Tja, nå er det jo slik at flyet skal ha base på OSL, og OSL-EWR er eneste rute, så om flyet blir værende x antall timer på EWR eller OSL spiller vel liten rolle vil jeg tro. Er nok uansett viktigst med en sen avgang fra EWR med tanke på cnx og ankomsttidspunkt OSL...Seks timers stopover i EWR. Er ikke det litt vel lenge?
Spørs jo nå om CO vil realisere planene om 2x daglig til sommeren. 3x daglig er jo nokså mye på OSL-EWR.
Kan aldri tro CO endrer planene sine etter SAS sine trekk. De har en enorm kundebase i USA, og feed fra hele USA, Vest-India og Mellom-Amerika.
Hva mener du med dette innlegget? At siden SAS nå flyr til OSL, så skal automatisk hele Norge plutselig begynne å fly med denne ruten? Da tror du i overkant godt om bolaget! Forsatt finnes det meget gode alternativer, også innen *A.Jeg finder det ganske interessant, at vi i meget lang tid på dette forum har læst hundredevis af posts om det forunderlige i, at SK ikke flyver OSL-EWR, og hvor skandaløst det er, at SK's hub er i CPH.
Når ruten så endelig kommer, er der paradoksalt nok utroligt mange, der nu er fokuseret på at prisen skal være konkurrencedygtig (og matche LH/KL) og mange finder det for bøvlet (pga toldbehandling) at flyve via OSL hjem til den norske provins.
Vor Herre bevares!!!
Fra FB:
Breaking news for our Facebook fans! SAS will become one of the first airlines in the world to offer in-flight connectivity, such as internet and mobile services, on both European and intercontinental routes. More information will follow ;-)
Det blir spennende å se om det er LN-RKH som får Oslo som sin base. Det hadde vært passende!
Seks timers stopover i EWR. Er ikke det litt vel lenge?
Detet hadde de LH i 2005, da jeg fløy A-340-??? MUC-PVG...
(edit: trykkleif)
Ikke akkurat sjelden kommentar i denne tråden: "gledelig" og "så ikke denne komme".
Men btw, hvor ble det av "blablabla...før flyet står ved gate!"?Men hva kan man si? Tøft for SK, man kan vel bare gratulere!
For øvrig tipper jeg at dette må være en av trådene her på forumet som har utviklet seg raskest! :up:
Men hvor mange pax på EWR-OSL starter deres rejse i Vestindien eller Mellemamerika?
Men btw, hvor ble det av "blablabla...før flyet står ved gate!"?![]()
Sikkert ikke så mange - men det er mange skandinaver som vil benytte seg av det.
Netop, men disse kunder kan vel lige så godt flyve fra Skandinavien med SK som med CO. Argumentet var jo, at CO sagtens kunne flyve 2x daglig, da CO havde en stor kundebase fra bl.a. Vestindien og Mellemamerika.
De har en enorm kundebase i USA, og feed fra hele USA, Vest-India og Mellom-Amerika.
Så vidt jeg kan se, så kan de ikke dette. SAS selger ikke turer til Karibien, og de billettene som ligger ute hos i hvert fall Orbitz, med SAS, er ran på åpen gate. (merk, dette var et kjapt søk på noen random datoer).