SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

31/5 - OSL-ATH - Orrefors-glass ved første servering.
31/5 - ATH-OSL - Plastikkglass
01/6 - OSL-ATH - Plastikkglass
01/6 - ATH-OSL - Plastikkglass (med isbiter)

Alt dette var i Plus. Trodde Orrefors-glass skulle brukes i Plus i Europa hele tiden jeg...

Føler nesten at jeg har gått glipp av noe siden jeg aldri har fått smake den fantastiske wrappen!. Har dog derimot blitt utsatt for fæl kylling 2 ganger på longhaul til nå iår! ( satser på hatrick når jeg skal til NY om ca 2 uker).

31/5 - OSL-ATH - Orrefors-glass ved første servering.
31/5 - ATH-OSL - Plastikkglass
01/6 - OSL-ATH - Plastikkglass
01/6 - ATH-OSL - Plastikkglass (med isbiter)

Alt dette var i Plus. Trodde Orrefors-glass skulle brukes i Plus i Europa hele tiden jeg...

Av mine 7 turer i Plus i Europa har jeg kun fått Orrefors-glass en gang. Og da måtte jeg spørre etter det.

Ikke voldsomt imponert over serveringen i PLUS på dagens OSL-CPH-MAD.
Gul frokostboks med litt pålegg, en smørpakke, yoghurt , musli, appelsinjuice og plastkopp til kaffen.
Hadde i min enkelhet trodd at det var litt bedre stelt på den lengre flighten CPH-MAD, men det var identisk frokostboks som var helt lik den som serveres på innlands i Norge
Men, om ikke annet er produktet blitt standardisert.. Og vi landet 15 min før rute;-)

Fløy nettopp SK1517 CPH-LHR. I Plus! Plastglass og salat. Kaffe og te måtte man bestemme seg for når de gikk forbi med tralla førte gang. Litt stusselig. Får se hva svenskene klarer på SK522 om en times tid da...

Spenstig rute for en shoppingtur til Ullared det, hanswest:

2/6: SK355 TRD-OSL (736), SK1469 OSL-CPH (73G), SK1517 CPH-LHR (A320), SK522 LHR-GOT (738)

Kim :) :)

Må samle poeng vet du! Og faktisk billigere enn "rett frem" via Oslo av en eller annen grunn! Masse flott fly å se på Heathrow også!

Må samle poeng vet du! Og faktisk billigere enn "rett frem" via Oslo av en eller annen grunn! Masse flott fly å se på Heathrow også!

Finner du slike reiseruter gjennom SAS systemet eller andre steder? :)

Fant reiseruta gjennom reisebyrået som vi bruker. Valgte bare SAS-turer, og så begynte jeg å leke med "Fly via"... de byene jeg vet SAS flyr en del til, og så dukket London opp!

Angående pizzaen: Sopp og ost. Altså vegetar. Smakte ikke spesielt bra..

Fikk prøvd pizzaen og foretrekker wrap. Den går ned men anbefaler hele pepperposen på. Og siden den er varm så lukter den godt, men smaken blir tam. Det er litt logistiske problemer for crew og virker det som, og boksen er ikke helt spisevennlig.

Hvorfor kunne ikke SAS tatt etter Icelandair sine miniburgere, har vært høydepunktet når jeg har reist med de... og faktisk mye mer praktisk enn både wrap og pizza! :D

Hør-hør:

"Hvorfor kunne ikke SAS tatt etter Icelandair sine miniburgere, har vært høydepunktet når jeg har reist med de... og faktisk mye mer praktisk enn både wrap og pizza!"

Helt enig!!

Glemmer fortsatt ikke hvordan man planla hjemreisene fra Oslo på 90-tallet for å få med seg "burger og rødvin" på Braathens-bussene fredager.. :)

Nå snakker vi.. :) :)

SAS VÅKNE!!

Kim

SK522 LHR-GOT var bedre da! Fikk "måltidet" til SAS, med en ok liten salat til forrett, kylling mm til hovedrett og en pæremuffins. Rødvinen ble servert i glass, men ikke Orrefors, men glass med stett og "SAS" inngravert. Som purseren sa; "Blir mycket trävligare så". Kaffe i pappbeger, men Baileys (kopien) ble servert i stettglass med is, helt ok! Og denne gangen var svenskene triveligere ombord enn danskene...

Vannoppdatering LHR-OSL:

Høytaller: vann kan kjøpes for 20,- (er prisen senket?)
Kristian: Et glass vann
SAS: vil du kjøpe flaske?
Kristian: nei
SAS: her har du et glass vann

Fremdeles en uting spør du meg, menmen.

Tok et bilde av den ufyselige pizzaen hvis noen lurer på hvor innbydende den ser ut :) Vel bekomme! :)

Attachments

• photo.jpg
    photo.jpg
    55.6 KB · Views: 329
Back