SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

Fløy HAM-CPH i CRJ900 sist mandag. Flytid 50 min og full brakke. Ingen kaffe eller te i GO. De delte ut en liten juiceboks til hver. Er dette vanlig?

I følge reklamen skal det være gratis kaffe eller te i alle SAS-fly. Nå skal vel det sies at på en så kort tur i et så trangt fly, så er vel dette beste løsningen. Skjønner bare ikke at de hele tiden driver og overselger produktet med gratis internet, kaffe osv.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Fløy HAM-CPH i CRJ900 sist mandag. Flytid 50 min og full brakke. Ingen kaffe eller te i GO. De delte ut en liten juiceboks til hver. Er dette vanlig?



I følge reklamen skal det være gratis kaffe eller te i alle SAS-fly. Nå skal vel det sies at på en så kort tur i et så trangt fly, så er vel dette beste løsningen. Skjønner bare ikke at de hele tiden driver og overselger produktet med gratis internet, kaffe osv.


Ikke kaffe/te på korte flighter ut fra/til CPH. Det var det ikke tidligere heller
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Fløy HAM-CPH i CRJ900 sist mandag. Flytid 50 min og full brakke. Ingen kaffe eller te i GO. De delte ut en liten juiceboks til hver. Er dette vanlig?

I følge reklamen skal det være gratis kaffe eller te i alle SAS-fly. Nå skal vel det sies at på en så kort tur i et så trangt fly, så er vel dette beste løsningen. Skjønner bare ikke at de hele tiden driver og overselger produktet med gratis internet, kaffe osv.

Høh? SK har vel aldri oversolgt sitt produkt med gratis internett. Såvidt jeg husker har de vært ganske så misfornøyd med internett i de 737-maskinene de har internett i. Og nå er det en stund siden jeg har flydd SK ut av CPH, men mener bestemt å huske at på CPH-LUX at det aldri var noe kaffe eller te som ble delt ut. (2011)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Høh? SK har vel aldri oversolgt sitt produkt med gratis internett. Såvidt jeg husker har de vært ganske så misfornøyd med internett i de 737-maskinene de har internett i. Og nå er det en stund siden jeg har flydd SK ut av CPH, men mener bestemt å huske at på CPH-LUX at det aldri var noe kaffe eller te som ble delt ut. (2011)

Det jeg mener med oversalg er at når du logger på sas.no, så kommer det opp en fin blå boks med fordeler hos SAS (sikkert i motsetning til DY og lggnende). Der står det: Alltid med SAS til kr. 0,-: Kaffe,te & avis. Ikke noe forbehold om korte turer til/ fra CPH. Https:/www.sas.no

I medlemsfordelene for Eurobonus https://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/ står det "Gratis WiFI ombord". Synes dette er et forholdsvis bra eksempel på oversalg når under 10% av flåten (10 stk så vidt jeg vet) med varierende stabilitet har WiFI ombord.

Jeg vet selvfølgelig at markedsføring skal bestå av enkle budskap, og at alle unntakene ikke kan taes med i slagordene.

Synes personlig at det er fornuftig å ikke servere kaffe på en slik rute. Må vel også si at denne saken kanskje ikke er den viktigste saken på dette forumet. Ville bare påpeke forskjellen mellom markedsføring og realitet.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Glass med vann skal fortsatt være gratis (må betale for flaske) så høres ut som nok et crew som tolker det litt feil

Min erfaring er at det er ganske mange crew som tolker dette feil, ikke i næreheten av halvparten, men man trenger ikke ta veldig mange turer før man må krangle om vann. Dette er noe SAS bør ta tak i fordi det gir et veldig negativt inntrykk for de som tror de skal få noe, og så plutselig blir nektet. Vil vel tro at SAS bruker noe tillsvarende "mystery shoppers" i etterkant av at de legger om konseptene sine for å se hvordan det fungerer, så det er rart at de enda ikke har fanget opp og fått tatt tak i alle avvikene i forbindelse med gratis vannglass.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Min erfaring er at det er ganske mange crew som tolker dette feil, ikke i næreheten av halvparten, men man trenger ikke ta veldig mange turer før man må krangle om vann. Dette er noe SAS bør ta tak i fordi det gir et veldig negativt inntrykk for de som tror de skal få noe, og så plutselig blir nektet. Vil vel tro at SAS bruker noe tillsvarende "mystery shoppers" i etterkant av at de legger om konseptene sine for å se hvordan det fungerer, så det er rart at de enda ikke har fanget opp og fått tatt tak i alle avvikene i forbindelse med gratis vannglass.

Så kan man jo håpe at de som er misfornøyde bruker litt tid på å sende en melding til CR og ikke bare skriver på forumet. Det gjør jeg hver gang det er noe jeg synes bør forbedres, eller at de ikke leverer i henhold til praksis.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Det jeg mener med oversalg er at når du logger på sas.no, så kommer det opp en fin blå boks med fordeler hos SAS (sikkert i motsetning til DY og lggnende). Der står det: Alltid med SAS til kr. 0,-: Kaffe,te & avis. Ikke noe forbehold om korte turer til/ fra CPH. Https:/www.sas.no
Ah ok da forstår jeg hva du mener. Når det gjelder sas.no differensierer de ikke mellom WF eller SK når du bestiller på sas.no, selv om det er forskjelliger i produktet mellom de to selskapene. Tydeligvis har de bare kjørt inn en og samme kode på bestillingsbilde som ikke snapper opp forskjellen som faktisk eksisterer. Skal du ta sas.no bokstavelig, er det tydeligvis lounge på TRF når du kjøper plus
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Fløy HAM-CPH i CRJ900 sist mandag. Flytid 50 min og full brakke. Ingen kaffe eller te i GO. De delte ut en liten juiceboks til hver. Er dette vanlig?

Tror dette er forholdsvis nytt. Blant de mange fotnotene i den nye menyen ombord står det noe slikt som at på <en rekke korte ruter> serveres jus p.g.a. kort flytid. Uansett en forbedring. Jeg har ihvertfall aldri fått noe på SVG-BGO før (bortsett fra frokost før kl. 9 da).
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Oppdatering i sagaen om gratis vann.

LHR-CPH - gratis glass med vann
CPH-OSL - "kaffe og te er gratis, vann kan kjøpes for 25,-" - det morsomme var at mens den fremre trallen fortalte at vann måtte kjøpes, ga den bakre tallen gratis glass med vann.
 
SAS: kun snacks mellom nord og sør

Fløy SAS TOS-OSL i går kveld og oppdaget at o skræk og gru, eneste serveringstilbud var muffins og knekkebrød med kremost. Ingen sandwich, ingen wraps. Hadde heldigvis med et rundstykke i sekken som tok den verste sulten... Noen som vet når de begynte med det?

I følge den svenske flyverten var det "mina landsmän i styrelsen" som ikke helt hadde skjønt hvor langt Norge var. Jeg var visst ikke den første om bemerket det, og kabinpersonalet skulle sende beskjed til de høyere makter. Det tror jeg er lurt, man kan få grumpy pax av så dårlig serveringstilbud på lange ruter.

Evt får vi starte en fjesbokgruppe :lol:
 
Re: SAS: kun snacks mellom nord og sør

Alt som de selger ombord kan man vel uansett kjøpe på flyplassen før man går ombord?
 
SAS: kun snacks mellom nord og sør

Alt som de selger ombord kan man vel uansett kjøpe på flyplassen før man går ombord?


Det burde vel være unødvendig når man reiser med et premiumprodukt som tross alt SAS ønsker å tilby, og ikke minst tar seg betalt for. Hva er da feks hensikten med aviser? Man kan jo kjøpe dette før man går ombord!?
 
Re: SAS: kun snacks mellom nord og sør

Seriøst? Dette er jo idiotisk, på ruter mellom nord-sør bør det være mulig å kjøpe noen form for mat.
 
Re: SAS: kun snacks mellom nord og sør

Seriøst? Dette er jo idiotisk, på ruter mellom nord-sør bør det være mulig å kjøpe noen form for mat.

Reiste direkteruten OSL-LYR i Plus. Flytid 2t 50 min.

Hva fikk jeg? Et Wasa knekkebrød og en flaske vann...
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Air France og UTA hadde vel et lignende konsept på alle sine innenlandsruter i gamle dager, hvis jeg husker rett. Og de har innenriksruter som bl.a. går til Karibien .. ;)
 
Back
Top