "vann takk", "vann", " whatever vann". Hvis kunden takker nei og kun ønsker et glass vann, så byr vi på det heter det.

ergo, alle som spør om du vil kjøpe en flaske følger prosedyren.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Stemmer ikke helt Dag Viking.
SAS Pluss skal ikke ha pritag da dette er en klasse som regnes som Premium Economy i reglementet til Star Alliance.

Slutt og tull.

Selvfølgelig skal SAS Plus ha pri-tag. Har ingen status, men reiser alltid i SAS Plus og får alltid pri-tag. Både når jeg sjekker inn på automat (priority skrevet på bag-tag) og oransj Star Alliance pri-tag i skranke.

Står også at pri-tag er inkludert når man reiser i SAS Plus på SAS sine nettsider.
http://www.sas.no/Misc/sas-go-og-sas-plus/sas-go-plus---norden-og-europa/
 
Back
Top