SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Der kan jo godt blive flybytte på EWR....
Således at SK907 kan flyve 910 eller 904....og det samme den modsatte vej..
Det sker jo idag...
f.ex SK903 ind og SK910 ud....
Hilsen
Ole

Spørs jo nå om CO vil realisere planene om 2x daglig til sommeren. 3x daglig er jo nokså mye på OSL-EWR. Men den som lever får se...
Seks timers stopover i EWR. Er ikke det litt vel lenge?
Tja, nå er det jo slik at flyet skal ha base på OSL, og OSL-EWR er eneste rute, så om flyet blir værende x antall timer på EWR eller OSL spiller vel liten rolle vil jeg tro. Er nok uansett viktigst med en sen avgang fra EWR med tanke på cnx og ankomsttidspunkt OSL...

Spørs jo nå om CO vil realisere planene om 2x daglig til sommeren. 3x daglig er jo nokså mye på OSL-EWR.

Kan aldri tro CO endrer planene sine etter SAS sine trekk. De har en enorm kundebase i USA, og feed fra hele USA, Vest-India og Mellom-Amerika.

Jeg finder det ganske interessant, at vi i meget lang tid på dette forum har læst hundredevis af posts om det forunderlige i, at SK ikke flyver OSL-EWR, og hvor skandaløst det er, at SK's hub er i CPH.
Når ruten så endelig kommer, er der paradoksalt nok utroligt mange, der nu er fokuseret på at prisen skal være konkurrencedygtig (og matche LH/KL) og mange finder det for bøvlet (pga toldbehandling) at flyve via OSL hjem til den norske provins.

Vor Herre bevares!!!

Kan aldri tro CO endrer planene sine etter SAS sine trekk. De har en enorm kundebase i USA, og feed fra hele USA, Vest-India og Mellom-Amerika.

Men hvor mange pax på EWR-OSL starter deres rejse i Vestindien eller Mellemamerika?

Kunne være interessant at se %'er for hvor CO-kunderne begynder rejsen, når de benytter EWR-OSL-EWR.

Jeg finder det ganske interessant, at vi i meget lang tid på dette forum har læst hundredevis af posts om det forunderlige i, at SK ikke flyver OSL-EWR, og hvor skandaløst det er, at SK's hub er i CPH.
Når ruten så endelig kommer, er der paradoksalt nok utroligt mange, der nu er fokuseret på at prisen skal være konkurrencedygtig (og matche LH/KL) og mange finder det for bøvlet (pga toldbehandling) at flyve via OSL hjem til den norske provins.

Vor Herre bevares!!!
Hva mener du med dette innlegget? At siden SAS nå flyr til OSL, så skal automatisk hele Norge plutselig begynne å fly med denne ruten? Da tror du i overkant godt om bolaget! Forsatt finnes det meget gode alternativer, også innen *A.

Det blir spennende å se om det er LN-RKH som får Oslo som sin base. Det hadde vært passende!

Fra FB:

Breaking news for our Facebook fans! SAS will become one of the first airlines in the world to offer in-flight connectivity, such as internet and mobile services, on both European and intercontinental routes. More information will follow ;-)

Detet hadde de LH i 2005, da jeg fløy A-340-??? MUC-PVG...

(edit: trykkleif)

Det blir spennende å se om det er LN-RKH som får Oslo som sin base. Det hadde vært passende!

Flyene roteres rundt i systemet og SK907/8 vil ikke bli trafikkert av et fast fly

Seks timers stopover i EWR. Er ikke det litt vel lenge?

Nå er det ikke nødvendigvis 6t på bakker i EWR. Husk at det nødvendigvis ikke er samme fly som flyr SK907, som vil fly tilbake som SK908 slik at tiden på bakken bli kortere så lenge flyene roteres rundt i systemet

Ser man på rutetidene så ankommer SAS EWR med den nye ruten

OSL: 13:15
ARN: 13:10
CPH: 14:50

Og avgang EWR er

OSL: 19:10
ARN: 17:20
CPH: 17:40

Da kan man enklere sjongelere litt, og man må se på bakketiden på alle 3 rutene totalt

Detet hadde de LH i 2005, da jeg fløy A-340-??? MUC-PVG...

(edit: trykkleif)

Både SAS og LH hadde det på den tiden, men leverandøres la ned tjenesten slik at internettet forsvant

Last edited:

Ikke akkurat sjelden kommentar i denne tråden: "gledelig" og "så ikke denne komme".
Men btw, hvor ble det av "blablabla...før flyet står ved gate!"? :p Men hva kan man si? Tøft for SK, man kan vel bare gratulere!

For øvrig tipper jeg at dette må være en av trådene her på forumet som har utviklet seg raskest! :up:

Ikke akkurat sjelden kommentar i denne tråden: "gledelig" og "så ikke denne komme".
Men btw, hvor ble det av "blablabla...før flyet står ved gate!"? :p Men hva kan man si? Tøft for SK, man kan vel bare gratulere!

For øvrig tipper jeg at dette må være en av trådene her på forumet som har utviklet seg raskest! :up:

Tror det er den raskeste reaksjonen jeg har hatt siden jeg så oppslaget på FB og startet tråden her.

WOW.. Årets nyhet så langt! Gledelige nyheter. :)
Denne var ikke ventet i det hele tatt.

Hurra for SAS IC på OSL! :nor
Vurderer en NY-tur nå.

Men hvor mange pax på EWR-OSL starter deres rejse i Vestindien eller Mellemamerika?

Sikkert ikke så mange - men det er mange skandinaver som vil benytte seg av det.

Og en en-stopps connection fra praktisk hele USA vil selge som hakka møkk på steder som orbitz, Expedia etc så lenge prisene er OK ....

Men btw, hvor ble det av "blablabla...før flyet står ved gate!"? :p

Billetter ligger ute for salg - nærmere kommer du ikke.

Gratulerer til SAS for at de virkelig begynner å satse igjen :) Skal bli flott med en ny maskin å spotte på gardermoen ;)

Samtidig har jeg også noe negative og komme med.. Som nevnt, for oss som bor på vestlandet har ikke dette så mye å si!! Kunne like så godt tenkt meg LH/KL/BA siden vi trossalt må via gardermoen..

Når det gjelder Norwegian tror jeg ikke dette kommer til å legge NYC planene til Kjos i grus med det første heller... Når det gjelder Y class er det fleste passasjerene ute etter å komme seg fra A til B til lavest mulig pris. Korriger meg hvis jeg tar feil, men DY har mye lavere utgifter i forhold til SK noe som tilsier at DY kommer til å kreve mindre for billetten? Husk, 3495 er jo bare åpningstilbud ;) Ser ikke for meg at SAS kan drive lønnsomt med slike faste priser :)

Her er det ikke over enda!

Vi får heller starte en ny tråd om nøyaktig ett år så får vi se hvordan det går :)

Nå får jeg springe å skjule meg før heksejakta fra SK-gjengen kommer å tar meg :hi2

Sikkert ikke så mange - men det er mange skandinaver som vil benytte seg av det.

Netop, men disse kunder kan vel lige så godt flyve fra Skandinavien med SK som med CO. Argumentet var jo, at CO sagtens kunne flyve 2x daglig, da CO havde en stor kundebase fra bl.a. Vestindien og Mellemamerika.

Så vidt jeg kan se, så kan de ikke dette. SAS selger ikke turer til Karibien, og de billettene som ligger ute hos i hvert fall Orbitz, med SAS, er ran på åpen gate. (merk, dette var et kjapt søk på noen random datoer).

Netop, men disse kunder kan vel lige så godt flyve fra Skandinavien med SK som med CO. Argumentet var jo, at CO sagtens kunne flyve 2x daglig, da CO havde en stor kundebase fra bl.a. Vestindien og Mellemamerika.

Nå må du ikke se deg blind på bare et par ord, men se helheten. Mange bekker små, vet du ... Og han glemte Sør-Amerika og Canada,

De har en enorm kundebase i USA, og feed fra hele USA, Vest-India og Mellom-Amerika.

Så vidt jeg kan se, så kan de ikke dette. SAS selger ikke turer til Karibien, og de billettene som ligger ute hos i hvert fall Orbitz, med SAS, er ran på åpen gate. (merk, dette var et kjapt søk på noen random datoer).

Det kommer etterhvert som de får lagt ut priser.

Dette var en gledens nyhet. Endelig IC til USA ifra OSL som betjenes med annet matriel en B757. Ligger an til en USA tur på vårparten ja. Og den skal gå med SAS sin nye OSL-EWR rute.

Back