Swedeline F28
ScanFlyer Silver
Jo, det var Business. Som Chriscross skriver så var det bara kaffe förut så lite mer nu men ganska långt från de flesta andra rutter.Var dette business?????
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Jo, det var Business. Som Chriscross skriver så var det bara kaffe förut så lite mer nu men ganska långt från de flesta andra rutter.Var dette business?????
AirDolomiti klarer både servering av mat, ferskbrygget Espresso og prosecco på like kort flytid. Dette som SAS serverer i plast kunne de jo droppet…Før serverte de vel bare kaffe i plus cph-ber pga kort flytid, så en oppgradering...
Jo, det var Business. Som Chriscross skriver så var det bara kaffe förut så lite mer nu men ganska långt från de flesta andra rutter.
Nå tillater vel ikke økonomien til SAS det, men kan jo håpe de øker antall crew.Full service på korte ruter er vanskelig med minimim crew. I gamle dager var det standard 5 på en Europarute (130 seter). Da man reduserte crewet, måtte man nødvendigvis kutte på opplegget ….
I gamle dager serverte Braathens SAFE frokost om bord i en fullstappet B737-500 mellom FBU og KRS…så det går hvis man vil.
Neivel? Jeg har nå aldri sett noe annet enn minimum crew (3) på -500 på innlandet...De hadde heller ikke minimum crew ...
Neivel? Jeg har nå aldri sett noe annet enn minimum crew (3) på -500 på innlandet...
I gamle dager serverte Braathens SAFE frokost om bord i en fullstappet B737-500 mellom FBU og KRS…så det går hvis man vil.
Men selv med et crew medlem mindre bør man fortsatt klare servering til x-antall rader med business som i tillegg har fritt midtsete om man i gamle dager klarte servering til en fullstappet maskin. Mistenker at også fagforeningene har fått gjennomslag for redusert servering på visse strekninger.
En gang ble vi servert to store smørbrød med henholdsvis karbonade med løk og reker i `Best på FBU-Kristiansand, det var tider.I gamle dager serverte Braathens SAFE frokost om bord i en fullstappet B737-500 mellom FBU og KRS…så det går hvis man vil.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.