SAS/Jet Time ATR 72

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: SAS/Jettime ATR 72

De næste ATR-72-600 bliver forsinket så JT henter ind 2 gamle ATR72-500
fra American Eagle, disse beholdes i flåden.
(Den ATR ser i øvrigt super ud i Uncle Sam farver :))


Flyene skulle være leveret i april og maj som fly nummer fem og seks af de i alt otte fly, som Jet Time skal operere for SAS.

For at kunne levere varen til SAS har Jet Time derfor skaffet to reservefly, der kan tage sig af SAS-flyvningerne indtil de nye fly er færdige i Toulouse. Flyene bliver leveret til Jet Time i marts og kan dermed indsættes i SAS-regi allerede fra sommertrafikprogrammets start 30. marts sammen med fly nummer tre og fire af de otte nybyggede fly.

De to forsinkede nybyggede fly skulle først have været indsat i SAS’ produktion fra april og maj. Forsinkelsen betyder således, at SAS får kapaciteten til rådighed tidligere end planlagt.

Beholde dem i flåden
Der er tale om to 16 år gamle ATR72-500 fly, som indtil 2012 arbejdede for American Airlines’ regionalflyselskab American Eagle. Det bliver Jet Time selv, der skal operere flyene. Og når de i løbet af sommeren er færdig med at agere stand-in, så er det Jet Times plan at beholde flyene i flåden.

”Vi vil gerne beholde dem i flåden som backup-fly til de nye -600 fly og til ad hoc-chartermarkedet, hvor der er stor efterspørgsel efter ATR-fly,” siger Klaus Ren, direktør i Jet Time.

http://www.check-in.dk/Jet-Time-henter-reserver-ind-til-SAS-operation#.UvsZA2J5M6k
 
Last edited:
Re: SAS/Jettime ATR 72

Det er så spørgsmålet om det bliver i Danmark de skal bruges, eller om vi også får fornøjelsen at de nye ATR...
Hilsen Ole
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Gad vide om de males i standard SAS bemaling, hvis hydrid eller JTG standard bemaling..

Hilsen Ole
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Gad vide om de males i standard SAS bemaling, hvis hydrid eller JTG standard bemaling..

Hilsen Ole

Mit gæt et std. JT dekor, da de selv skal bruge dem efterfølgende til adhoc charter
Har hørt en Lemans kontrakt allerede er indgået
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Det något som inte stämmer där... c/n 1121 är OY-JZB som sedan ett tag tillbaka redan är i trafik
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Ser at ATR 72-600 er satt opp på HAM-CPH på SK 646 i slutten av juni i år...
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Så får du måske også et bedre produkt en en ældre type CRJ
Hilsen Ole

Hmmmmm, så længe men ikke sidder på de 4 bageste rækker på CRJ vil jeg til hver en tid hellere have den end en turboprop, ligegyldigt hvor meget active noise reduction den så har.
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Ser at ATR 72-600 er satt opp på HAM-CPH på SK 646 i slutten av juni i år...

Ja, Jet Time skal brukes på følgende ruter:

Copenhagen – Aarhus
Copenhagen – Hamburg
Copenhagen – Hanover
Stockholm – Angelholm
Stockholm – Kalmar
Stockholm – Malmo
Stockholm – Ronneby
Stockholm – Sundsvall
Stockholm – Tampere
Stockholm – Trondheim
Stockholm – Turku
Stockholm – Vaasa
Copenhagen – Billund
Copenhagen – Bremen
Copenhagen – Linkoping
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Er det ATR 72-600 som skal brukes på TRD-TOS i sommer?
Bestilte via TRD for å få flydd denne. ;)
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

c/n 540 ATR-72 (500) reg OY-JZY
c/n 548 ATR-72 (500) reg OY-JZZ
c/n 1120 ATR-72 (600) reg OY-JZC
(allt enl DK "Luftfartsvaesen")
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

c/n 540 ATR-72 (500) reg OY-JZY
c/n 548 ATR-72 (500) reg OY-JZZ
c/n 1120 ATR-72 (600) reg OY-JZC
(allt enl DK "Luftfartsvaesen")[/QUOTE
Noget stemmer ikke helt her..ifgl denne så er OYJZC c/n 1131
http://www.oy-reg.dk/register/6290.html
og ifgl planespotters.net er OYJZC denne:
http://www.planespotters.net/Production_List/ATR/ATR-42/1120,OY-JZC-Jettime.php

så et af de 2 er forkert, jeg hælder til at C/N 1131 er den rigtige, men at også
C/N 1120 skal til Jettime, men ikke med reg OYJZC
Hilsen Ole
 
Back
Top