SAS/Jet Time ATR 72

• Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: SAS/Jettime ATR 72

DK "Luftfartsvaesen" har fel ex-reg. på OY-JZZ , ska vara N548AT och inte N540AM som är ex-reg. för OY-JZY

OY-JZD c/n 1131 SAS, lev 2014-03-14, op by JetTime
(ref: "DK Trafikstyrelsen" och "Planespotters.net")

De ATR72 flyene kommer forsåvidt til Norge i slutten av Juni for å operere en del ruter ut i fra TRD og TOS :)

En blir basert på TOS og en annen på TRD :)

Så blir i allefall 2 stk som blir å svirre rundt nord av TRD i sommer :)

Så om ikke noen har flydd en ATR72 før (som jeg) så er sjansene der i sommer for å teste den ut :)

Når kommer de 2 siste ATR?

Er der opsjon på flere maskiner?

Har man inte avtal med Jettime om 8 maskiner? Dvs totalt 10 ATR 72. De två -500 Jettime har är väl för att använda pga. sena leveranser av -600. Men Jettime har dock valt att ha kvar de även efter de sista -600 levererats.

Har man inte avtal med Jettime om 8 maskiner? Dvs totalt 10 ATR 72. De två -500 Jettime har är väl för att använda pga. sena leveranser av -600. Men Jettime har dock valt att ha kvar de även efter de sista -600 levererats.

Der er aftale om 8 sas ATR, de sidste 2 leveres i sensommeren hvorefter de 2 -500 overgår til jt regi.

Hämtat från Wikipedia:

"Fjölner (eller Fjolner) var enligt Ynglingasagan en sveakung av Ynglingaätten, son till Yngve-Frej och Gerd."

Fjølnur låter som en fornnordisk/isländsk variant av Fjölner.

Namnet låter fint på en ATR - slås väl bara av OY-JZB - Palnetoke Viking!

De ATR72 flyene kommer forsåvidt til Norge i slutten av Juni for å operere en del ruter ut i fra TRD og TOS :)

En blir basert på TOS og en annen på TRD :)

Så blir i allefall 2 stk som blir å svirre rundt nord av TRD i sommer :)

Så om ikke noen har flydd en ATR72 før (som jeg) så er sjansene der i sommer for å teste den ut :)

Og nå er OY-JZC OG OY-JZD på plass i nord.

Har jeg forstått det rett at endel av det nye rutetilbudet ut fra Trondheim senere i år som f.eks TRD-AES også skal gå fast med ATR?

Noen som har oversikt over hvilke ruter den faktisk skal brukes på fra høsten av?

Har jeg forstått det rett at endel av det nye rutetilbudet ut fra Trondheim senere i år som f.eks TRD-AES også skal gå fast med ATR?

Noen som har oversikt over hvilke ruter den faktisk skal brukes på fra høsten av?

Det ser ut som den skal gå på rutene AES-TRD og AES-BGO fra høsten, ut ifra det jeg vet og har hørt. sikkert noen med mer info.

Det ser ut som den skal gå på rutene AES-TRD og AES-BGO fra høsten, ut ifra det jeg vet og har hørt. sikkert noen med mer info.

http://bonusfeber.no/sas-oker-pa-vestlandet-og-midt-norge/

Back