Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......
Observert på SK 4423 idag: 2C må frem med kredittkortet for vinflaske nr. 2.......
Måtte selv betale for vinflaske nr 2 trd-bgo for noen uker siden, flyet var ganske fult så jeg gadd ikke ta diskusjonen. Men det hadde vært greit å få vite hva som gjelder for innenlandsreiser.
Man skal få et glass vann. Selv har jeg en gang måttet diskutert det til meg (på Blue1 flyvning fra ARN til HEL), men ellers har jeg alltid fått vann i Go. Forøvrig så bet jeg meg merke i at den nektende damen med vognen også endte opp med å hente vannglass til flere som satt bak meg, men ingen forran meg. Tror jeg endret hennes "holdning" til å gi gratis vann.Det er likeså helt hinsides å krangle om ett glass vann i Go for tiden. Noen tilbyr det, andre svarer med at jeg må kjøpe flaske. So which is it?
Foretrekker du å få et litt (men usikkert hvor mye) bedre produkt, eller å vite at du får et mye mer basic produkt? Det munner vel ut i hvorvidt en setter det å få det man mener man har krav på, forran hvilket nivå produktet man faktisk får ligger på, eller ikke. :flyDet som er fordelen med DY, er at forventningene matcher produktet.
SAS leser garantert Flyprat, og jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig for dem å gi en melding til alle kabinansatte, hvor de en gang for alle avklarer om det glasset med vann skal koste noe eller ikke.
Observerte, men var du i dialog med 2C , kan være noen andre grunner til at vedkommende betalte veit du![]()
På samme måte kan man lure på hvor vanskelig det er å gi de som sitter på plus/business/gullinnsjekk beskjed om at alle som har lov til å sjekke inn der skal ha pritag.
Stemmer ikke helt Dag Viking.
Gullkort og høyere skal ha pritag, samme med de som reiser Business class i følge reglene til Star Alliance.
SAS Pluss skal ikke ha pritag da dette er en klasse som regnes som Premium Economy i reglementet til Star Alliance.
Sølvkort skal heller ikke ha pritag.
Skal heller ikke være pritag på WF avganger da de ikke er i Star Alliance.
Innsjekkssystemet til SAS er bygget opp slik at det gir beskjed hvem som skal ha Pritag når man sjekker inn på skranken.
Om ansatte følger med eller ikke på hva systemet sier er en helt annen diskusjon.
Jeg fikk pritag i SAS plus uten at jeg har noe som helst status å meske meg med.
Som nevnt, om ansatte følger med eller ikke er en annen diskusjon![]()
Gullkort og høyere skal ha pritag, samme med de som reiser Business class i følge reglene til Star Alliance.
SAS Pluss skal ikke ha pritag da dette er en klasse som regnes som Premium Economy i reglementet til Star Alliance.
Sølvkort skal heller ikke ha pritag.
Skal heller ikke være pritag på WF avganger da de ikke er i Star Alliance.
Innsjekkssystemet til SAS er bygget opp slik at det gir beskjed hvem som skal ha Pritag når man sjekker inn på skranken.
Om ansatte følger med eller ikke på hva systemet sier er en helt annen diskusjon.
Står også at pri-tag er inkludert når man reiser i SAS Plus på SAS sine nettsider.
http://www.sas.no/Misc/sas-go-og-sas-plus/sas-go-plus---norden-og-europa/
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.